Citat:
Ursprungligen postat av
Now0rd
Dejtar en man som är 21 år äldre än mig. Vi har dock barn i samma ålder då han fick barn sent och jag tidigt. Jag är 36 och han 57 i år. Jag tänker inte så mycket på det då vi är i samma fas i livet och aldrig känt sån samhörighet med någon. Han är väldigt trygg, grundad och den första man som jag känner mig riktigt trygg med. Jag brukar lätt vara den som tar projektledarrollen och styr men men honom kan jag luta mig tillbaka lite, det är väldigt vilsamt och gillar dynamiken som uppstår. Det får mig att känna mig kvinnlig. Undrar dock hur allmänheten ska se på detta och hur hållbar en sådan relation är? Han är framgångsrik och rädd att folk ska se mig som en lycksökerska även om jag själv också har väldigt god ekonomi och ett bra jobb. Hjälp mig lite här, hur reagerar man på sånt här? Hur ska jag tänka? Värt att nämna är att jag varit mycket sjuk i mitt liv så räknar väl inte direkt med att bli pensionär… har inte direkt framtidsbilden av att bli en frisk pensionär, eller ens nå den åldern.
21 år är ju relativt stor skillnad, men ni är ju båda mogna människor med livserfarenhet, och då är det inte så mycket att orda om.
Det hade varit annorlunda om en av er var 18 och den andra 39.
Vilka är "allmänheten"?
Era vänner, barn och övriga släktingar, eller samhället i övrigt?
Är det viktigt?
Ofta när åldersskillnaden är stor så får det effekter då den ene blir "gammal" rent fysiskt med allt vad det innebär före den andre, men om du som den yngre har sviktande hälsa så är den faktorn mindre viktig.
Känns det rätt så njut av kärleken!