2026-08-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Hela det politiska klimatet har blivit ganska groteskt och smutsigt
Förr fanns vissa moraliska värderingar i debatter. Men det finns inte idag
Man kallar varandra för fula saker och det förekommer tom antydan till hot
I form av att man kallar folk för landsförrädare

Men kvinnor är inte bättre.
Har för mig att även Skyttedal inom KD har tidigare kallat centerpartiet för quislingar
Det är sandlåda och ovärdigt ett land som Sverige

Politiska samtal ska vara högljudda och otrevliga för det handlar om att olika grupper av människor har olika intressen och åsikter. Om politiker är snälla och trevliga mot varandra så lever man i ett ruttet samhälle där det inte finns genuin diskussion för politiker har kommit överens med varandra bakom ryggen på befolkningen.
2026-08-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Politiska samtal ska vara högljudda och otrevliga för det handlar om att olika grupper av människor har olika intressen och åsikter. Om politiker är snälla och trevliga mot varandra så lever man i ett ruttet samhälle där det inte finns genuin diskussion för politiker har kommit överens med varandra bakom ryggen på befolkningen.

Det är väldigt stor skillnad på att ha olika åsikter och direkt förolämpa, hota varandra
Sånt hör inte hemma i svensk politik. Det är ovärdigt
Sånt kan man se i öststatsländer, där de kastar ägg på varandra och slåss, välter bord

Nar man tappar självbehärskningen och höjer ribban för det acceptabla
Då gör motståndaren oftast det också
Då blir debatten väldigt destruktiv
Man samarbetar sällan med någon som kommer med hotfulla antydningar
2026-08-09, 10:48
Medlem
Citat:
Det är väldigt stor skillnad på att ha olika åsikter och direkt förolämpa, hotar varandra
Sånt kan man se i öststatsländer, där de kastar ägg på varandra och slåss, välter bord

Det är ett av de grundläggande felen med Sverige. Det finns påstådd "demokrati" och "yttrandefrihet" men det finns ingen genuin diskussion eller skillnad i åsikter för man har kommit överens på förhand bakom ryggen på befolkningen.

Ingen kristiserar uppenbara aburda missförhållanden för det är inte "god ton", "inte civiliserat" och liknande trams. Det krävs personer som Markus Allard för att påpeka att kejsaren är naken.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-08-09 kl. 10:51.
2026-08-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är ett av de grundläggande felen med Sverige. Det finns påstådd "demokrati" och "yttrandefrihet" men det finns ingen genuin diskussion eller skillnad i åsikter för man har kommit överens på förhand bakom ryggen på befolkningen.

Du menar att riksdagen beslutar bakom folkets rygg
Det kallar jag demokrati. Vi har bestämt vilka som ska sitta där och även Regering
Då får man faktiskt skylla sig själv, när man röstar fel
2026-08-09, 15:33
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Kvinnor prioriterar alltid sina känslor, i alla lägen.
Därför är de extremt svaga för grupptryck, eftersom det blir känslomässigt besvärlig.

Plikt = noll. Offerskapet trumfar alla sorters plikter.

Det kvoterade brittiska polisoffret som skek-grät inför kameror för att hon åkt på en smäll av kaosbabbar på en flygplats är ett bra exempel.
Efter har hon varit med i media och har inte lärt sig någonting av händelsen.
Hennes offerskap fäller den brittiska polisens våldsmonopol, var hon än är. I.o.m. att hon är en last för sina kollegor, så sänker hon deras totala förmåga att verka i kritiska situationer.

Fördelen är att all viktig verksamhet som kvoteras sönder, blir upp till oss själva att hantera.
2026-08-10, 09:28
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Haha ok, ta nu ett djupt andetag.

Det finns "straighta" män som mördat sina manliga älskare när de varit nära att avslöjas. Med mycket mera. Snacka om att leva under socialt tryck. Titta på manliga strukturer och hur jävla hårda straff som delas ut om någon faller ur ledet. Män är brutala mot varandra. Och vad, skulle män inte vara mottagliga för propaganda och hjärntvätt? Jisses alltså....
Jag har inte en enda gång skrivit att män inte är mottagliga för propaganda och hjärntvätt.

