2026-08-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du frågar om det är lagligt att beröra en persons könsorgan även om denne inte vill det.
Du undrar alltså om det är tillåtet att jag tar dig på kuken utan att du vill det?
Du måste ju ändå haft vissa teorier om att det skulle vara helt okey att ta på folks könsrogan utan deras samtycke? Kan du förklara hur du tänker där?

Fast du och många här i tråden verkar ju vara antingen efterblivna eller ha lässvårigheter. Att inte kunna läsa och förstå ett så kort och enkelt inlägg tyder på grav ointelligens.

Jag har aldrig frågat om det är olagligt eller ej, det är väl rätt så självklart? Frågan jag ställde är om det klassas som våldtäkt. Eller skulle det klassas som sexuellt övergrepp, sexuellt ofredande etc. En fullt relevant fråga. Bara för att du och andra efterblivna i tråden missuppfattat för att ni har lässvårigheter så gör det inte frågan mindre relevant eller intressant.

Tips: Gå till Komvux och lär er läsa.
Senast redigerad av Anonym555 2026-08-03 kl. 00:21.
Citera
2026-08-03, 01:01
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det förekommer sexuella övergrepp på män. Oftast av andra män. Kvinnor är rätt ointresserade av att ha sex med män som inte vill ha sex med dem, i min erfarenhet.

Har varit i två förhållanden där det förekommit psykisk ohälsa i form av bipolär sjukdom. Båda de kvinnorna hade sex som en del i självskadebeteende och trots att man som "normal" inte tycker att det är upphetsande med exempelvis uppskurna bröst eller ens uppskurna armar var det väldigt svårt att få gehör.

Ena var övertygad om att jag tyckte hon var ful och äcklig medans den andra trodde att jag var otrogen, den senare hotade mig faktisk med kniv vid några tillfällen och krävde sex. Mindre kul minnen...

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fast du och många här i tråden verkar ju vara antingen efterblivna eller ha lässvårigheter. Att inte kunna läsa och förstå ett så kort och enkelt inlägg tyder på grav ointelligens.

Jag har aldrig frågat om det är olagligt eller ej, det är väl rätt så självklart? Frågan jag ställde är om det klassas som våldtäkt. Eller skulle det klassas som sexuellt övergrepp, sexuellt ofredande etc. En fullt relevant fråga. Bara för att du och andra efterblivna i tråden missuppfattat för att ni har lässvårigheter så gör det inte frågan mindre relevant eller intressant.

Tips: Gå till Komvux och lär er läsa.

Unik dom: Försök till våldtäkt tvinga 13-åring att försöka bajsa

Visserligen "bara" försök...
Citera
2026-08-03, 01:17
Medlem
Citat:
Enligt lagen är det väl våldtäkt om för in fingrar i slida eller slickar någon mot dens vilja?

Ja.

Citat:
Är det våldtäkt enligt lagen om någon runkar av en mot ens vilja, eller vad klassas det som då? Är det våldtäkt om någon suger av en mot ens vilja?

Vore intressant om någon kunde reda ut dagens juridik.

Ja.

Bägge är våldtäkt.
Citera
2026-08-03, 10:03
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Om det gäller barn så är ett enda finger innanför trosan på dagis våldtäkt. Fast barnet är så litet att det inte ens fattar. Finns domar på det.

Jag har för mig att smek när man byter blöja på en dagis-ettåring också är våldtäkt. Å andra sidan rätt sunkig livsstil.
Citera
2026-08-03, 12:31
Medlem
Kebabkas avatar
Ja det är våldtäkt om du inte ger samtycke
Citera
2026-08-03, 12:51
Medlem
Jag skulle tippa på att det räknas som sexuellt ofredande, men jag vet inte om det finns några domar där det faktiskt prövats.
Citera
2026-08-03, 13:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
För enligt juridiken kan det ju vara våldtäkt om det skett en handling jämförbar med samlag, men dessa sär vet väl inte det.

Jo då det är en sexuell handling.
Citera
2026-08-03, 13:43
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Våldtäkt kräver i regel penetration.

Nope.
Det finns många FUPar där det används formuleringar så som "handlingar som är att jämföra med våldtäkt".

Så tar du och läser på.

Enligt svensk lag (6 kap. 1 § brottsbalken) klassas handlingar som är att jämföra med våldtäkt som handlingar som, med en person som inte deltar frivilligt, har samma allvarliga kränkning som ett samlag. Det gäller när någon mot sin vilja utsätts för orala eller anala samlag, eller att någon får fingrar eller föremål införda i kroppen.

#idioti
Citera
2026-08-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo då det är en sexuell handling.
Alla sexuella handlingar innebär dock inte våldtäkt.
Citera
2026-08-03, 15:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Alla sexuella handlingar innebär dock inte våldtäkt.

Om det är mot ens vilja jo. Fingrar i fittan mot ens vilja är våldtäkt precis som avrunkning mot ens vilja. Förstår inte varför du fortsätter tjafsa emot. Du har fått flera svar i tråden som säger samma sak.
Citera
2026-08-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det är mot ens vilja jo. Fingrar i fittan mot ens vilja är våldtäkt precis som avrunkning mot ens vilja. Förstår inte varför du fortsätter tjafsa emot. Du har fått flera svar i tråden som säger samma sak.

Det finns fler brottsrubriceringar än våldtäkt som kan vara tillämpliga beroende på omständigheterna. Om du är läskunnig kan du kolla upp detta väldigt enkelt. Avrunkning låter mer som sexuellt övergrepp juridiskt.
Senast redigerad av derfilo999 2026-08-03 kl. 15:33.
Citera
2026-08-03, 15:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det finns fler brottsrubriceringar än våldtäkt som kan vara tillämpliga beroende på omständigheterna. Om du är läskunnig kan du kolla upp detta väldigt enkelt. Avrunkning låter mer som sexuellt övergrepp juridiskt.

Det finns ingen brottsrubricering som heter sexuellt övergrepp. Det är våldtäkt. Våldtäkt betyder inte nödvändigtvis penetrering idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in