2026-08-06, 02:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickanX
Jag ♀️= Valt att leva ensamhet, bättre det än att leva i ett sjukt förhållande

Provat att leva i ett friskt förhållande någon gång?
Citera
2026-08-06, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Provat att leva i ett friskt förhållande någon gång?
Klart jag har
Citera
2026-08-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast kärlek och romantik är väl typ samma som sex och socialt umgänge?

Nej det är olika saker.
Citera
2026-08-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej det är olika saker.
Utveckla gärna.
Citera
2026-08-06, 08:59
Bannlyst
Citat:
Stämmer ej då den stora majoriteten av både män och kvinnor i Sverige förvärvsarbetar heltid.
Även om kvinnan jobbar så delar hon inte sin lön med manen men mannens lön går till kvinnan.

Citat:
Men det är klart, plockar du hit en importfru har du ett helt annat försörjningsansvar.
Behövs ingen thaihora för att detta ska ske. Det sker med ALLA kvinnor.

Citat:
Själv har jag tjänat mer än samtliga mina partners, men två löner är ändå bättre än en, hushållsekonomiskt
Spelar ingen roll om du tjänar mer. Studier visar att kvinnans lön stannar hos henne medan mannens går till kvinnan. I en relation så fördubblas kvinnans konsumtion.

Citat:
Dock är det ju såklart även en fördel med hög lön om man som jag väljer att leva själv.
Du kanske är en ful manshatisk blattehäxa, funderat på de?

Citat:
Tycker synd om de som stannar i relationer de inte vill vara i av ekonomiska skäl.
Du menar nära nog alla kvinnor. Såå synd om dem.
Citera
2026-08-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Även om kvinnan jobbar så delar hon inte sin lön med manen men mannens lön går till kvinnan.

Behövs ingen thaihora för att detta ska ske. Det sker med ALLA kvinnor.

Spelar ingen roll om du tjänar mer. Studier visar att kvinnans lön stannar hos henne medan mannens går till kvinnan. I en relation så fördubblas kvinnans konsumtion.

Studier visar att kvinnors löner oftare går till förbrukningsvaror (mat, kläder till barnen etc) medan männens löner oftare går till kapitalvaror (bilar etc).

Generellt behöver du nog bli bättre på att välja partners. I de allra flesta parrelationer där man bor ihop och båda jobbar delar man på de fasta utgifterna. Vet inte hur eller varför du gång efter annan går med på att betala allt. Det låter jättekonstigt.
Citera
2026-08-06, 09:35
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, men hur löser du sexbiten då, är du duktig på att kirra brudar?

Om inte så får du försöka hitta någon som är som dig själv och leva som särbo med?
En partner och sex har väl aldrig haft = tecken mellan sig?

Att ha sex kan vara nog så bra när man ständigt kan hitta ny leksaker. Fast visst jag har väl haft tur på den fronten när det gäller att locka till mig honor för skicklighet är det knappast.

Visste redan i dom 20 att jag aldrig skulle klara av parlivet. Kompromisser dagligen så bägge kan känna sig halvnöjda, behöva sitta och lyssna på någon morgon, middag, kväll. Alltid fundera över valen i vardagen då någon annan kanske inte tycker som du, de flesta kvinnor har aldrig haft humor och efter #metoo så har kränknings filtret satts på precis allt, så vara spontan och säga något som precis ploppad upp i skallen måste alltid gå genom censur innan man kan släppa ut det och vid det laget finns inget kvar av det roliga.
Visst är det förbannat roligt att slänga ur sig något som en woke vänster kvinna börja skratta åt för att plötsligt titta stint och säga, - Sånt är faktiskt inte roligt.

Har levt helt för mig själv, haft en lång rad sexuella erfarenheter som varit allt från en snabbis till några månader med en KK.
Jag har varken ensamhets känslor eller livsvals kval och närhets behovet får jag tillfredställt av en vädligt mysig katt och diverse kvinnor.

