2026-08-07, 18:32
Medlem
Danieloss avatar
När jag var barn på 80-talet brukade Findus fiskpinnar ha med en påse fryst remouladsås i förpackningen. Man tinade upp den i varmt vatten och jag minns den som väldigt god.

Någon annan som minns detta? Jag vet inte riktigt när den försvann men bör varit i början på 90-talet kanske?

Det kanske bara är barndomsnostalgi men saknar verkligen den såsen. Minns den som betydligt godare än de remouladsåser som finns på tub idag.
Citera
2026-08-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
När jag var barn på 80-talet brukade Findus fiskpinnar ha med en påse fryst remouladsås i förpackningen. Man tinade upp den i varmt vatten och jag minns den som väldigt god.
Kul. Undrar ibland varför det inte oftare man gör så i dag. Typ en enportionsrätt med köttbullar och mos med lingonsylten i en liten påse intill.

Har dock inget minne av det i trådstarten. Älskar dock både fiskpinnar och remouladsås.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-07 kl. 18:44.
Citera
2026-08-07, 18:38
Medlem
Nä, minns inget sådant, ändå åt jag en del fiskpinnar på den tiden. Var remouladsausen god?
Citera
2026-08-07, 18:41
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzafrukost
Nä, minns inget sådant, ändå åt jag en del fiskpinnar på den tiden. Var remouladsausen god?

Ja, jag minns den som väldigt god. Det var frustrerande dock för påsen var ganska liten och det blev ganska lite sås till var och en när hela familjen skulle dela på den.
Citera
2026-08-07, 18:49
Medlem
Wikitomtes avatar
Den här är Findus egna. Dock när jag går igenom innehållsförteckningen måste den smaka skit.
https://handla.ica.se/produkt/1004096
Citera
2026-08-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Den här är Findus egna. Dock när jag går igenom innehållsförteckningen måste den smaka skit.
https://handla.ica.se/produkt/1004096
Förutom förtjockningsmedel och färgämne, som dock knappast lär påverka smaken mer än marginellt, vad var konstigt där?
Citera
2026-08-07, 19:01
Moderator
Chantres avatar
Var väl i någon större familjeförpackning på den tiden. Någonting med skärgårdsfisk har jag för mig det stod på paketet.

Findus hade ju på den tiden väldigt mycket förpackningar/produkter där alla ingredienser till en rätt ingick i olika förpackningar i den stora förpackningen.
Citera
2026-08-07, 19:03
Medlem
Full-Retards avatar
Kan göra egen remouladsås som är 1000 gånger godare
Citera
2026-08-07, 19:04
Medlem
hippilis avatar
Den kommer jag inte ihåg men var inte det något kladd som följde med i billys på den tiden?
Citera
2026-08-07, 19:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Den kommer jag inte ihåg men var inte det något kladd som följde med i billys på den tiden?

Enda i den vägen som jag minns var såsen med grandiosapizzorna. Skulle den säljas igen kanske jag skulle köpa fryspizza ibland. Sås till fiskpinnar har jag noll minne av.
Citera
2026-08-07, 19:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Hur vet du det?
Kommer du ihåg hur såsen smakade och vet nu att din är 1000 gånger godare?
Hur mäter man det förresten?
Citera
2026-08-07, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard

Då kommer du alltså ihådg den lilla påsen?
Hur smakade den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in