2026-08-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Handlar det bara om det sociala och sex när det kommer till en partner då?
Nej det handlar även om ekonomi. Man har mer pengar till nöjen när det finns två inkomsttagare som delar på utgifterna. Så det är väl det negativa med att välja att bo själv.

Eller vad tänkte du på?
Citera
2026-08-05, 15:25
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nej det handlar även om ekonomi. Man har mer pengar till nöjen när det finns två inkomsttagare som delar på utgifterna. Så det är väl det negativa med att välja att bo själv.

Eller vad tänkte du på?

Du hade mer pengar när du hade en man att vara parasit på?

Alla män som inte bor ihop med kvinnor badar i pengar, men män som bor med kvinnor får plånboken tömd varje månad.
Citera
2026-08-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du hade mer pengar när du hade en man att vara parasit på?

Alla män som inte bor ihop med kvinnor badar i pengar, men män som bor med kvinnor får plånboken tömd varje månad.
Stämmer ej då den stora majoriteten av både män och kvinnor i Sverige förvärvsarbetar heltid. Men det är klart, plockar du hit en importfru har du ett helt annat försörjningsansvar.

Själv har jag tjänat mer än samtliga mina partners, men två löner är ändå bättre än en, hushållsekonomiskt. Dock är det ju såklart även en fördel med hög lön om man som jag väljer att leva själv. Tycker synd om de som stannar i relationer de inte vill vara i av ekonomiska skäl.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-05 kl. 15:35.
Citera
2026-08-05, 16:14
Medlem
Stark-Senaps avatar
Man är en idiot om man frivilligt väljer att bo med en kvinna
VARFÖR KAN DE ALDRIG HÅLLA KÄFTEN??

Förr skar man ut tungan på hundar där man tröttnat på skall.
Fanns motsvarande kvinnor så kanske.

Eller som en klok man en gång sa: Det är självklart att det är kvinnorna som skall ta hand om barnen. Annars hade de blivit stumma.
Citera
2026-08-05, 19:35
Medlem
Jag kom också fram för ett par sedan till det att inte gå in i ett förhållande nå mer i mitt liv och det känns så fruktansvärt bra. Må mycket bättre av att bara dejta runt och ligga runt och ha det roliga med kvinnor och slippa allt det jobbiga som kommer med förhållanden.
Jag kan verkligen inte se en enda anledning till att gå in i ett förhållande igen. Har barn så ensam eller barnlös.blir jag aldrig heller av mitt beslut.
Så jag tror du gör helt rätt Tryggrygg
Citera
2026-08-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Eller vad tänkte du på?

Sex och pengar känns lite väl ytligt, tänkte mer på kärlek och romantik.
Citera
2026-08-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Sex och pengar känns lite väl ytligt, tänkte mer på kärlek och romantik.
Fast kärlek och romantik är väl typ samma som sex och socialt umgänge?

Tror du kanske tänker på att ha mött din tvillingsjäl. Bless your little romantic heart 💗
Citera
2026-08-05, 20:12
Avstängd
vichy6s avatar
Helt ointresserad av en partner pga gillar att leva som jag vill..

Men vore kul att ”dejtflirta” om man gjorde det ibland.
Citera
2026-08-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggrygg
Nu har jag blivit varse med mig själv, jag vill inte ha en flickvän. Genom åren efter exet jag fått barn med har det funnits längre förhållanden och kortare romanser, nu senast en tjej som fullständigt vill gå all-in med hus, stuga, utomhus pool i natursjö, hund. Min reaktion på det är att backa likt en kräfta in bland stenarna.
Jag är en charmig jäkel som kan få dom suraste minerna att peka uppåt och folk i min närhet uppskattar min person men trots det känner jag att jag är mig själv bäst i ensamhet. Jag tänkte kolla om det finns fler som väljer att leva själv. Efter att dörren är stängd så infinner sig ett djupt lugn i ensamheten och man blir lycklig av känslan. Jaja, nog med försök att förklara, ni som känner samma vet vad jag menar.
Må gott!

Jag ♀️= Valt att leva ensamhet, bättre det än att leva i ett sjukt förhållande
Citera
2026-08-05, 21:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nu har jag blivit varse med mig själv, jag vill inte ha en flickvän. Genom åren efter exet jag fått barn med har det funnits längre förhållanden och kortare romanser, nu senast en tjej som fullständigt vill gå all-in med hus, stuga, utomhus pool i natursjö, hund. Min reaktion på det är att backa likt en kräfta in bland stenarna.
Jag är en charmig jäkel som kan få dom suraste minerna att peka uppåt och folk i min närhet uppskattar min person men trots det känner jag att jag är mig själv bäst i ensamhet. Jag tänkte kolla om det finns fler som väljer att leva själv. Efter att dörren är stängd så infinner sig ett djupt lugn i ensamheten och man blir lycklig av känslan. Jaja, nog med försök att förklara, ni som känner samma vet vad jag menar.
Må gott!
Du låter trött! Frågan är väl mest vad som ska diskuteras? Om man tycker att det är skönt att bo själv? Ja det är skönt. Om det är mysigt att vara sambo? Ja det är toppen när man bor med sin bästis, inte alls jobbigt - tvärtom mysigt som fään Det går att bo tillsammans men ha sin frihet och göra lite som man vill, så länge det inte handlar om att talla på kreti och pleti… och har man sådana intressen så är man nog inte helt trygg i sig själv, kuk som kuk och fitta som fitta.. vill man jaga herpes och klamydia så är man duktigt skabbig

Folk har problem med sig själva. Andra hittar inte hem..
Citera
2026-08-05, 22:55
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Må gott!
Har man fått barn är man kanske inte lika haj på att få fler även om man kan tänkas vilja ha fler om stjärnorna ställer sig i rad och hela jorden gungar.

En del vill ha tid för sig själv. Jag är nog motsatsen och vill ha mer men det är trevligt när det är helt tyst också.

Självklart om du vill göra det som du gör och mår bra av det så är det ju jättebra.
Citera
2026-08-06, 00:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Må gott!

Klart att det finns fördelar att inte binda sig monogamt. Träffar man någon snygg tjej vill man ju knulla med den. Bäst är tjejer som är poly.

Parförhållande passar väl bäst de som börjar bli impotenta och inte har råd eller av annan anledning klarar av att leva ensamma. Och tjejer förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in