2026-08-05, 22:24
Medlem
Moderaterna är så j-vla fega. De har varit förrädare själva och nu är de bara kappvändare och opportunister.
Citera
2026-08-05, 22:47
Medlem
Magda ba SD är oseriösa och hemsk.

Samtidigt.

Magda ba V tar verkligen tag i kampen mot terrorvurmande (trots arr fallen aldrig riktigt vill sina).
Citera
2026-08-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD kan få väljare från MED, Afs, Örebropartiet och soffan. SD VINNER på att var tuffa och lite rebelliska.

Örebropartiet är främst ett lokalparti. AFS och MED kommer knappast nå över 0.5 procent tillsammans i riksdagsvalet och soffliggarröster kan väl inget parti räkna med. Om SD och tidöpartierna vill vinna valet så måste dem enligt rådande opinionsmätningar vinna över sisådär 6-7 % av oppositionens väljare.

Tror du själv att hundratusentals S, C, V och MP-väljare kommer byta sida och rösta på SD om de bara är tillräckligt ''tuffa och rebelliska''?
Citera
2026-08-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Magda ba SD är oseriösa och hemsk.

Samtidigt.

Magda ba V tar verkligen tag i kampen mot terrorvurmande (trots arr fallen aldrig riktigt vill sina).
Mig veterligen har Magdalena Andersson aldrig tagit vänsterpartiet i försvar i samband med sådana här skandaler. Skicka gärna en länk som styrker ditt påstående (eller låt bli och medge indirekt att du ljuger).

Citat:
Varför ska vi försöka locka över rödgröna till oss? Ska vi bli som sossar bara för att få f.d sosseväljare?
Du förstår att politikers jobb i grund och botten är att locka väljare? Ditt förslag är att ett stort parti med massivt och kontinuerligt väljarstöd (M) ska lägga om sin politik fullständigt, för att istället plagiera ett pyttelitet, relativt nystartat parti med ett knappt mätbart, närmast obefintligt, väljarstöd (AFS). Det jättelilla antal väljare som röstar AFS kommer knappast bli 200 ggr så stort om M kopierar deras valprogram.

Det är en politisk motsvarighet till om McDonalds skulle skrota hela sin meny och istället endast servera surströmming, kall kokt potatis och rå lök globalt på alla sina restauranger, världen över.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-05 kl. 23:59.
Citera
2026-08-06, 01:47
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jaså? Jag förmodar att du menar Bohlin, men vad var det för gammal SD:are som konfronterade honom? Finns det kanske något klipp någonstans?

Minns inte, det var väl nån SD-anknuten medborgarjournalist som ville fråga honom om allt krigshetsande. Fittan sprang som om hans liv var i fara. Så rädd var han inte ens när palestinasjalarna var efter honom. Bevis för att när han får mer seriösa frågor så skiter han på sig.
Citera
2026-08-06, 01:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Bra att det finns ett parti för alla som inte är medel/överklass. Det som vänstern egentligen ska existera för.

Jag är medelklass. Därför jag blev så förbannad på MrBumbps förolämpning.

Jag har för övrigt inte hört ordet Livets hårda skola sen tidigt 10-tal.
Citera
2026-08-06, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Problemet med moderater som Kristersson är att de alltid tycks vara väldigt intresserade att kräla i stoftet så fort det yppas kritik från något håll och speciellt från diverse medier. Om nu Kristersson faktiskt ville vara "den vuxne i rummet" kunde han helt enkelt svarat att vad Lindberg och Jomshof tjafsar om på X får utfrågaren ta med dem eftersom han har viktigare saker att syssla med.

Något säger mig att exempelvis Carl-Oskar Bohlin inte hade varit lika ängslig.

Han vill väl försöka skapa något "utrymme" i mitten och självberättigande.

M och olika försörjningsmöjligheter för partiets representanter är viktigare än att besegra S.

En prioritering som jag själv ser som skadlig och dålig och därför hoppas att han får kritik för.
Citera
2026-08-06, 08:06
Medlem
Citat:
Jag är medelklass. Därför jag blev så förbannad på MrBumbps förolämpning.

Jag har för övrigt inte hört ordet Livets hårda skola sen tidigt 10-tal.

Jag hör det tyvärr ofta från en ingift narcissistisk boomer i släkten som är lite väl stolt över sin klassresa.
Citera
2026-08-06, 08:07
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu är det återigen storgräl mellan regeringen och SD.

Kristersson anser inte att Sossarna är quislingar.

https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/jomshof-om-anders-lindberg-quisling/cG9zdDoxNTc0OTk

Planerar M att samregera med quislingarna i S för att hålla SD utanför inflytande?

Givetvis är S inte quislingar. Lättare för Tidö vore om Jomshof lärde sig att sluta slänga ur sig nya skandaler varannan vecka istället för att stödja tanken om att han faktiskt är rätt så inkompetent. Men utan folk som slänger i sig skandaluttalanden som skräpmat hade väl SD inte haft halva stödet de hade idag.
Citera
2026-08-06, 09:49
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Same shit different days i den gigantiska sandlådan..

Vi kanske kan rama in Sahara eller någon annan öken (kanske mer passande med Gran Canarias öken av kulturella skäl) och slänga in alla som skriker och gapar och släppa ut dem när de kommit överens om att sluta med skiten.

Hade jag startat ett parti hade jag gått till val med ovanstående som enda sakpolitiskt mål.
Citera
2026-08-06, 09:53
Medlem
Olyckligt ordval av Jomshof kanske men Sossarna vill byta ut svenska folket mot Mena för att säkra sin väljarbas.

Dessutom inte så länge sen Lindberg jämförde Kristersson med von Papen, det var tydligen ok?

Öht otrolig ironi att Lindberg blir kränkt, eller låtsas det, när han själv är en ledande brunsmetare/kackelsossemegafon.
Citera
2026-08-06, 09:57
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Moderaterna är så j-vla fega. De har varit förrädare själva och nu är de bara kappvändare och opportunister.

Är nog en av anledningarna till att de här blir sekundärkränkt...

Ett litet moderat självförsvar av typen "Om det här beteendet tillåts att få fortsätta publikt.. Så riktas blickarna nog ganska snart mot oss med."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in