Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Min favvo-AI-låt av Kultursverige:
Kultursverige - Mannen som är bäst för Sverige
Bonuslåt:
Kultursverige - Hela Sverige har AFS-feber
Vilka är era tankar om det här? Kan AI-musik hjälpa oss nationella att nå framgång?
Kul initiativ, även om jag inte sympatiserar med budskapet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klandalf
https://share.gemini.google/K7kDfNLhLWQp
Här har vi en svängig låt Gemini skrev om att Gustav Kasslerstrand är kär i Vladimir Putin: Polstjärnan vid Kreml
Tusen gånger bättre än Offerkoftas patetiska AfS runklåtar

Kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Jag föredrar SD's låt Sol igen från förra valrörelsen, med Rebecka Fallenkvist och Denice Westerberg i videon. Vet inte vem som sjöng den dock, det var inte Rebecka eller Denice, men tror inte att det var en Ai heller.
Rent propagandistiskt kommer AI att missgynna etablerade partier. SD idag är som 7-klövern 2010 när kidsen och pensionärerna såg kaozvideos på tuben och blev arga på invandrare medan sossarna och moderaterna brände miljoner på reklamfilmer på TV4. Det är ingen som bryr sig om Denices och Rebeckas juver.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherClark
Som musik betraktat är det helt idiotiskt. Vallåtar överlag har ju inga andra lyssnare än de egna politiska anhängarna inför ett val. Med tanke på att AFS är ett pyttelitet parti som helt saknar inflytande på mainstreampolitiken så tror jag inte att deras värdelösa AI-''musik'' kommer generera varken nya röster eller fans av musiken.
Det är som klistermärken. Det är inte till för att väcka medelklassen. Det är till för att nå aspergerpojkarna i 14-årsåldern, alltså de som taggade graffiti förut. Du måste börja där om du ska avancera som marknadsförare. Det är inget man lär sig på en reklamhögskola. Där lär man sig bara att elda upp pengar i kakelugnen.