Det jag skriver är att kvinnor är mer sårbara och mer lyhörda inför propaganda, socialt tryck och hjärntvätt.

Män är också sårbara, men kvinnor, särskilt unga kvinnor är mer sårbara. Det är biologi skulle jag gissa.
Självklart finns det massa avvikelser, men nu snackar jag generella termer.

Du kan gå vidare med livet trots detta.
2026-08-10, 09:32
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Det är väldigt stor skillnad på att ha olika åsikter och direkt förolämpa, hota varandra

Ska vi vara helt ärliga så ville folk prata om invandringen. Men politiker och ni som vurmade för Gestapo censurerade, tystade, hotade, hatade och använde våld för att det inte skulle hända.

Vi bör belysa detta faktum innan diskussionen fortsätter.

Hade folk fått säga att dom inte vill ha invandring utan att bli utmålade som fan själv hade vi självklart inte haft lika rasistisk och hatfull tongång som nu.

Reaktioner och motreaktioner.

Men "goda människor" tror att allt bara ska falla på plats eftersom de verkar mot det "goda målet". Målet helgar medlen. En attityd som vi sett gå snett genom historian om och om igen.

Vilket den gjorde även denna gången.

Vägen framåt är INTE att tysta alla man inte håller med om som ni gjorde mot invandringskritikerna.
2026-08-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Haha nä. Det har forskats på det här.

Kvinnor är "trend känsligare".

Var har du den där forskningen?

Vidare, tittar du på senaste tidens politiska sväng åt högerpopulism/ högerextremism...så? vilket kön är det som dominerar där? Dvs vilka är det som flyttat sig politiskt mest? med andra ord verkar "känsliga" för vart vinden blåser på div. sociala medier?
2026-08-10, 09:50
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var har du den där forskningen?

Vidare, tittar du på senaste tidens politiska sväng åt högerpopulism/ högerextremism...så? vilket kön är det som dominerar där? Dvs vilka är det som flyttat sig politiskt mest? med andra ord verkar "känsliga" för vart vinden blåser på div. sociala medier?

Ditt andra stycke.

Folk ville diskutera invandringen och andra frågor som sådana som du ansåg vara fel att prata om.

Så ni använde våld, hot om våld, mobbning, psykiskt våld, propaganda, sabotage, utfrysning, hat kampanjer på nätet, attackerade folks familjer, utmålade människor som mördare och onda, spred rykten, vandaliserade osv osv.

Det ni ser nu är bara en reaktion på det.

Allt annat är vidrig lögn och du vet det djupt inne i dig själv även om du aldrig kommer att erkänna det.

Jag skrev för typ 10 år sedan att ju mer repressiva ni är mot åsikter ni inte gillar, ju mer skjuter man ut dom på extrem kanterna.

Exakt det här har ju diskuterats i TV till och med av typ alla politiker och experter

Sen att du inte kan se det sambandet är ju för att du är ideologiskt blind.

Jag skiter i nu för tiden, men kan fortfarande göra grundade analyser utifrån vad som hänt, inte vad jag TYCKER BORDE HÄNT.
Senast redigerad av Custom_made 2026-08-10 kl. 09:52.
2026-08-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ditt andra stycke.

Folk ville diskutera invandringen och andra frågor som sådana som du ansåg vara fel att prata om.

Så ni använde våld, hot om våld, mobbning, psykiskt våld, propaganda, sabotage, utfrysning, hat kampanjer på nätet, attackerade folks familjer, utmålade människor som mördare och onda, spred rykten, vandaliserade osv osv.

Det ni ser nu är bara en reaktion på det.

Allt annat är vidrig lögn och du vet det djupt inne i dig själv även om du aldrig kommer att erkänna det.

Jag skrev för typ 10 år sedan att ju mer repressiva ni är mot åsikter ni inte gillar, ju mer skjuter man ut dom på extrem kanterna.

