2026-08-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Om en man blir avrunkad mot sin vilja tror du det är lagligt då? Att ta en annan man på sitt könsorgan? Du är efterbliven, på riktigt nu.

Är allt som är olagligt våldtäkt?
Citera
2026-08-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Enligt lagen är det väl våldtäkt om för in fingrar i slida eller slickar någon mot dens vilja?

Är det våldtäkt enligt lagen om någon runkar av en mot ens vilja, eller vad klassas det som då? Är det våldtäkt om någon suger av en mot ens vilja?

Vore intressant om någon kunde reda ut dagens juridik.

Ja, det är ju en sexuell handling jämförbart med samlag, som dessutom sker mot ens vilja. Så ja: det räknas säkert som våldtäkt. Eller iaf. Som grovt sexuellt övergrepp.
Citera
2026-08-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Skit i dom. Trots att svaret är ja (vi bor ju i Sverige) så är ifrågan ntressant då jag inte har hört talas om något sådant fall.

Var en kvinna som blev dömd för våldtäkt som sög av en man som låg i ett solarium, så jo, det finns fall.
Citera
2026-08-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Skit i dom. Trots att svaret är ja (vi bor ju i Sverige) så är ifrågan ntressant då jag inte har hört talas om något sådant fall.
Det förekommer sexuella övergrepp på män. Oftast av andra män. Kvinnor är rätt ointresserade av att ha sex med män som inte vill ha sex med dem, i min erfarenhet.
Citera
2026-08-02, 19:04
Medlem
PyjamasXLs avatar
När min familj var i Spanien när jag var 15 år så hade vi med oss min kompis. En tjej (ca 20 år) blev förälskad i min kompis, och en morgon så kom hom förbi utanför på morgonen när jag satt på altanen och solade. Hon frågade om hon kunde få gå in på vårt rum och väcka min kompis. Visst sade jag. Gå du in. Det visade att hon väckte min kompis genom att suga av honom. Undrar om det verkligen var lagligt, oavsett vad min kompis tyckte om det.
Citera
2026-08-02, 19:06
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Vart är våldet i det kan man undra? Varför heter det våldtäkt ens?!
Citera
2026-08-02, 19:07
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Bra att du tar upp det, för det har jag också undrat över.
Citera
2026-08-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite

Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Bra att du tar upp det, för det har jag också undrat över.
Våldtäkt handlar om maktmissbruk och sker inte alltid under våld
Utövaren tänder på att känna sig ”överlägsen” dig. Det är väldigt få överfallsvåldtäkter i Sverige. Dom flesta våldtäkter sker av någon man känner.
Citera
2026-08-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Enligt lagen är det väl våldtäkt om för in fingrar i slida eller slickar någon mot dens vilja?

Är det våldtäkt enligt lagen om någon runkar av en mot ens vilja, eller vad klassas det som då? Är det våldtäkt om någon suger av en mot ens vilja?

Vore intressant om någon kunde reda ut dagens juridik.

Detta här låter som en form av våldtäkt.
Citera
2026-08-02, 19:25
Medlem
glockenreins avatar
Lär rimligtvis anses utgöra en sexuell handling jämförbar med samlag så ja, kan definitivt anses vara en våldtäkt precis som att föra in ett finger i slidan på någon utan samtycke.
Citera
2026-08-02, 19:27
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Våldtäkt kräver i regel penetration.
Nej det gör det inte.
Citera
2026-08-02, 19:35
Medlem
Oaktsam avrunkning kanske?

Skämt åsido, sexualbrott är det givetvis och jag gissar med tanke på den numera väldigt breda definitionen att det skulle klassas som våldtäkt. Måste väl finnas kända fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in