2026-08-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Är du hög?

För det första att ni svarar endå..
Rop på hjälp?
Citera
2026-08-08, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Det menar du inte? Bena ur om pedofili är heligt eller bara djupt äckligt. Är ditt svar en Absolut? Varför och varför inte?

Hitta ett svar. Kanske är svaret bottnat i frågan. Arbeta hårt i den riktningen i minst tjugo år. Tror du att präster blir präster av en slump, eller får de en högre kallelse av Gud? Men sen såklart märker präster att de inte kan vara präster utan hjälp. För om Gud är all verklighet, finns då ett efterliv?

"Bismillah, we will not let you go!". Undra vad som fick Freddie att sjunga så.

Vilken oerhörd slump många artisters låttexter är. Ironisk sanning. Obladi oblada life goes on, yeah!

Tror en närmast överdriven nyfikenhet BARA kan födas i västerländska kulturer som hymlar och ljuger, istället för att acceptera sanningen som den är. Och vet man om den i västerländsk kultur börjar det bli farligt på riktigt på grund av detta eviga samhällsbygge genom ignorans och prestige.

Märk väl hur anonym jag är och masken jag drar på mig när eller om ni någonsin ser mig. Överlag testosteronstinta män med muskler framför intellekt. Nu är det nästan så att man fejkar dumhet för att få andra att känna sig bättre.

Suck. Men sure, istället för att lösa problem som överskrider förnuft, kan vi fortsätta låtsas så länge ni vill. Tills pittarna värker i relativ kärlek. Sånt som morfar inte orkar med.

Å andra sidan kanske alla krig förklarar varför människor blir alltmer sexuella och ibland oförklarligt "perversa"? Vissa vill heala, andra vill förstöra. Båda ser oförstånd i motpartens agerande.

Lek och njut, mina härliga lärjungar. Morfar också. Han är mitt barn. Oavsett om han vill kalla sig för Herr, Mister, Sir eller liknande, ska morfar alltid veta att han är mitt barn. Möjligt att det blir genant där. Särskilt med en slags ide om ett paradis i åtanke. Men frukta inte morfar, inte mer än jag själv gjort. Du är alltid och förevigt älskad av någonting, snarare än ingenting.

Du svara på din egna fråga.
De som vinner mest vinner nästa månad igen.
Men klart man vill vara med.

Ni har aldrig haft en motpol som vinner.
Citera
2026-08-08, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
För det första att ni svarar endå..
Rop på hjälp?
Vem fan är du?
Citera
2026-08-08, 03:25
Medlem
particulum1s avatar
Dessvärre kan du inte förena gränslös kärlek med vare sig den abrahamitiska teologiska guden, konventionella existentiella förhållanden eller kroppsliga uttryck.

Du kan nå insikt genom att transcendera alla former av gränser.

Men även detta förutsätter ett betingat "jag", som i sig utgör en gräns.

"Du" ...kommer därför oundvikligen att ställas inför en paradox... strävan efter att transcendera alla gränser förutsätter samtidigt inte bara ett jag som självt är begränsat utan även en strävan som är.
Citera
2026-08-08, 11:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Om gränslös kärlek är vad vi kommer uppnå när vi dör, hur skapas den? Har den ett utseende eller är det bara en känsla? Om det är en känsla genom Gud, varför är den så svår att hitta?

Om allt är kärlek, varför förnimmer jag KGB, CIA, FBI eller SÄPO i sinnet? Varför är jag närmast gudomligt rädd för dessa entiteter eller konstruktioner?

Hur kringgår jag innerlig rädsla? Om jag redan mött den, vad nu?

Förstörs iden om gränslös kärlek, när tänkare som Leo Gura säger att det är det vi minst kommer förvänta oss när vi dör?

Varför sjöng Michael Jackson "KGB keep stalking me?".

Förmodligen horungar inom allt numera. Och när man leker leken efter deras regler, börjar de ändra på spelplanen ju äldre du blir. Utan att bli generade det minsta dessutom.

Är det verkligen så svårt att inse att ordet "pedofili" råder det delade meningar om? Har alltid gjort genom all möjlig historia. Testa tesen för dig själv. Har redan fallit tillräckligt. Kanske allra mest genom dem som försöker påtala mig om att allting är lugnt. Genom valfri kommunikation. Det är därför vi har proffs världen över, som kan berätta för oss om limiterat skit på deras språk. Genom deras upptäcktsfärd genom livet.

Våga peka ut mig och jag pekar ut "värre".

Oh man, I solved the riddle. För Universum är en gåta. Nu kanske sitter en snickare i Turkiet på kasst bredband, läser och tänker: "He figured me out!".