Inget högt blodtryck, inga magtarm problem. Saker som de flesta i min omgivning verkar få allt eftersom.
Jag kan vakna en dag och bestämma mig för att inte göra ett smack, kanske käka lite och flytta mig till TV soffan, vem i en relation kan göra det utan att det förr eller senare börjar kommenteras.
Vem kan göra planer för en helg och kan sen känner nä vafan, vem orkar. Det funkar ej med en kvinna vid sin sida.
Parmiddag vs en kväll med några polare, med eller utan en öl eller två, var har man kul och var sitter man och funderar på när man kan gå hem utan att det är oartigt tidigt. Detta är alltid kvinnornas idé, en man skulle aldrig få för sig göra sådant det ligger helt utanför vår natur det är bara en kompromiss som män känner sig tvungna att göra för att få behålla husfriden.
Visst fetton som får lagad mat eller vet att dom kan supa ner sig med andras vin kanske kan lockas av dessa element men i övrigt..

Känner ingen man med barn där det inte är kvinnan som tagit initiativet, visst älskar dom flesta sina barn men hade det inte varit för att någon hade sagt till dom att det var dags så hade det aldrig blivit dags.
Känner ingen man som inte är med en lördag på stan eller ska ut och äta någon kväll i veckan bara för att eller går på teater etc för annat än för att hon tagit initiativet och han hänger på för den goda saken skull.

Har inte träffat många män men några som trivs bättre med att flamsa runt med kvinnor för att tillfredställa deras nycker än att göra absolut ingenting.

För det är en sak män kan göra väldigt bra och ofta medans kvinnan inte har en aning om hur detta görs och vad det ger.
Det är inte heller något som går att förklara då kvinnor drivs av tanken på nytt och annat medans män för det absolut mesta är nöjda med status que om dom har ett bra fungerande liv.

På detta kan vi lägga miljöförstöringen, vem bidrar mest till den? Någon som helst tiden skall resa och köpa saker eller någon som har soffan som bästa kompis?
Såklart kan man inte leva sitt liv i soffan, gymmet, simhallen, cykeln ska ha sitt. Där har vi också en märklig företeelse, kvinnor och män som tvunget ska träna ihop.
Någon får alltid ge vika på sin egen framgång för att vänta på den andra.
Kompromisser är djävulens påhitt!!
Citera
2026-08-06, 10:18
Bannlyst
Citat:
Studier visar att kvinnors löner oftare går till förbrukningsvaror (mat, kläder till barnen etc) medan männens löner oftare går till kapitalvaror (bilar etc).

Generellt behöver du nog bli bättre på att välja partners. I de allra flesta parrelationer där man bor ihop och båda jobbar delar man på de fasta utgifterna. Vet inte hur eller varför du gång efter annan går med på att betala allt. Det låter jättekonstigt.
Det är fakta att mannens lön går åt till kvinnan. Jag går inte in i relation för att jag inte ställer upp på att bli utnyttjad. Men statistiken visar klart och tydligt att kvinnors konsumtion ökar i en relation. Du försöker vänsterkommunicera men jag avslöjar din horungebullshit. Blattekärring
Citera
2026-08-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Det är fakta att mannens lön går åt till kvinnan. Jag går inte in i relation för att jag inte ställer upp på att bli utnyttjad. Men statistiken visar klart och tydligt att kvinnors konsumtion ökar i en relation. Du försöker vänsterkommunicera men jag avslöjar din horungebullshit. Blattekärring
Du får nog presentera denna fakta. I svensk kontext.
Citera
2026-08-06, 10:22
Bannlyst
Citat:
Du får nog presentera denna fakta. I svensk kontext.
I Sverige går den både privat och via statligt tvång. Du vet om det och har fått faktan presenterad förut men vänsterhoror som du är immuna mot sånt.
Citera
2026-08-06, 10:25
Medlem
Tror att fler och fler väljer att vara ensamstående sen kör någon variant av FWB

Det handlar mer om att man inte vill förknippas med en del människor.
Jag kan ha fel
Citera
2026-08-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Jag är likadan. Haft min beskärda del av kvinnor i livet och har även tre barn. Provat ett distansförhhållande men pressen blev för stor att ses varannan helg när jag är barnfri. Känns som att det tar för mycket energi att vara social på jobbet samt ha barnen deltid så när jag väl är själv så är det så jävla skönt.
Ja men precis! Ibland vill man bara chilla med ett gäng folkisar i soffan halva helgen. Dessutom har jag den eminenta personligheten att vara tillmötesgående och snäll vilket är, vad jag tror, kvinnors triggar. För flörta loss gör jag med allehanda kvinnfolk. Allt detta har gjort mig ordentligt trött och nu får det fan bli lugnt 😌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in