2026-08-07, 15:40
Medlem
Sunimods avatar
Undrar vad MP verkligen menar, är det riktiga flyktingar eller även migranter?

Från sökning på nätet

"En flykting har tvingats fly sitt hemland på grund av krig, våld eller förföljelse och har fått skydd i ett annat land.
En icke-flykting (ofta kallad migrant) "

Undrar om Helldén själv vet skillnaden.
Citera
2026-08-07, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Inte bara flyktingar. Sverige går mot en kollaps i termer av försörjning och vård av äldre.
Inom 30 år kan äldreomsorgen vara ett minne blott.
Människor i väst lever allt längre och blir allt fler i takt med att barnafödandet är på historiskt låga nivåer.
Arbetskraften minskar med hundratusentals per generation.
Vi behöver åtminstone tillbaka till 2015 års nivåer, med både flyktingar och arbetskraftsinvandrare.
Och ironin i det hela är att hela Europa går mot en ekonomisk härdsmälta på grund av invandringsfientlig politik och lågt barnafödande - så agerar vi inte nu kommer ingen att vilja flytta hit, då vi ekonomiskt kommer att ligga långt efter det vi i dag kallar tredje världen.

Vi kan inte ha muslimer(män) i äldrevården då de redan nu orsakat massvåldtäkter mot äldre.

Däremot kan man ju eventuellt pinpointa kristna flyktingar, buddhister osv. Främst kvinnor.
Citera
2026-08-07, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Invandring är en långsiktig investering. Att många är arbetslösa inom vissa invandrargrupper i dag behöver inte betyda nånting om 50 år. Tittar du på samtliga invandrare som kom till Sverige mellan 1900-2000 så har de absolut flesta jobbat och betalat skatt.

Nej för helvete. Inte muslimska flyktingar från Afrika och Asien. De fördärvar samhället.
Citera
2026-08-07, 16:03
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Inte bara flyktingar. Sverige går mot en kollaps i termer av försörjning och vård av äldre.
Inom 30 år kan äldreomsorgen vara ett minne blott.
Människor i väst lever allt längre och blir allt fler i takt med att barnafödandet är på historiskt låga nivåer.
Arbetskraften minskar med hundratusentals per generation.
Vi behöver åtminstone tillbaka till 2015 års nivåer, med både flyktingar och arbetskraftsinvandrare.
Och ironin i det hela är att hela Europa går mot en ekonomisk härdsmälta på grund av invandringsfientlig politik och lågt barnafödande - så agerar vi inte nu kommer ingen att vilja flytta hit, då vi ekonomiskt kommer att ligga långt efter det vi i dag kallar tredje världen.

Exakt all politik som bedrivs i västvärlden idag är hämmande för familjebildning. Feminism, LGQBT, liberalismen där kvinnor ska skaffa sig en karriär och inte föda några barn osv. Exakt all politik idag går ut på att vita ska ner i antal fort som bara fan.

Samtidigt massimporterar samma politiska partier äggkläckningsmaskiner från Somalia och arabvärlden, för att kompensera för det låga barnafödandet de själva ställt till med. Och om den vita kvinnan trots allt vill ha familj och barn, ja då ska hon ha det med en neger. Och det ser vi i all reklam idag.

Allt detta är ett medvetet angrepp på västvärlden såklart. Och MP's krav på högre invandring är fiendens krav.
Citera
2026-08-07, 16:06
Medlem
heliotrops avatar
Varför tjatar vissa om att vi behöver arbetskraft? Det råder arbetslöshet bland etniska svenskar.
I äldrevården ska vi inte ha en massa Mellanösternfolk som har helt andra värderingar och som inte kan svenska. Det är så fruktansvärt låg kvalitet. Sedan har vi ett stort antal som våldtagit de äldre också.
Men även de som inte gör det kan inte språket och är inte lika duktiga som svenskar.

Jag blir trött på folk som räknar upp "alla duktiga invandrare i vården" . En desperat solskenshistoria. Varför "behöver" vi Ahmed som vårdare när det finns Kalle eller Sebastian? Varför är undersköterskan Azmabadullah med huckle bättre än Carina, 58 år från Jönköping?
Jag vill hellre ha en svensk läkare än en arabisk.
Jag vill att Sverige ska vara svenskt.
Snälla rösta inte på mp, de är inte kloka.
Senast redigerad av heliotrop 2026-08-07 kl. 16:13.
Citera
2026-08-07, 16:12
Medlem
Citat:

Ett politiskt ställningstagande förklätt till en ekonomisk nödvändighet.

1. 2015 var i praktiken nästan uteslutande asylinvandring, inte "arbetskraftsinvandring".
2. En majoritet av asylinvandring har en förgymnasial utbildning som högsta utbildning.
3. Folk ljuger om sin utbildning och ljuger om sina asylskäl.
4. De lever enligt en kultur som inte funkar i Väst, så de kommer aldrig integreras.

Citat:

Problemet är ganska enkelt löst genom att sluta ta hit folk från Syrien, Somalia, Afghanistan, Irak och Eritrea etc...
Citera
2026-08-07, 16:16
Bannlyst
5000 kvotflyktingar + 15 000 asylsökande, alltså 20 000 nya invandrare varje år, utan krav! Bara få komma till Sverige få bostad bidrag!

https://www.tv4.se/artikel/6eePTdrzcErY3zRx2Q7uem/s-trotsar-mp-i-flyktingfragan-vi-har-helt-olika-uppfattningar

Citat:
Det var i Sveriges Radio som Helldén sa på torsdagen att Sverige bör ta emot fler kvotflyktingar, från dagens 900 till 5 000. Vad gäller asylsökande kan det öka från 6 700 till 15 000 personer.
Citera
2026-08-07, 16:17
Medlem
Jag röstar på MP eftersom jag värnar djur och natur vilket knappast något annat parti gör. Allra minst högern. Men deras invandringspolitik är jag skeptisk till.
Citera
2026-08-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilathaz
5000 kvotflyktingar + 15 000 asylsökande, alltså 20 000 nya invandrare varje år, utan krav! Bara få komma till Sverige få bostad bidrag!
https://www.tv4.se/artikel/6eePTdrzcErY3zRx2Q7uem/s-trotsar-mp-i-flyktingfragan-vi-har-helt-olika-uppfattningar
Dina barn och barnbarn kommer att bo med sina föräldrar under oöverskådlig framtid.
Bara så att du vet.
Citera
2026-08-07, 16:33
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag röstar på MP eftersom jag värnar djur och natur vilket knappast något annat parti gör. Allra minst högern. Men deras invandringspolitik är jag skeptisk till.
Jubelidiot som dom flesta svenskar med andra ord.

Hur ska vi kunna värna miljö om ingenting annat fungerar?

Att värna miljö är ett lyxproblem oavsett hur man vrider och vänder på det!
Citera
2026-08-07, 16:38
Avstängd
Citat:
Vad dum du är. Resonerar som en tonåring på högstadiet.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-07 kl. 16:42.
Citera
2026-08-07, 16:40
Medlem
Citat:

Djur och natur värnar man inte om genom att bygga vindsnurror. Vindsnurror förstör nämligen naturlivet och naturen där de byggs.

Glöm inte bort att MP främst är ett anti-kärnkraftsparti allt annat är sekundärt.

Du har blivit lurad.
Senast redigerad av korvstofft 2026-08-07 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in