2026-08-05, 02:08
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Jag rökte för ett tag sedan något jag trodde var weed. Plötsligt får jag, vid inhalering, någon kletig brunaktig bittersmakande sörja ifrån jointen, varpå jag slutar puffa. 30 sekunder senare är jag totalt kognitivt nollad, som en 1åring.. slickar på kattmorrhår som jag hittar på golvet, har noll koll på allt. Efter ytterligare kanske 10 min hamnar jag i ett krampliknande tillstånd, där mina ben blir mkt spända, men jag lyckas bryta det och ställ mig upp. Nu börjar en starkt intensiv energi+ångest-våg svälla över mig, där jag instinktivt börjar "dansa"/hoppa lite på plats, för det känns som energin annars kommer sprönga igenom kroppen. Snart blir jag väldigt kall, tar, med ganska stor möda, på mig en hoodie för att värma mig. Tänker ifall jag ska ta mig ut ur lgh, men backar då jag blir så osäker ifall jag klarar ta hissen och hitta ut.... efter totalt kanske 1 timme börjar det värsta lägga sig.. men symptom (som spända muskler) finns kvar flera månader efteråt.

Vad kan jag ha rökt? Nåt syntetiskt?
2026-08-05, 04:03
Medlem
Jävlar va obehagligt. Trodde man var någorlunda safe från iblandat skit ifall man bara köpte grälle men tydligen inte.
2026-08-05, 06:40
Medlem
busy-signals avatar
Beklagar!

Kramper och liknande, låter som nån syntetisk cannabinoid.
2026-08-05, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Beklagar!

Garaterat en syntetisk noid eller någon dissociativ drog
2026-08-05, 08:02
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Garaterat en syntetisk noid eller någon dissociativ drog

Tack för att du bekräftade. Har ingen erfarenhet av syntetiska noider själv (peppar peppar), men kramper låter inte som naturlig CB.

Man kan däcka av äkta CB också, om man röker nåt som är alldeles för starkt. Men då blir det mer som att det svartnar för ögonen pga blodtrycksfall, och benen blir som gummi.

Inte som ett epilepsianfall med kramper.
2026-08-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Beklagar!

Instämmer. Det låter som att någon har tillsatt syntetiska cannabinoider extremt slarvigt och ojämnt doserat. Jag har ingen aning om vilken substans det kan röra sig om, men många ger ett extremt starkt rus med bieffekter som de TS beskriver av väldigt små doser. Relativt kortvariga rus är också vanligt bland dessa substanser. Ett råd till TS är att meddela kranen ifall att det är någon annan högre upp som ligger bakom. Byt därefter kran omgående.
2026-08-05, 12:41
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Instämmer. Det låter som att någon har tillsatt syntetiska cannabinoider extremt slarvigt och ojämnt doserat. Jag har ingen aning om vilken substans det kan röra sig om, men många ger ett extremt starkt rus med bieffekter som de TS beskriver av väldigt små doser. Relativt kortvariga rus är också vanligt bland dessa substanser. Ett råd till TS är att meddela kranen ifall att det är någon annan högre upp som ligger bakom. Byt därefter kran omgående.

Bra tips. Nu hade det väl gått några månader, och jag tolkade TS som att han inte har rökt sedan dess. Men tipset gäller alla köpare som får nåt skumt, och särskilt om det är sprejat med nåt syntetiskt.

Och förresten så vet kranen 100% garanterat om att han hade nåt spetsat skit. Så om han spelar oskyldig och säger att ingen annan har klagat, så ljuger han dig rakt upp i ansiktet.

För även om han, mot förmodan, inte röker själv, så har han garanterat stammisar som har talat om för honom. För det är ett helt annat rus, så om man är van så är det omöjligt att inte märka skillnaden.

EDIT: Sammanfattningsvis, syntetiska noider har ett psykos-hårt och snabbt påslag. Och effekten är kortvarig, psykosig och krampartad. Klaga hos kranen och byt sedan oavsett. Han ljuger om han säger att han inte visste, och även om han "medger" nåt, så det är bättre att spendera pengarna hos nån annan istället.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-05 kl. 12:50.
2026-08-05, 15:38
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
PCP doppad? Jag får rejäl förvirring, humörsvängar och kan få muskelstelhet/ryckningar av det iaf. Men det är min favorit.

Kanske mer troligt med syntetiskt ändå.
2026-08-05, 18:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Inte drogakut, (FB) Piller/drog-identifiering /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här