2026-08-07, 18:31
Medlem
Bilderberg78s avatar
När tex Rapport intervjuar mannen /kvinnan på gatan vad "vi" tycker om aktuella frågor.

Är det då "slumpen" som för vår talan eller är det en redaktion som väljer ut de svaren som "vi" folket ska tycka enligt en norm som redaktionen tycker att "svensken " ska tycka?

Att det kan vara en åsikt /höger /vänster, det spelar ingen roll, det viktiga är att media inte ska lura oss att vi ska tycka som en "redaktion" anser vara "att tycka rätt" i nyhetsmedierna.

Medelsvensson, Är det folket eller en propaganda dvs. en lögn?

Jag har blivit intervjuad och vet vad jag själv anser i denna fråga. Men min åsikt håller jag tills senare.
Detta eftersom jag inte talade helt sanning alltid, ironi, skämt etc blev en nyhet utan att jag fattade allvaret i min ungdom.
2026-08-07, 18:40
Medlem
Det har ju visat sig att det ofta har varit någon politiker från vänstersidan och dess agenda.
Är det inte oftast "kvinnan på gatan" numera?
2026-08-07, 18:46
Medlem
(FB) ”Mannen på gatan” i SVT/SR
2026-08-07, 18:47
Medlem
Bilderberg78s avatar
Utan att ljuga så ser jag ett sådant reportage minst en gång per dag i Svt- nyheter.

Det är ett mönster av deras journalistik, ingen isolerad händelse..
2026-08-07, 18:59
Medlem
Bilderberg78s avatar
Vem bryr sig om vad Greta 97 bast tycker om värmen i Spanien, eller strössel på mjukglass?

Det är att vi luras att tro att detta är en "nyhet" som ska finnas i våra nyhetsmedier. Vi luras att tro att något måste finnas, fast allting endast är en lögn samt propaganda.
2026-08-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Vem bryr sig om vad Greta 97 bast tycker om värmen i Spanien, eller strössel på mjukglass?

Det är att vi luras att tro att detta är en "nyhet" som ska finnas i våra nyhetsmedier. Vi luras att tro att något måste finnas, fast allting endast är en lögn samt propaganda.

Du tror ju uppenbart att Greta är utvald att representera dina åsikter så du borde bry dig. Vi andra begriper någ att Gretas åsikt bara är en i mängden.
2026-08-07, 19:26
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du tror ju uppenbart att Greta är utvald att representera dina åsikter så du borde bry dig. Vi andra begriper någ att Gretas åsikt bara är en i mängden.

Vilka är ni som du kallar "vi"?
2026-08-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Vilka är ni som du kallar "vi"?

Jag vill inte nämna några namn men vi är många.
2026-08-07, 19:33
Medlem
Bilderberg78s avatar
Vill svensken ha statlig sjukvård?

Vad säger Greta 97 bast?
2026-08-07, 20:13
Medlem
Bilderberg78s avatar
Nu har jag filtrerat bort uppenbara trollsvar. Jag vill höra en seriös debatt i frågan.
2026-08-07, 20:14
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det har ju visat sig att det ofta har varit någon politiker från vänstersidan och dess agenda.

SVT intervjuar... att personen i fråga är vänsteraktivist, ja aktivist öht. är ingenting man talar om, nej så här resonerar helt vanliga män i Sverige, vill man få oss att tro. Så här ser det väl ut mer och mer, liksom den där vänsterpartisten eller liknande, med "rätt åsikt" som "råkade gå förbi"
2026-08-07, 20:30
Medlem
Kiart det är propaganda
Har själv blivit intervjuvad av lokaltv ang. invandringen
Jag ansåg att det var skit med alla invällare, jasså sa reporten och drog bort micken och gick och frågade nästa mäniska på stan, på kvällen hade dom inte tagit med mitt inslag,men andra 10 inlägg kom med och (gissa) alla var för invandring.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in