2026-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
sverige tog emot 80 000+ invandrare förra året läs på själv för fan

oavsett asyl eller inte allt görs ju för att förvirra och att det ska se ut som vi inte tar inte något men totalen vad blev det oavsett namn

Under 2025 beviljades totalt 88 938 uppehållstillstånd i Sverige.

Javisst, men varför diskuterar vi i så fall en marginell företeelse som kvotflyktingar och asylsökande när vi borde diskutera anhöriginvandring och arbetskraftinvandring? Dumsvensken tror att alla som kommer från tredje världen är en flykting, och du är inget undantag.
Citera
2026-08-07, 20:17
Avstängd
Norrlänningen Riksdagsman (VPK) & EU ledamot samt verksam i 5 bolag + Stockholms Stadsdelsnämnd Enskede JENS HOLM 55 år
Boende i 15 miljoners villa i Enskede samt stort Nyrenoverat sommarställe på Möja I Sthlm Skärgårds dyrare Öar.
även verksam i flertalet styrelser i hamnar från Norrtälje till Nynäshamn
Hur hinner komunisten med allt dessutom kör han bensin bil av nyare modell.
SLOGAN:komunist Javisst 😅🤣
2026-08-07, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
sverige tog emot 80 000+ invandrare förra året läs på själv för fan

oavsett asyl eller inte allt görs ju för att förvirra och att det ska se ut som vi inte tar inte något men totalen vad blev det oavsett namn

Under 2025 beviljades totalt 88 938 uppehållstillstånd i Sverige.
Asylsökande och invandrare är inte samma sak det är nog fler än 100.000 som smitit in i Swedskii på ena eller andra sätter plus alla Illegala ziggar kriminella och andra som bara stannar kvar under radarn.
Citera
2026-08-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Asylsökande och invandrare är inte samma sak det är nog fler än 100.000 som smitit in i Swedskii på ena eller andra sätter plus alla Illegala ziggar kriminella och andra som bara stannar kvar under radarn.
skiter i vad de heter byråkratiskt, jag räknar totalen på de som släpps in i vårt land
Citera
2026-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Javisst, men varför diskuterar vi i så fall en marginell företeelse som kvotflyktingar och asylsökande när vi borde diskutera anhöriginvandring och arbetskraftinvandring? Dumsvensken tror att alla som kommer från tredje världen är en flykting, och du är inget undantag.
anhörigsinvandring ska upphöra omgående, vad är det för vänster påhitt? bara för min bror får medborgarskap i ett land ska jag då med ha fr rätt flytta dit
Citera
2026-08-07, 20:28
Avstängd
MP vill tydligen ha mindre röster i valet. Redan har de lovat höga bensinpriserc som ju inte heller gillas av väljarna.
Citera
2026-08-07, 21:07
Medlem
Mp visar sitt sanna jag, dom försökte ljuga via media innan om att bränslepriserna inte skulle öka.
Men nu på korttid har vi fått det bekräftat.

1. Fler flyktingar, 5000 kvotflyktingar och inget tak på andra flyktingar.
2. Dyrare bensin/diesel. Det skall upp till runt 30kr litern minst
3. Stoppa kärnkraftsutbyggnaden

Hoppas dom tappar väljare nu när folk ser igenom dom
Citera
2026-08-07, 21:13
Medlem
Det är återvandring som borde vara på agendan !
Dårarna i mp vill ju även höja bensin och diesel priserna så fatta hur dumma i huvudet folk är som röstar för att fördyra sin egen tillvaro då precis allt i samhället blir dyrare vid en höjning av bränslepriserna ! Men det fattar dårarna inte utan dom tror som så att " jag har ingen bil så för mig spelar det ingen roll" när det i den riktiga verkliga världen innebär att precis allt blir dyrare för man måste täcka för ytterligare kostnader !
Inte för jag är någon egentlig vurmare för nuvarande partier som regerar men dom har fan gjort det billigare att leva för oss alla .......
Citera
2026-08-07, 21:27
Medlem
fermions avatar
Familjemiddag:
Mikaela (18) Fruktansvärt att de sänkt priset på bensin..
Pappa: Men det är väl bra att vi får mer pengar över i familjen. Jag tycker det är bra.
M: Varför har vi inte elbil?
P: Jag ser inte hur vi skulle ha råd
M: Där ser du att MP har rätt - om Bensinen var dyrare så skulle vi gjort något för klimatet och man skulle inte behöva skämmas över att ha en gammal bil.
Citera
2026-08-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
ja dumsvensken låter sig luras av alla namn kvot asyl anhörig, när det i själva verket är samma skit folk som väller in här jag hör inte dit som går på det utan räknar totalen, vilket inte du vet hur man gör
Citera
2026-08-07, 21:44
Medlem
bigbossjonass avatar
Den som inte ser det redan att "flyktingar" är ett biologiskt vapen riktat emot svenskarna europeer och alla vita människor för att splittra söndra och härska vår civilisation 2026 är en jävla idiot!

Mp är utländsk påverkan på svenska samhället! Paritet borde förbjudas av Säpo
Citera
2026-08-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är i runda slängar runt trettio länder inkl USA, Kanade och Australien som tar emot kvotflyktingar och Sverige ligger i och med Tidö på ett minimiantal, så nej alla behöver inte komma hit, eller kommer hit. Även om mp vill återgå till forna 5000/år förstår du säkert vilket nålsöga det är att bli uttagen.

Kul trivia är att SD i början ville öka upp kvotflyktingmottagandet, då de såg kvotflyktingar som de enda "riktiga" flyktingarna. Those were the days.
Det var SD-juden Bieler som drev igenom den ökningen. Knappast något stöd för det bland SD's väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in