Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Det är det visst det. Det är 2026 nu, inte 1994. Med en tom inkorg blir det ingen dejting.
De flesta dejter idag sker via appar. Så utan dessa, och med en tom inkorg, så blir det ingen dejt. Och när män väl får till en dejt så blir det i regel inte mycket bekräftelse. Bara kolla på ett program som Första dejten på SVT. I princip varenda dejt slutar med att mannen vill ses igen och kvinnan inte. Av allt att döma ser det ungefär likadant ut i övriga samhället. Vi ser ju t ex rekordlågt barnafödande och att 40% av unga män lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva av alla grupper.
Jag tror ingen köper sex för att få bekräftelse, så det kvittar ifall den är skådespelad eller inte.
Tja, jag och min partner dejtade varandra på 2010-talet. Inte 1994. Jag var för fan inte ens myndig 1994, jag var ett tonårigt barn då! 🤣🤣 Men min partner var myndig. Och hade flyttat hemifrån till egen bostad osv. 1994. Ung vuxen! Men vi träffades som sagt var först på 2010-talet. Min partner hade (med all rätt) sett mig som allt för ung och omogen 1994. Det var jag!
Jag anser att dessa appar borde läggas ner. De är ett helvete och med största sannolikhet är de största boven i att män och kvinnor har så svårt att finna någon. Bättre folk träffas IRL och känner att attraktion infinner sig. Infinner sig ömsesidig attraktion, så blir det dejter och förhållanden, naturligt.
När apparna först kom, verkade de fungera bättre! Men ju större
industri det har blivit kring dem, desto mindre chans till kärlek ger de. De tycks bara suga ur pengar från folk. Apparna alltså och dess ägare.
Du är alltså helt ok med att ligga med en kvinna som spelar att hon vill ligga med dig? Känns inte det futtigt? Åka till bordell och ligga med någon du betala för att få ligga med. Sedan hem igen. Låter rejält futtigt.