Citat:
Ursprungligen postat av
FetaBurgarn
Ja det är nog det mest troliga eftersom sjön ligger nära campus. Någon full student som vinglar hemåt.
Kan också ha med pass-svenskar att göra. Trummen ligger i området Teleborg, där vissa delar är extremt berikade av MENA. De brukar inte vara så starka simmare om det handlar om en olycka. Annars kan det vara gängrelaterat.
För tio år sedan var det någon student i Linköping som drunknade i en damm på en golfbana i samband med en studentfest som pågick i närheten.
Jag tycker det är lite dumt att polisen inte uppger fler kännetecken. Jag tänker på ålder och hur länge personen legat där.
T ex när jag bodde under studentåren hade vi en kille på korridoren som inte snackade med någon, och alltid föredrog att sitta och uggla inne på sitt rum. Ifall en död man hade hittats i någon sjö hade man kanske inte tänkt på honom även om han inte synts till på år och dar. Men hade polisen gått ut med några kännetecken som pekade i rätt riktning hade man kanske åtminstone funderat lite och kanske knackat på dörren och försäkrat sig om att han var ok.