Citat:
Ursprungligen postat av
arboristjavisst
Nu har du kanske inte så mycket medicinsk utbildning och därmed inte så mycket kunskap om barnhälsovård, men det ingår som en del i mitt arbete och jag har därmed träffat väldigt många nyblivna mammor genom åren. Därmed vet jag att amning inte är något som görs på en kafferast. Det tar vanligen 45-60 minuter och ska det då göras minst var tredje timme (rekommenderas oftare än så t o m nu för tiden) så blir det ju runt 8 h/dag.
Då får väl mamman planera in det.
Man kommer till badet, börjar med amning.
2.5h badande.
Man ammar, treåringen får vara med. Äta något, titta i sin padda eller bygga med Duplo.
2.5 h badande.
Påklädning och ammande innan man åker hem och äter middag.
Citat:
Ursprungligen postat av
arboristjavisst
Självklart fattar jag att hon hade kunnat prioritera ungens amning och låtit treåringen titta på sin skrikande lillebror istället för att ha kul, men jag ser inte varför man skulle åka till ett bad i så fall.
Om inte treåringen kan sitta på filten och äta kex eller titta på något i paddan medans bebisen matas så kanske mamman ska välja någon annan syssla.
Citat:
Ursprungligen postat av
arboristjavisst
Hon hade ju naturligtvis kunnat flaskmata också, vilket går betydligt fortare och kan göras på 15-20 min om ungen samarbetar, men då hade ni väl blivit kränkta för att hon var lat eller något istället.
Du har missuppfattat. Det var mamman som blev kränkt.