2026-08-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Invandring är en långsiktig investering. Att många är arbetslösa inom vissa invandrargrupper i dag behöver inte betyda nånting om 50 år. Tittar du på samtliga invandrare som kom till Sverige mellan 1900-2000 så har de absolut flesta jobbat och betalat skatt.
Hur långsiktig då? Hur länge ska man få gå på bidrag och pumpa Sverige på pengar? Sök hjälp.
Citera
2026-08-07, 18:19
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag röstar på MP eftersom jag värnar djur och natur vilket knappast något annat parti gör. Allra minst högern. Men deras invandringspolitik är jag skeptisk till.

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Du vet väl om att ökad invandring inte enbart leder till ökade kostnader men även kräver mer resurser (vilket i längden påverkar miljön negativt)?

Addera att ju fler muslimer som flyttar hit ju högre blir efterfrågan på halalkött. Vid en korrekt utförd halalslakt skär man halsen av djuret utan att göra det medvetslöst först. Mina fördomar säger mig också (och de kan givetvis vara fel) att invandrare inte i lika hög grad bryr sig om huruvida köttet är från svenska gårdar eller inte. Man kan tycka att all köttproduktion är av ondo, men vi har en gedigen djurvård i landet som vi ska vara stolta över och värna om.

Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Varför tjatar vissa om att vi behöver arbetskraft? Det råder arbetslöshet bland etniska svenskar.
I äldrevården ska vi inte ha en massa Mellanösternfolk som har helt andra värderingar och som inte kan svenska. Det är så fruktansvärt låg kvalitet. Sedan har vi ett stort antal som våldtagit de äldre också.
Men även de som inte gör det kan inte språket och är inte lika duktiga som svenskar.

Jag blir trött på folk som räknar upp "alla duktiga invandrare i vården" . En desperat solskenshistoria. Varför "behöver" vi Ahmed som vårdare när det finns Kalle eller Sebastian? Varför är undersköterskan Azmabadullah med huckle bättre än Carina, 58 år från Jönköping?
Jag vill hellre ha en svensk läkare än en arabisk.
Jag vill att Sverige ska vara svenskt.
Snälla rösta inte på mp, de är inte kloka.

Det är tragiskt när andra arbetare sitter och säger att vi behöver en ändlös ström av arbetskraftsinvandrare inom enkla arbeten. Vad de hejar på är bara sin egen lönesänkning. Vi hade kunnat haft 20% högre löner och en 36-timmars arbetsvecka som i Danmark.
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2026-08-07 kl. 18:22.
Citera
2026-08-07, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad tycker ni om förslaget? Borde Sverige ta emot fler eller färre flyktningar?

Källa: https://omni.se/mp-sverige-borde-ta-emot-fler-flyktingar/a/lnQBko
Jättebra förslag, de sänker sej själva.
Citera
2026-08-07, 18:25
Medlem
doncroces avatar
Där vann MP dom unga kvinnorösterna!
Citera
2026-08-07, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Hellden borde få en ståplats i Nybroviken. Jävla patetiska avart!!!
Betong och kran.
Citera
2026-08-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Invandring är en långsiktig investering. Att många är arbetslösa inom vissa invandrargrupper i dag behöver inte betyda nånting om 50 år. Tittar du på samtliga invandrare som kom till Sverige mellan 1900-2000 så har de absolut flesta jobbat och betalat skatt.
Man får snarare titta 1900-1980, tittar man 2000-2026 så har ingen jobb.
Citera
2026-08-07, 19:02
Medlem
Jag förstår inte varför man pratar om kvot- och asylflyktingar när 90-95 procent kommer in i landet på andra vägar. Men det tycks ju fungera, alla tror att asylflyktingar gör att etniska svenskar snart är en minoritet i landet.
Citera
2026-08-07, 19:17
Avstängd
Med Centern så så kan vi bli 30 miljoner till med fördel , alltså fler än hela Skandinavien idag om galningarna får råda i det rödgröna träsket.
Citera
2026-08-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Jag förstår inte varför man pratar om kvot- och asylflyktingar när 90-95 procent kommer in i landet på andra vägar. Men det tycks ju fungera, alla tror att asylflyktingar gör att etniska svenskar snart är en minoritet i landet.
är väl ganska logiskt etniska svenskar försvinner mer och mer när det kommer 100 000+ asyl varje år.

enkel +- räkning, kan du räkna?
Citera
2026-08-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
är väl ganska logiskt etniska svenskar försvinner mer och mer när det kommer 100 000+ asyl varje år.

enkel +- räkning, kan du räkna?

Det kommer inte 100000 asylflyktingar, det är just det som är problemet. Okunnigheten är total om hur invandrare kommer in i landet. Förra året kom det 6737 asylsökande.
Citera
2026-08-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Jättebra, Sverige är ett stort land som det får plats många.
Det är grönland med alaska osv.

vad har det ens med saken att göra?
Citera
2026-08-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Det kommer inte 100000 asylflyktingar, det är just det som är problemet. Okunnigheten är total om hur invandrare kommer in i landet. Förra året kom det 6737 asylsökande.

sverige tog emot 80 000+ invandrare förra året läs på själv för fan

oavsett asyl eller inte allt görs ju för att förvirra och att det ska se ut som vi inte tar inte något men totalen vad blev det oavsett namn

Under 2025 beviljades totalt 88 938 uppehållstillstånd i Sverige.
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-08-07 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in