Polisen är tipsade redan innan informationen om att kajaken var grön. GM har helt klart varit förvirrad om det är GM jag mött, personen har paddlat i en relativt stor cirkel mellan brottet och gripandet.
Hur långt från ön?
Om detta är GM du har mött så kan vi fastställa tiden för mordet till innan lunch?
Och det kan handla om tolkningar/formuleringar - kanske inte så säkert att mannen STANNADE på Sollenkroka ö hela tiden onsdag lunch/em? Han kanske var t ex förvirrad/kaosig angående vart han borde gömma sig? Åkte för att reka och ändrade sig, eller jag vet inte.
Men jag håller med använaren som skrev: Informera polisen. Dom lägger pusslet sen.
(kanske hade mannen på sig sin mobil också som kan klarlägga rörelserna i efterhand)
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Polisen är tipsade redan innan informationen om att kajaken var grön. GM har helt klart varit förvirrad om det är GM jag mött, personen har paddlat i en relativt stor cirkel mellan brottet och gripandet.
Visst har polisen koll på t ex färgen på kajaken. Men det är intressant ändå.
Vittnesuppifter - även om det mans om ev vittne tror kanske är ganska ovidkommande, kan stärka eller försvaga uppgifter som mannen själv berättar i förhör. Vilket kan vara värdefullt för förunderskningen, hur man kommer framåt.
Ju fler tipsare som hör av sig desto bättre, särskilt i ett så här allvarligt brott.
Polisen brukar vara väldigt tacksamma för alla sådana här iakttagelser. De gånger jag själv (eller folk jag känner) har tipsat, och kanske börjat med "det kanske inte var rätt det som iakttogs.. ") så har dom alltid svarat (typ):
"Vi är tacksamma och sen läggs alla tips ihop och utredarna bedömer relevansen".
Respekterar såklart hur du gör. Men vill peppa lite + ge min bild.
Han har nog mött en kvinna som är betydligt starkare än honom och det kan vara trevligt till en början men den jagsvaga mannen tyckte inte det var så attraktivt efter ett tag. Tror inte detta handlar om svartsjuka eller pengar utan felet sitter i karlns eget huvud. Han har säkert lyckats dölja detta genom åren men nu brast det och proppskåpet gick. Tror inte det är planerat alls utan ett crime of passion och nu börjar sanningen komma ikapp honom. Ofta är det en partner i ett förhållande som har starkare känslor och vill mer och det tror jag var han och ev kan BO känslor ha svalnat när det gick upp för henne vad det var för typ av man hon träffat. Han är nog ingen stabil familjefar. Hon valde tyvärr fel partner och fick betala med sitt liv
Varför skulle BO vilja fira semestern på sitt sommarställe med en man som hon hade svala känslor för och som hon endast hade dejtat i åtta månader? Artighet?
Visst har polisen koll på t ex färgen på kajaken. Men det är intressant ändå.
Vittnesuppifter - även om det mans om ev vittne tror kanske är ganska ovidkommande, kan stärka eller försvaga uppgifter som mannen själv berättar i förhör. Vilket kan vara värdefullt för förunderskningen, hur man kommer framåt.
Ju fler tipsare som hör av sig desto bättre, särskilt i ett så här allvarligt brott.
Polisen brukar vara väldigt tacksamma för alla sådana här iakttagelser. De gånger jag själv (eller folk jag känner) har tipsat, och kanske börjat med "det kanske inte var rätt det som iakttogs.. ") så har dom alltid svarat (typ):
"Vi är tacksamma och sen läggs alla tips ihop och utredarna bedömer relevansen".
Respekterar såklart hur du gör. Men vill peppa lite + ge min bild.
Polisen blev tipsade strax innan gripandet det var då det slog oss att det var ett väldigt märkligt möte vi haft med en man i en kajak. De har fått alla information som jag har.
Okej
Men hur eller hur så hade han alltså en kajak på mordön. Paddlade han dit också hemifrån. Alltså…
Jag har hela tiden trott att han har sett kajaken på ön vid tidigare tillfällen som tillhör en boende och efter mordet gått till och tagit den för att ta sig bort från ön.
Men det är nog så att den tillhör Å*as familj och har transporterats dit med bil eller att någon i familjen har paddlat ut den, en sommardag långt tidigare.
Jag håller inte med om att han betett sig särskilt klandervärt. Han har betett sig som folk i allmänhet gör vid en bodelning, tyvärr. Han hade rätt att få lgh då han hade större behov av den med två barn. Att han ville ha en fyra är inte så konstigt, barnen behövde var sitt rum. Det här gick helt enkelt till som det brukar i sådana här fall.
Bägge parterna här hade flera förhållanden bakom sig. Vet inte vilka slutsatser vi ska dra av detta. Troligen inga. Vem som helst kan faktiskt bli en mördare, rätt vad det är, bara fel saker plötsligt inträffar, även om det inte är något vi vill erkänna för oss själva. Statistiken i all ära, det är i slutänden bara statistik och i verkligheten inträffar även mindre sannolika saker. Finns inga tecken på tidigare våld, vilket det borde ha gjort. Skulle dock bli väldigt förvånad om det inte fanns något/några berusningsmedel med i bilden.
Tråden är lång och jag har missat information. Vem bodde i lgh under den utdragna bodelningen?
Varför skulle BO vilja fira semestern på sitt sommarställe med en man som hon hade svala känslor för och som hon endast hade dejtat i åtta månader? Artighet?
Antagligen av samma skäl som har fått henne att dejta honom i åtta månader. Men så tog bränslet slut.
Inget som framkommit som gör att man har anledning att tro att MGM var ”konstig” på ytan. Tvärtom, beskrivits som ”normal” på flera håll. Vanlig man. Men sällan de mest instabila människorna visar så mycket på ytan, framför bekanta, arbetskamrater, grannar osv så det behöver inte säga så mycket. Kanske har kort stubin och lätt till psykbryt. I kombination med mindervärdeskomplex/svartsjuka och allt annat det spekuleras i kan det bli livsfarligt för en kvinna.
Har han misshandlat kvinnor förut, kan jag undra. Var han svartsjuk och kontrollerande?