Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Den är inte svår att hitta.
Du gör ett val.
Svaret är enkelt och berättades för över två tusen år sedan.
Det är Lord of the Flies eller Price of Darkness (Djävulen) som har makten här.
Du kan leva ditt liv i kärlekens namn här på jorden, men räkna med att du kommer bli utnyttjad, förnedrad, till åtlöje, sviken, hatad, lurad, skadad i värsta fall (mördad precis som Jesus).
Det är en väldigt smal, tunn stig att gå i ljusets väg.
Pedofili är intresserant att du tog upp.
Tänk dig, det vackraste som finns.. ett oskyldigt barn. Ett blankt papper, fyllt av kärlek, förhoppning, glädje, oskuldfullhet i sin renaste form.
Självklart vill djävulen pervetera människan.
Det är djävulens huvudmål att vilseleda människan, att FÖRSTÖRA allt vackert Gud har skapat och samtidigt förstöra liv och skapa total förförelse vart en er går.
Att folk inte kan se detta.....
Ett val? Relativt eller Absolut? Nej, jag har inte blivit förnedrad överhuvudtaget. Kan aldrig bli förnedrad och kommer aldrig bli förnedrad. Det är du som påstår möjligheten. Tunn och smal stig my ass, säger vem? Och vem har lärt dig? I bästa fall försöker du sätta äldre på en piedestal, som om de vore klokare eller visare än vem som helst. Genant är förnamnet. Djupt, djupt genant. Det är precis det du försöker undvika eller bevisa genom ÖVER-levnad. Som om morfar vore större än Jesus själv.
Är gemensam ÖVER-levnad samma sak som Gud? I helvete heller att det är. Lyssna och lyssna rätt och riktigt, är mitt tips till dig. Skriv gärna PM om du är intresserad av att veta mer.
Din morfar och farmor vet såklart redan vad jag pratar om. För minne och existensiell kunskap besitter de redan. Eller hur? Kanske allra mest i Sverige. Men visst ska
alla vara med på att just
din morfar ska få leva sitt liv i frid och fröjd på ålderns höst? En morfar som bara varit "duglig" nog att föra samhället framåt i ovisshet. Främst för dig och hans nära vänner och familj. Ju större ovisshet din morfar har, desto gladare och mer tillfreds kan du känna dig.
Varför? Åh, du har precis lärt dig älska en liten del av oändligheten? Min vän, du är hela verkligheten.