2026-08-08, 22:36
Medlem
Medves avatar
Att nån går i shorts när det är under 10 grader är udda. Men samma sak med blattar som går med vinterjacka när det är 25+ grader.
Citera
2026-08-08, 22:44
Medlem
irrelevants avatar
Män fryser inte om benen och fötterna om det inte är under typ 12 grader. Jag sätter på mig flipflopsen i april, sen har jag dem till oktober.
Citera
2026-08-09, 00:05
Medlem
Jag kan tänka mig att vita nordiska män naturligt är mer anpassade till klimatet här i Sverige till en viss del så att de kan gå omkring i shorts vid en 17 grader utan problem som ju ändå är en behaglig temperatur i exempelvis Sverige. Så att det skulle bero på ett rent sexuellt exponerade av benen har jag väldigt svårt att förstå.
Citera
2026-08-09, 00:25
Medlem
Jag ser shorts som ett plagg för bad och träning. Uppenbarligen tycker många annorlunda. Det har jag respekt för, folk får klä sig som de vill.

Men det här argumentet att shorts-kritiker skulle frysa lätt eller vara avis på vältränade vader. Nej, så är det inte. Långbyxor är i 19 fall av 20 snyggare än shorts. End of discussion.
Citera
2026-08-09, 00:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVecchiaDonna
Jag ser shorts som ett plagg för bad och träning. Uppenbarligen tycker många annorlunda. Det har jag respekt för, folk får klä sig som de vill.

Men det här argumentet att shorts-kritiker skulle frysa lätt eller vara avis på vältränade vader. Nej, så är det inte. Långbyxor är i 19 fall av 20 snyggare än shorts. End of discussion.

Beror lite på vilka byxor. Ett par fina chinos shorts slår mjukisbyxor, träningsbyxor, Adidas byxor och linne byxor. Punkt slut.
Citera
2026-08-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?

Vi är jävligt metal.
Punkt.
Citera
2026-08-09, 07:05
Medlem
Citat:
Jag befinner mig i skrivande stund i Malmö inför Malmöfestivalen. Det är 17 grader, kallt, blåsigt och mulet. Ändå ser en vita män (ja, det är främst vita män) som ändå går i shorts. Det är ju uppenbarligen inte pga värme eftersom det inte är varmt. Så då återstår frågan, vad det är för fel på dem? Varför gör de det? För mig är det uppenbart, de vill att vi kvinnor ska se deras äckliga bara ben. Men det vill vi inte. Varför kan inte vita män ha hyfs och ta på sig långbyxor när det är kallt?
17 grader er varmt!
Citera
2026-08-09, 07:14
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Sluta sexualisera den vita manliga kroppen. Vita män är inga objekt som andra ska sexualisera och försöka trycka ned.

Precis, vi klär oss för vår egen skull.
Citera
2026-08-09, 15:20
Medlem
godboys avatar
Om man tittar på TS trådstartshistorik så är det huvudsakligen trams om vita män, så sannolikt vill TS bara provocera.

Men i alla fall, jag är varm av mig och jag har kortbyxor tidigt på våren till sent på hösten. Varför? - Därför jag tycker det är skönt och jag bryr mig inte det lilla minsta av vad någon tycker. Lika lite som jag bryr mig om att jag ibland har sockar i sandaler. Sluta vara så jävla oroliga av vad "andra" tycker.
Citera
2026-08-09, 17:04
Medlem
På sommaren är det väl för att det är sommar och man klänger sig fast vid idén att det är varmt även om det inte är de. För män som går i shorts på hösten och vintern är det pga autism.
Citera
2026-08-10, 08:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Först och främst får du inte använda n-ordet. Och speciellt inte i min tråd. Det är olagligt och kränkande.

För det andra så har mörkhyade personer vett att klä sig ordentligt för det mesta.

Jag har inte använt n-ordet. N-eger är inte n-ord, utan n-igger.
Citera
2026-08-10, 09:05
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
På sommaren är det väl för att det är sommar och man klänger sig fast vid idén att det är varmt även om det inte är de. För män som går i shorts på hösten och vintern är det pga autism.

Nej autister går omkring klädda som frusna mongos

Att män använder shorts även vintertid är inte extremt ovanligt , många brudar har ju fan kjol även vintertid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in