2026-08-06, 15:47
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men nu är det ju journalist från Expressen som fotat dörren. Sen om det är TNs dörr återstår att se, men mkt tyder på det då sådana dörrar finns på St Paulsgatan.
Ser ut som en helt ordinär lägenhetsdörr. Jag ser inte att det står "TN" på namnskylten (obs ironi). Att de fotat den misstänkte gärningsmannens dörr är klart men någon koppling till hennes random facebookvän kan inte göras utifrån den bilden, än.
Citera
2026-08-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Flashback löser ännu en mordgåta.
Vad menar du med det? Polisen har gripit en misstänkt under sin utredning. På vilket sätt skulle Flashback ha löst en mordgåta? Att spekulera om (även om det skulle visa sig vara rätt) vilken person som polisen gripit är väl inte att lösa en mordgåta??
Citera
2026-08-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Notera att han säger att han säger "ansvarar för vår samling" när han beskriver vad han gör där. Väldigt märkligt sak att säga för en chefstekniker.
Det är ju just det han har gjort, ansvarat för samlingen.
Vad gör en chefstekniker för konst?
Ansvarar för säker transport, packning, uppackning och förvaring av konstverk, inklusive nyförvärv och inlån. Leder och samordnar uppbyggnad, hängning och installation av konstföremål i utställningshallar. Ser till att klimatkrav (som luftfuktighet och temperatur) samt säkerhetsrutiner följs för att skydda sköra och värdefulla verk. Leder andra utställnings- eller museitekniker och planerar det praktiska teamets arbete.
Så ja, han har ansvarat för deras konst.
Ellermenar du att TN säger "vår konst"? Är väl inte heller så märkligt om han jobbar där?
Citera
2026-08-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Ser ut som en helt ordinär lägenhetsdörr. Jag ser inte att det står "TN" på namnskylten (obs ironi). Att de fotat den misstänkte gärningsmannens dörr är klart men någon koppling till hennes random facebookvän kan inte göras utifrån den bilden, än.
Nä, det får framtiden utvisa men mkt tyder på det.
Citera
2026-08-06, 15:51
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är ju just det han har gjort, ansvarat för samlingen.
Vad gör en chefstekniker för konst?
Ansvarar för säker transport, packning, uppackning och förvaring av konstverk, inklusive nyförvärv och inlån. Leder och samordnar uppbyggnad, hängning och installation av konstföremål i utställningshallar. Ser till att klimatkrav (som luftfuktighet och temperatur) samt säkerhetsrutiner följs för att skydda sköra och värdefulla verk. Leder andra utställnings- eller museitekniker och planerar det praktiska teamets arbete.
Så ja, han har ansvarat för deras konst.
Ellermenar du att TN säger "vår konst"? Är väl inte heller så märkligt om han jobbar där?

Sättet han presenterar sig på är väldigt udda.

Han ger en obehaglig känsla. Till och med intervjuaren blev ställd man hör hennes röst förändras.
Citera
2026-08-06, 15:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Du måste vara ovanligt korkad om du ”fortfarande inte tror det är han”! Media har ju mer eller mindre outat honom.
På vilket sätt har de outat honom?
Länka gärna.

Eller menar du att 57 årig man som bor i innerstan är tillräckligt?
Citera
2026-08-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Likheter finns ja. Men också skillnader. Nu blir ju dörren som syns på Whites bild lite liten, men man ser skillnader i t ex dörrbeslag.

Expressens bild

Montage:
https://imgur.com/a/VmAeNhi

Finns kanske andra bilder någonstans, som dyker upp.

Som tidigare nämnts är den ena en innerdörr med bakelithandtag, utan dörröga och som inifrån lägenheten öppnas inåt, alltså mot dig. Hade det varit ytterdörren ser det, enligt Expressens bild, ut som att dörren inifrån lägenheten öppnas utåt, samt haft andra beslag.
Citera
2026-08-06, 15:53
Medlem
Citat:
Tack för att du rättade mig, trodde genuint att Flashback var högsta domstolen.

Vill du ha hjälp att förstå sarkasm?

Back to the drawing board…
Förklara istället hur du anser att Flashback har löst en mordgåta genom att spekulera om vem polisen gripit?
Citera
2026-08-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag citerade hela ditt inlägg, däremot FETADE jag det som jag ville fråga om.
Vadå passa min agenda?
Du skrev att följderna inte blir katastrofala av att bli outad om man är oskyldig och att det ger noll följder i så fall.

Därav min fråga om du själv skulle ha noll problem med att outas på samma sätt som denna person (om det visar sig vara just spekulationer)

Jo tack har följt hela tråden och det skrämmer mig hur ni kan outa en person i så pass stor grad när det enda "beviset" är en FB vän i samma ålder.

Du klippte ur en del och fetade lite av det urklippta.

Gå tillbaka till mitt inlägg och läs det så har du svart på vitt hur jag ser det. Kort svar, nej, jag skulle inte bry mig om jag visste att MGM var gripen. Skulle däremot bry mig om jag t ex blev uthängd för något där någon inte var gripen/eller att det fanns saker som pekade mot mig på ett eller annat sätt (exempel, det tvistas om det begåtts en våldtäkt, folk skriver mitt namn men har inte klargjort att brottet ens begåtts). Annars hade jag accepterat spelets regler där. Hade inte gett mig några följder som jag kan se. Återigen, läs mitt inlägg.
Citera
2026-08-06, 15:54
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
På vilket sätt har de outat honom?
Länka gärna.

Eller menar du att 57 årig man som bor i innerstan är tillräckligt?

Det finns någon slags relation mellan BO och MGM då de är vänner på sociala medier samt det verkar på expressen som polisen har gjort hembesök hos MGM. Det finns flera bevis som talar för än emot i detta läget.

Dessutom så verkar MGM varit anställd utav Robert Veil så att han skulle vara fattig stämmer inte.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-06 kl. 15:59.
Citera
2026-08-06, 15:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Håller med i sak - tycker han ser ganska vanlig ut, förmodligen över medel (kolla runtomkring er hur folk ser ut generellt).

Däremot blandar ju du också in ”saker du vet” i din bedömning (gammal kollega som är en av de vänligaste och mest empatiska du vet). Är generellt emot att bedöma utifrån utseende. Man har blivit kraftfullt förvånad tidigare, både åt positivt och negativt håll eller hur man ska säga.

Visst, vi kan aldrig veta om någon har en andra sida. Att denna kollega är vänlig och empatisk på riktigt är dock en analys som bygger på mångårig bekantskap som också innefattar stöd vid personliga händelser. Sen kan man aldrig till 100% garantera att någon inte har en andra sida också som kan visa sig i vissa situationer, mot vissa personer. Vad man dock kan veta säkert är att de flesta som framstår och ser normala ut också är det i praktiken. Det är trots allt en liten andel av befolkningen (även männen) som är våldsverkare.
Citera
2026-08-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Likheter finns ja. Men också skillnader. Nu blir ju dörren som syns på Whites bild lite liten, men man ser skillnader i t ex dörrbeslag.

Expressens bild

Montage:
https://imgur.com/a/VmAeNhi

Finns kanske andra bilder någonstans, som dyker upp.

Intressant att dörrhandtaget är på höger sida från båda håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in