Exakt det här har ju diskuterats i TV till och med av typ alla politiker och experter

Sen att du inte kan se det sambandet är ju för att du är ideologiskt blind.

Jag skiter i nu för tiden, men kan fortfarande göra grundade analyser utifrån vad som hänt, inte vad jag TYCKER BORDE HÄNT.

Har aldrig varit fel att diskutera invandring...och det har ju ständigt diskuterats.
Det som är fel är motivationerna bakom.

Vidare att påstå att min sida av denna fråga har använt våld... etc. är ju löjeväckande med tanke på vad högerextrema har ställt till med historiskt och även i samtiden.

Vidare...detta var ju inte alls svar på det jag frågade dig om.

varför kan du inte svara?
Var har du din källa? och varför har du itne ögon i skallen att se att det faktiskt stämmer väldigt dåligt med dagens verklighet.
2026-08-10, 10:19
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har aldrig varit fel att diskutera invandring...och det har ju ständigt diskuterats.
Det som är fel är motivationerna bakom.

Vidare att påstå att min sida av denna fråga har använt våld... etc. är ju löjeväckande med tanke på vad högerextrema har ställt till med historiskt och även i samtiden.

Vidare...detta var ju inte alls svar på det jag frågade dig om.

varför kan du inte svara?
Var har du din källa? och varför har du itne ögon i skallen att se att det faktiskt stämmer väldigt dåligt med dagens verklighet.

Nu ljuger du. Jag kommer ihåg att man inte fick vara med i SD. Jag kommer ihåg att man inte fick uttrycka kritik mot invandringen. Jag kommer ihåg massa saker som du inte kan ljuga om eftersom jag levde igenom dom.

Om vi ska fortsätta skriva så måste du erkänna att dessa saker hände.

"Det som är fel är motivationen bakom".

Hur vet du folks motivation till saker? Låter dom något du TROR att du vet.

Jag vet inte folk motivationer till saker alltid. Men vet du vad jag INTE gör då?

Jag hoppar inte till slutsatser baserat på vad jag TROR.

Det finns ett värde i att tro bra saker om människor. Något du verkar ha tappat efter vägen... Beklagar verkligen att du tappat det...

Du ljuger dig blå varje dag. Men jag finns ständigt här och skriver att du ljuger. För någon måste stå upp mot ondskan som är du Merapi. Förstår du?
2026-08-10, 10:51
Medlem
Citat:
Nu ljuger du. Jag kommer ihåg att man inte fick vara med i SD. Jag kommer ihåg att man inte fick uttrycka kritik mot invandringen. Jag kommer ihåg massa saker som du inte kan ljuga om eftersom jag levde igenom dom.

Om vi ska fortsätta skriva så måste du erkänna att dessa saker hände.

"Det som är fel är motivationen bakom".

Hur vet du folks motivation till saker? Låter dom något du TROR att du vet.

Jag vet inte folk motivationer till saker alltid. Men vet du vad jag INTE gör då?

Jag hoppar inte till slutsatser baserat på vad jag TROR.

Det finns ett värde i att tro bra saker om människor. Något du verkar ha tappat efter vägen... Beklagar verkligen att du tappat det...

Du ljuger dig blå varje dag. Men jag finns ständigt här och skriver att du ljuger. För någon måste stå upp mot ondskan som är du Merapi. Förstår du?

? vadå "inte fick vara"? Vi har politisk frihet i det här landet, man får starta och vara med i politiska organisationer lite som man vill. man får tom rösta på dem.
Att andra som har andra politiska åsikter är kritiska till ens egna är något helt annat.

och faktum är att den politiska ideologi som i Sverige utövat mest våld och hot om våld är ju högerextremism av olika slag. Den falangen av politik är tom kända för att stå bakom div. av terrordåd i modern tid.

ja? hur tror du man vet vilka motivationer som ligger bakom div. politik/ ideologi?
Nån aning?

Och du drog just slutsatser ur arslet, vilekt var skälet till att jag började debattera med dig..remember?
Något du alltså tydligen inte klarar stå upp för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in