Fatta rädslan i det. Men Universum och förståelsen för det är betydligt mer än så. För än är Universum inte förstått. Eventuellt är det lika mycket lekstuga som religion och allt annat som går att förstå.
Vänta, vad snackar du om nu? Om kärleken är något vi uppnår när vi dör, varför förnimmer du KGB i ditt hjärta och pedofili? Kan du ta det en gång till och skriva vad du egentligen vill säga istället?
Citera
2026-08-08, 12:27
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Och jag ser en psykiskt störning bakom dina sinnesförvirrade trådar.
Du gjorde bort dig med AI där dock, verkligen! Du är infatiliserad och kan inte göra egen analys. Förmågan saknas. Idioten rådfrågar AI, geniet gör bort sig. Och Herren skrattar.
Citera
2026-08-08, 12:30
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Du gjorde bort dig med AI där dock, verkligen! Du är infatiliserad och kan inte göra egen analys. Förmågan saknas. Idioten rådfrågar AI, geniet gör bort sig och Herren skrattar.

Varför ska jag använda ett modikum av min tankeverksamhet på att plocka isär ett lågintelligent psykfalls hjärndöda svammel när AI kan göra det med en knapptryckning?

Nej just det, du tänkte inte så långt, antagligen för att du själv är en svagbegåvad lågpanna som inte klarar av att använda AI.

Du gjorde verkligen bort sig när du öppnade käften.
Citera
2026-08-09, 12:17
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Vänta, vad snackar du om nu? Om kärleken är något vi uppnår när vi dör, varför förnimmer du KGB i ditt hjärta och pedofili? Kan du ta det en gång till och skriva vad du egentligen vill säga istället?

För om allt är gränslös kärlek? Inklusive underkastelse eller makt? Läs mellan raderna istället för att fiska efter mer än vad du förmodligen redan vet. Ty sanningen är att den kan vara smärtsam. Det är vad sanningen kan vara. Som möjlighet.

När den är delad är det bland det mest mirakulösa som överhuvudtaget kan förstås genom valfritt språk. Som om universum vore limiterat till språk och om det är allt universum förstår, får universum en bakläxa genom Gud. Ty Gud är större.

Universum är en del av allt som Gud är och kan vara. Universum är ett kollektivt förstånd bland enormt uppoffrande människor som i upplevelse inte alltid kan förklara sig själva eller sitt beteende.

Och även det är otroligt.
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-09 kl. 13:05.
Citera
2026-08-09, 16:23
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Den är inte svår att hitta.
Du gör ett val.
Svaret är enkelt och berättades för över två tusen år sedan.
Det är Lord of the Flies eller Price of Darkness (Djävulen) som har makten här.
Du kan leva ditt liv i kärlekens namn här på jorden, men räkna med att du kommer bli utnyttjad, förnedrad, till åtlöje, sviken, hatad, lurad, skadad i värsta fall (mördad precis som Jesus).
Det är en väldigt smal, tunn stig att gå i ljusets väg.

Pedofili är intresserant att du tog upp.
Tänk dig, det vackraste som finns.. ett oskyldigt barn. Ett blankt papper, fyllt av kärlek, förhoppning, glädje, oskuldfullhet i sin renaste form.
Självklart vill djävulen pervetera människan.
Det är djävulens huvudmål att vilseleda människan, att FÖRSTÖRA allt vackert Gud har skapat och samtidigt förstöra liv och skapa total förförelse vart en er går.

Att folk inte kan se detta.....

Ett val? Relativt eller Absolut? Nej, jag har inte blivit förnedrad överhuvudtaget. Kan aldrig bli förnedrad och kommer aldrig bli förnedrad. Det är du som påstår möjligheten. Tunn och smal stig my ass, säger vem? Och vem har lärt dig? I bästa fall försöker du sätta äldre på en piedestal, som om de vore klokare eller visare än vem som helst. Genant är förnamnet. Djupt, djupt genant. Det är precis det du försöker undvika eller bevisa genom ÖVER-levnad. Som om morfar vore större än Jesus själv.

Är gemensam ÖVER-levnad samma sak som Gud? I helvete heller att det är. Lyssna och lyssna rätt och riktigt, är mitt tips till dig. Skriv gärna PM om du är intresserad av att veta mer.

Din morfar och farmor vet såklart redan vad jag pratar om. För minne och existensiell kunskap besitter de redan. Eller hur? Kanske allra mest i Sverige. Men visst ska alla vara med på att just din morfar ska få leva sitt liv i frid och fröjd på ålderns höst? En morfar som bara varit "duglig" nog att föra samhället framåt i ovisshet. Främst för dig och hans nära vänner och familj. Ju större ovisshet din morfar har, desto gladare och mer tillfreds kan du känna dig.

Varför? Åh, du har precis lärt dig älska en liten del av oändligheten? Min vän, du är hela verkligheten.
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-09 kl. 16:47.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in