Idag, 16:59
Medlem
Med Johan hade L lyckats nå 4 procent igen?
Citera
Idag, 17:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastera

Nej. Tror att en korvätande partiledare stött på patrull.

Langos, pizza och kebab hade kanske dragit till sig röster. Om han nu valt den menyn.
Citera
Idag, 17:10
Medlem
ludexSums avatar
Citat:

Nej, socialliberalerna har sänkt och bokstavligt talat dödat partiet. Det var ett stort misstag att låta Ullenhagfalangen växa sig så stor att de lyckades byta ut den mer renodlade liberalismen mot socialliberalism. Liberalerna har gått över till M och socialliberalerna har gått över till C. Det finns ett behov av klassisk liberalism men tiden är för knapp.
Citera
Idag, 17:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Tror i alla fall han haft bättre förutsättningar. Mer populär och gick hem i stugorna.
Citera
Idag, 17:43
Medlem
Eurodiscos avatar
Nej men han kanske hade lyckats skrapa ihop 3% till L istället för 2% L förstörde sig själva inifrån.
Citera
Idag, 17:49
Medlem
Anybodykillers avatar
Nej men det är inte så mycket Johan som det är partiet.

Liberalerna har gjort en grej av "frihet genom förbud".
Ibland är de det mest anti-liberala partiet av de alla. Det är få gånger de vill avkriminalisera saker, utöka yttrandefriheten eller värna om privatpersoners integritet och rätt till anonymitet.

Det enda som skapar rubriker är när deras ungdomsförbund blir kreativa.
Citera
Idag, 17:51
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Nix. Skäggige Persons rökigt grillade korvar, var det bäst profilerade med honom.

Simona förtjänar gå till Sveriges historia som L-ledaren (nope, vi stammar inte) som lyckades rädda (L) från trilla ur iksdagen.

Hon är den vettigaste Ledaren för forna Folkpartiet allt sedan Per Ahlmarck på 90-talet.

PA, är efter sin död genuint hatad av åtshilliga här på forumet. Per lyfte sanningen om kommenismens brott och var varm vän till ISR. Alla fel, i kommarnas, iSSlam-kramarnas och 400 under fulrunors bok.

PA var en av 1900-talets få stora svenska politiker som såg och fördömde vidrigheten i båda mördarideologierna.
Citera
Idag, 18:33
Medlem
Citat:

Jag tror inte det handlar om L:s partiledare, utan snarare om hur villiga Tidöpartierna är att samordna stödröster och taktikröster. Jag har själv tänkt att taktikrösta på L, men jag vill inte riskera att min röst blir bortkastad.
Citera
Idag, 18:52
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Nix. Skäggige Persons rökigt grillade korvar, var det bäst profilerade med honom.

Simona förtjänar gå till Sveriges historia som L-ledaren (nope, vi stammar inte) som lyckades rädda (L) från trilla ur iksdagen.

Hon är den vettigaste Ledaren för forna Folkpartiet allt sedan Per Ahlmarck på 90-talet.

PA, är efter sin död genuint hatad av åtshilliga här på forumet. Per lyfte sanningen om kommenismens brott och var varm vän till ISR. Alla fel, i kommarnas, iSSlam-kramarnas och 400 under fulrunors bok.

PA var en av 1900-talets få stora svenska politiker som såg och fördömde vidrigheten i båda mördarideologierna.

Han var en mycket bildad man.
Jag var medlem i Folkpartiet på den tiden.
Lämnade partiet dagen efter Bengt Westerberg lämnade tv-studion när Ian Wachtmeister kom in.
Istället för att ta debatten pissade BW på demokratin.
Citera
Idag, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Han var en mycket bildad man.
Jag var medlem i Folkpartiet på den tiden.
Lämnade partiet dagen efter Bengt Westerberg lämnade tv-studion när Ian Wachtmeister kom in.

Ja, detta var en av höjdpunkterna när många lämnade Folkpartiet. Det var ett av de största exemplen på politiskt hyckleri och samtidigt ett av de största politiska självmorden genom tiderna.
Citera
Idag, 19:08
Medlem
kyrkstockens avatar
Nej, folkpartiets kärnväljare (kallad hästväljare av S i förrförra valet) bestod av lärare utbildade före flumskolereformen 1968 (senare lärare är sossar).

Utan kärnväljare måste man ragga nya väljare varje val och det klarar inget parti.

Men torkil strandberg i landskrona hade med lätthet kunna hålla kvar partiet i riksdagen. De fick 37% i kommunvalet i landskrona och 6% till riksdagen.

Jag har inte vågat nämna torkil här för att partiet inte skall få några ideer. Nu är det dock försent. Nu läggs folkpartiet till historiens gravkammare mellan mössorna och bondeståndet.
Citera
Idag, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag tror inte det handlar om L:s partiledare, utan snarare om hur villiga Tidöpartierna är att samordna stödröster och taktikröster. Jag har själv tänkt att taktikrösta på L, men jag vill inte riskera att min röst blir bortkastad.

Kolla opinion vågar inte låna ut min röst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in