2026-08-07, 12:06
Medlem
Jag befinner mig inom den öppna psykiatrin. Men jag är dock lite missnöjd med min situation. Så jag vill bli utskriven. Vet dock inte riktigt hur man gör. Är lite dålig på sådant. Nån som vet?
Citera
2026-08-07, 12:14
Medlem
Kontakta receptionen där och säg att du vill bli utskriven, sen får du träffa en läkare och den gör en bedömning sen om din situation och bestämmer om du ska bli utskriven.
Citera
2026-08-07, 13:36
Avslutad
Du skriver att du är inom den öppna vården, alltså inte inlagd. Sluta gå dit, sluta svara - De kommer inte jaga dig. Är du helt efter?
Citera
2026-08-07, 14:13
Medlem
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraVovve
Jag befinner mig inom den öppna psykiatrin. Men jag är dock lite missnöjd med min situation. Så jag vill bli utskriven. Vet dock inte riktigt hur man gör. Är lite dålig på sådant. Nån som vet?

Sluta att gå dit, de glömmer dig snabbt.
Senast redigerad av Zeusminhund 2026-08-07 kl. 14:39.
Citera
2026-08-07, 15:14
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Kontakta receptionen där och säg att du vill bli utskriven, sen får du träffa en läkare och den gör en bedömning sen om din situation och bestämmer om du ska bli utskriven.

Vad jag vet så kan man ringa och säga att man vill avboka mötet och man håller fast vid att man vill bli utskriven. Så antecknar de bara en som utskriven. Den öppna vården bygger på samtycke.
Citera
2026-08-07, 17:04
Medlem
Sqrbankens avatar
Förstår inte heller problemet. Inte så att den svenska psykiatriska, helt undermåliga, öppenvården kommer att "Fan! GraVovve ghostade oss" utan de skiter fullständigt i det och dickar inkompetent vidare i tillvaron sin vana trogen.

Ekonomiskt är det dock klokt att upplysa dem om att de suger och du vill avbryta kontakten, det för att inte få fakturor för besök du inte dyker upp på. Lycka till.
Citera
2026-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Du skriver att du är inom den öppna vården, alltså inte inlagd. Sluta gå dit, sluta svara - De kommer inte jaga dig. Är du helt efter?
haha, skulle inte va så säker på det, beror helt på varför TS ens är där från första början.
Citera
2026-08-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Förstår inte heller problemet. Inte så att den svenska psykiatriska, helt undermåliga, öppenvården kommer att "Fan! GraVovve ghostade oss" utan de skiter fullständigt i det och dickar inkompetent vidare i tillvaron sin vana trogen.

Ekonomiskt är det dock klokt att upplysa dem om att de suger och du vill avbryta kontakten, det för att inte få fakturor för besök du inte dyker upp på. Lycka till.

Beror på vad du har sagt till tex en läkare.
Har du sagt att du är självmordsbenägen eller haft tankar på att skjuta sönder en skola så kommer dom kanske flagga dig på nåt sätt och sen leta efter dig om du inte dyker upp på planerat möte.
Citera
2026-08-07, 17:16
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Beror på vad du har sagt till tex en läkare.
Har du sagt att du är självmordsbenägen eller haft tankar på att skjuta sönder en skola så kommer dom kanske flagga dig på nåt sätt och sen leta efter dig om du inte dyker upp på planerat möte.

Det kan förekomma. Samtidigt så vet jag filurer från min omedelbara närhet som berättat som sina suicida planer och ignorerats. Men absolut, bra du nämner detta om TS nu befinner sig i en sådan situation och inte känner sig tagen på allvar, då gör han bäst i att inte helt klippa banden innan en annan strategi (som inte involverar självmord) upprättats.
Citera
2026-08-07, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
haha, skulle inte va så säker på det, beror helt på varför TS ens är där från första början.

Lägg ner, det är exakt så enkelt. Bara sluta gå dit.
Citera
2026-08-07, 17:54
Medlem
zombie-nations avatar
Bara att ta kontakt och säga att du vill avbryta med dem. Strunta inte att gå på tider du fått, då får du straffavgift ju.

De kan fråga om de ska remittera dig tillbaka till din vårdcentral. Du får ta ställning till det då.
Citera
2026-08-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Lägg ner, det är exakt så enkelt. Bara sluta gå dit.

Som sagt, beror på varför TS är där från första början.
Beror även på vilken läkare du får, vissa är cp och andra är bra precis som läkare du träffar när du brutit benet.
Har själv suttit på psyk några gånger så jag vet hur vissa läkare är, vissa vill va helt 100 på att du inte skadar dig själv eller andra om du blir utskriven medans andra läkare kanske inte bryr sig så mycket, finns många exempel att läsa på detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in