Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Jag röstar på MP eftersom jag värnar djur och natur vilket knappast något annat parti gör. Allra minst högern. Men deras invandringspolitik är jag skeptisk till.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigOrangeBunny
Du vet väl om att ökad invandring inte enbart leder till ökade kostnader men även kräver mer resurser (vilket i längden påverkar miljön negativt)?
Addera att ju fler muslimer som flyttar hit ju högre blir efterfrågan på halalkött. Vid en korrekt utförd halalslakt skär man halsen av djuret utan att göra det medvetslöst först. Mina fördomar säger mig också (och de kan givetvis vara fel) att invandrare inte i lika hög grad bryr sig om huruvida köttet är från svenska gårdar eller inte. Man kan tycka att all köttproduktion är av ondo, men vi har en gedigen djurvård i landet som vi ska vara stolta över och värna om.
Citat:
Ursprungligen postat av
heliotrop
Varför tjatar vissa om att vi behöver arbetskraft? Det råder arbetslöshet bland etniska svenskar.
I äldrevården ska vi inte ha en massa Mellanösternfolk som har helt andra värderingar och som inte kan svenska. Det är så fruktansvärt låg kvalitet. Sedan har vi ett stort antal som våldtagit de äldre också.
Men även de som inte gör det kan inte språket och är inte lika duktiga som svenskar.
Jag blir trött på folk som räknar upp "alla duktiga invandrare i vården" . En desperat solskenshistoria. Varför "behöver" vi Ahmed som vårdare när det finns Kalle eller Sebastian? Varför är undersköterskan Azmabadullah med huckle bättre än Carina, 58 år från Jönköping?
Jag vill hellre ha en svensk läkare än en arabisk.
Jag vill att Sverige ska vara svenskt.
Snälla rösta inte på mp, de är inte kloka.
Det är tragiskt när andra arbetare sitter och säger att vi behöver en ändlös ström av arbetskraftsinvandrare inom enkla arbeten. Vad de hejar på är bara sin egen lönesänkning. Vi hade kunnat haft 20% högre löner och en 36-timmars arbetsvecka som i Danmark.