2026-08-06, 21:42
Medlem
Straminskys avatar
Nån mer där ute som bestämt sig för att odla mustasch? Spännande tider väntar oss!

Hur kommer den se ut? Hur tjock eller lång kan den bli? Hur kommer vi se ut? Kommer vi ens känna igen oss själva i spegeln? Vad kommer folk att tycka och tänka och säga? Kommer vi gå hem hos kvinnorna eller kommer vi behöva spela i andra laget?

Hur ska vi sköta om mustaschen? Ska vi kamma den? Vaxa den?

Så här uppspelt har jag inte varit sen jag vann en tävling med kast med liten boll i grundskolan.
Citera
2026-08-06, 21:51
Medlem
gregersnegrers avatar
Är du alkoholist eller narkoman?
Citera
2026-08-06, 22:03
Medlem
Sladdsnuss avatar
Som tom of finland och freddie mercury?
Nej jag är inte lagd åt det hållet.
Citera
2026-08-06, 22:07
Medlem
gregersnegrers avatar
Nietzsche var inte bög även om han skrev "The gay science"...

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Som tom of finland och freddie mercury?
Nej jag är inte lagd åt det hållet.
Citera
2026-08-06, 22:09
Medlem
Straminskys avatar
Jag har beställt mustaschvax!
Citera
2026-08-06, 22:39
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Förbered pekfingret för att hålla undan den när du äter och dricker. Det ger pondus men är sjukt jobbigt med en rejäl mustasch.
Citera
2026-08-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nån mer där ute som bestämt sig för att odla mustasch? Spännande tider väntar oss!

Hur kommer den se ut? Hur tjock eller lång kan den bli? Hur kommer vi se ut? Kommer vi ens känna igen oss själva i spegeln? Vad kommer folk att tycka och tänka och säga? Kommer vi gå hem hos kvinnorna eller kommer vi behöva spela i andra laget?

Hur ska vi sköta om mustaschen? Ska vi kamma den? Vaxa den?

Så här uppspelt har jag inte varit sen jag vann en tävling med kast med liten boll i grundskolan.
Jag hade mustasch ett tag men min fru lade in sitt veto, så nu är den borta (skaffa ingen fru).

Men jag kan rekommendera att skaffa en liten kam och en sax så att du kan snygga till den på morgonen. Och skölj av ordentligt efter du ätit, annars blir den ganska sunkig. Vax och skit använde jag aldrig men det kanske är bra?
Senast redigerad av ladicius 2026-08-06 kl. 22:44.
Citera
2026-08-06, 22:53
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag hade mustasch ett tag men min fru lade in sitt veto, så nu är den borta (skaffa ingen fru).

Men jag kan rekommendera att skaffa en liten kam och en sax så att du kan snygga till den på morgonen. Och skölj av ordentligt efter du ätit, annars blir den ganska sunkig. Vax och skit använde jag aldrig men det kanske är bra?

Vax är väl för att få lite stadga på hårstrån och kunna forma lite, värt att testa tänkte jag.
Citera
2026-08-06, 22:57
Medlem
olasvenssons avatar
Mustaschvax anväder jag. Jag har "cykelstyre".
Citera
2026-08-06, 22:59
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Mustaschvax anväder jag. Jag har "cykelstyre".

Är det som Hulk Hogan eller går det uppåt?
Citera
2026-08-07, 00:06
Medlem
Hur den blir beror på dina anlag för skäggväxt.
Vissa har glest mellan skäggstråna, och har hårda skäggstrån, då ser det ut som mustaschen på en valross.

För övrigt hatar jag när skägget blir långt, det blir smutsigt, man ser ut som en jäkla hund som ätit soppa, i mustaschen.
Dessutom tror jag det samlas bakterier i skägget, typ salmonella och annat äckelpäckel.
Citera
2026-08-07, 00:12
Medlem
Gör en enorm skillnad med mustasch!! Utseendemässigt en aura av äkta man samt att det ser ut som du besitter diverse färdigheter. Omgivningens respekt du åtnjuter med din nyvunna pappighet.... dvs om mustaschen är bra. Några felklipp med saxen eller tantgener, och du ser ut som en munknullad Strindberg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in