2026-08-07, 11:09
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nån mer där ute som bestämt sig för att odla mustasch? Spännande tider väntar oss!

Hur kommer den se ut? Hur tjock eller lång kan den bli? Hur kommer vi se ut? Kommer vi ens känna igen oss själva i spegeln? Vad kommer folk att tycka och tänka och säga? Kommer vi gå hem hos kvinnorna eller kommer vi behöva spela i andra laget?

Hur ska vi sköta om mustaschen? Ska vi kamma den? Vaxa den?

Så här uppspelt har jag inte varit sen jag vann en tävling med kast med liten boll i grundskolan.

Haft mustasch i ca 15 år, man behöver inte göra så mycket med den.
Men det handlar helt om vad du är ute efter efter, finns många olika stilar som kräver olika saker.

Vill du ha handlebar så kommer du behöva låta den växa fritt och du kommer störa dig som fan på den de första månaderna och du kommer behöva träna den genom vax varje dag för att den ska hålla formen snyggt.

Vill du ha en Burt Reynolds, så räcker det med en bra trimning 2 gånger i veckan för att hålla den snygg och på plats.

Vill du ha spritpennan streck rekommenderar jag dig att gå till barberaren om du inte är händig med rakkniv (man lär sig med tiden).

Men har du inte en bra grundstomme att odla mustasch, låt bli och återkom när det börjar bli bra med hårväxt.
Citera
2026-08-07, 12:55
Medlem
Anybodykillers avatar
Låter spännande.

Jag hade mustasch när jag var runt 15-17 men aldrig sedan dess. Det är skönt på ett sätt för man slipper raka det varannan dag jämfört om man ska hålla det kalt.

Bara mustasch utan skägg har varit lite ovanligt i Sverige. Det enda som är mer ovanligt är väl skepparkrans eller muttonchops.
Citera
2026-08-07, 14:00
Medlem
Stark-Senaps avatar
Har under livet haft de flesta typer av ansiktsbehåring. Inkl. en Lemmy-mustasch.
Men då var man en ungdom och skojade mycket runt bland olika stilar. Tuppkam ett tag. Peps-skägg ett tag. Osv.

Men en mustasch-mustasch har jag då aldrig haft!
Är den tjock ser du ut som en tysk bög. Är den tunn ser du ut som en surdegshipster från Söder.
Svårt att säga vad som är värst.
Citera
2026-08-07, 14:07
Medlem
Jag är typen som inte riktigt kan få skägg men för ett halvårsen gick jag all in på en riktigt mustach, inte så tjock men ganska bastant rad under näsan ändå. Det viktiga för stilens skull är ju att man är hyffsat slätrakad i övrigt.

Jävlar vad flickorna blir våta i trosorna.

Rekommenderas!
Citera
2026-08-07, 16:24
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Jag är typen som inte riktigt kan få skägg men för ett halvårsen gick jag all in på en riktigt mustach, inte så tjock men ganska bastant rad under näsan ändå. Det viktiga för stilens skull är ju att man är hyffsat slätrakad i övrigt.

Jävlar vad flickorna blir våta i trosorna.

Rekommenderas!

Ja dom blir som galna.
Citera
2026-08-07, 16:25
Medlem
Straminskys avatar
Det finns nåt klassiskt västerländskt över mustaschen, tillskillnad från skägget som ju mest bärs av araber.
Citera
2026-08-07, 16:36
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Magnum eller quee(r)n muscha?
Citera
2026-08-07, 16:45
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Magnum eller quee(r)n muscha?

Magnum kan man bara drömma om, i så fall skulle man aldrig raka sig.
Citera
2026-08-07, 16:46
Medlem
Straminskys avatar
Sam Elliott's är inte dålig heller:

https://www.historyforsale.com/productimages/large/321513.jpg
Citera
2026-08-07, 16:48
Medlem
AttansNedranss avatar
Hade en rejäl muscha under första halvan av 2026, mest för att ingen annan i min socioekonomiska grupp hade det.

Märkte ingen direkt livskvalitetsförbättring och har därför återgått till den gamla beprövade glesa jazzfittan.
Citera
2026-08-07, 16:49
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Magnum kan man bara drömma om, i så fall skulle man aldrig raka sig.

Top of the foo,humm,mustasch chain
Citera
2026-08-07, 18:16
Medlem
Hussefars avatar
Klart grabben ska muscha!

Välkommen till vuxenvärlden, grabben. Dvs när din mustasch ser någonlunda skaplig ut. Gå ren musche utan skägg är djärvt. Jag kör på skägg också. Men musche i sig kan vara coolt också.

Beträffande tjejfronten kan jag inte säga så mycket. Mest pojkar som blir impade av andra mäns ansiktsbehåring och respekten den medför.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in