2026-08-07, 14:16
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
Vi är vikingar så det är genetiskt. Araber går i klänning.
Citera
2026-08-07, 14:19
Medlem
Nej det är inte 17 grader kallt idag, alltså -17°C
Så kallt har det väl aldrig varit i Malmö någon gång ?

17 grader varmt är normal inomhustemperatur, inte kallt det heller
Citera
2026-08-07, 14:19
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Samma sak ser jag i Stockholm främst på Södermalm där går män i shorts och dunjacka när det är +10 grader och blåsigt.
Citera
2026-08-07, 14:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Många kvinnor går i kjol eller klänning hela vintern, vad är det för fel på dem?

För mig har shorts inget med temperatur att göra då man aldrig fryser om benen. Shorts gäller minst sex månader per år och jag kan inte bry mig mindre om hur folk tycker det ser ut.
Citera
2026-08-07, 14:24
Avstängd
Jag börjar gå i shorts i maj typ och jag vänjer mig ganska fort så går i shorts även när det blir lite svalare sen i augusti
Citera
2026-08-07, 14:31
Medlem
Sqrbankens avatar
Har inte burit shorts på hela sommaren men pga. tvättsituation åkte ett par på idag av bara farten, och det under senaste månadens (sommarens?) kallaste dag

Ställer mig in hos gruppen som överlag gör tummen ner på shorts på vuxna män såvida temperaturen inte är tilltagen under lediga slappa semesterdagar.

Tycker också det är ok när man turistar, storstäder som playa, under sommarhalvåret (där på klotet det är sommar) av någon anledning.
Citera
2026-08-07, 14:43
Medlem
Beror väl på situationen.
Skall jag gå på restuarang, handla eller jobba så blir det långbyxor.
Skall jag släntra runt hemma och lite skogspromenader så har jag hälsa kortbyxor under sommarhalvåret.
17 grader är en Svensk sommartemperatur.
Sen kan jag förstå om de stackars satat som kommer från sydligare breddgrader tar på sig dunjacka och yllemössa mär det blir under 25.
Citera
2026-08-07, 14:45
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Många kvinnor går i kjol eller klänning hela vintern, vad är det för fel på dem?

För mig har shorts inget med temperatur att göra då man aldrig fryser om benen. Shorts gäller minst sex månader per år och jag kan inte bry mig mindre om hur folk tycker det ser ut.

Klart man fryser om benen om det är kallt, har du inga underställ förövrigt har kvinnor strumpor/leggings ihop med kjol/ klänning.
Citera
2026-08-07, 14:48
Medlem
Connykrims avatar
Skönt med shorts på sommarn oavsett väder. Om du ej gillar oss vita män stick till afrika dä!
Citera
2026-08-07, 14:49
Medlem
Citat:
Skäms du över dina kanariefågelben?
Citera
2026-08-07, 14:52
Medlem
Imnshos avatar
Är det Valter-shorts där pungen hänger ut kan jag förstå, annars inte
Citera
2026-08-07, 14:56
Avstängd
Citat:
Nu är det 19 grader.

En del är varmare i kroppen än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in