2026-08-02, 20:38
Medlem
Påträffad 14:30 idag
Citera
2026-08-02, 20:48
Medlem
Polis larmas till sjön Trummen i centrala Växjö där en kropp anträffats i vattnet. Då det råder oklar omständigheter kring dödsfallet har en utredning gällande dråp inletts för att utreda hur personen avlidit och om något brott ligger bakom eller om det finns annan orsak till dödsfallet.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/2/2-augusti-14.27-antraffad-dod-vaxjo/
Citera
2026-08-02, 21:18
Medlem
metnocs avatar
Bilderna på avspärrninen som finns på Smålandspostens hemsida ser ut att vara tagna från en parkering nära St Sigfrids fotbollsplan. Om man går den sidan av Teleborgsvägen får det mig att tro att man antingen var på väg till eller ifrån lägenheterna nära ICA Kvantum Teleborg eller Linne campus.
Inga tecken på brott i nuläget gör att det kan ha varit en person som varit på väg hem i natt och av oklar anledning hamnat i sjön och drunknat. Enligt Grok är Trummen inte alls djup, vilket förstärker idén om att personen inte legat länge i vattnet, utan händelsen kan ha skett under natten.
Vidare ligger St Sigfrids rättpsyk bredvid Trummen, men jag tror kanske inte att några intagna där vanligtvis har möjlighet att gå ut sent på kvällen ensamma.
Senast redigerad av metnoc 2026-08-02 kl. 21:20.
Citera
2026-08-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metnoc
Bilderna på avspärrninen som finns på Smålandspostens hemsida ser ut att vara tagna från en parkering nära St Sigfrids fotbollsplan. Om man går den sidan av Teleborgsvägen får det mig att tro att man antingen var på väg till eller ifrån lägenheterna nära ICA Kvantum Teleborg eller Linne campus.
Inga tecken på brott i nuläget gör att det kan ha varit en person som varit på väg hem i natt och av oklar anledning hamnat i sjön och drunknat. Enligt Grok är Trummen inte alls djup, vilket förstärker idén om att personen inte legat länge i vattnet, utan händelsen kan ha skett under natten.
Vidare ligger St Sigfrids rättpsyk bredvid Trummen, men jag tror kanske inte att några intagna där vanligtvis har möjlighet att gå ut sent på kvällen ensamma.

Hade någon smitit från rättspsyk hade personen garanterat blivit efterlyst, så det går väl att utesluta direkt? Personen kan ju drabbats av plötsligt sjukdomsfall och hamnat i vattnet helt oplanerat, vi kan bara avvakta och se vad de kommer fram till?
Citera
2026-08-02, 21:56
Medlem
metnocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Hade någon smitit från rättspsyk hade personen garanterat blivit efterlyst, så det går väl att utesluta direkt? Personen kan ju drabbats av plötsligt sjukdomsfall och hamnat i vattnet helt oplanerat, vi kan bara avvakta och se vad de kommer fram till?
Ja, det kan man nog utesluta. En person som inte än identifierats, får mig att ha en tanke om vad det kan röra sig om. Men, ja vi får hoppas på att polisen reder ut det här fort.
Citera
2026-08-03, 09:33
Medlem
Är det inte nollning på universitetet nu? Vet att dem festat längs med trummen vid ICA/hundrastgården/lekplatsen tidigare år.
Citera
2026-08-03, 17:32
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1484520
Polisen vädjar om hjälp att identifiera den kropp som hittades nyligen.

Jag frågar , finns det någon bild på denna ?
Citera
2026-08-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ps1
Är det inte nollning på universitetet nu? Vet att dem festat längs med trummen vid ICA/hundrastgården/lekplatsen tidigare år.

Nollningen i Växjö må vara beryktad, men att de börjat dränka novischer var ngt nytt.
Citera
2026-08-03, 17:47
Medlem
Kan det vara Mattias i Ljungby eller är det långsökt?
Citera
2026-08-03, 18:33
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocklopp
ja för han bör dykt upp tidigare... jag är från Ljungby och 100% säker på han blev mördad... man lyckas INTE ta livet av sig o gömma sig på samma gång, tekniskt omöjligt
Citera
2026-08-03, 18:37
Avstängd
Citat:

Trummen är en väldigt liten sjö och det är mycket bostäder och aktivitet runt sjön, så om han hade blivit dumpad där borde han blivit hittad för länge sen.
Citera
2026-08-03, 18:44
Medlem
Citat:
Inte så långt mellan Ljungby - och Växjö.
Någon som vet om den nu hittade , är ett långt gånget föruttnat/skelett?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in