2026-08-02, 15:44
Medlem
Offerviljas avatar
De flesta av oss kan väl kanske känna att AI-musik alltid saknar känsla och att vi aldrig någonsin har hört en AI-låt som är bra på riktigt. Dock måste jag ändå säga att jag ser lite positivt på Kultursverige som dagligen skapar hyllningslåtar till Alternativ för Sverige. Jag tror att dessa låtar gör mer nytta än skada. Kultursverige är ju förresten också ovanligt bra på att skapa nationalistiska AI-låtar. Vissa av Kultursveriges låtar är faktiskt nästan lite bra. Många gillar Kultursveriges låtar. Vad är era tankar om att nationella väljer att skapa den här typen av musik?

Min favvo-AI-låt av Kultursverige:

Kultursverige - Mannen som är bäst för Sverige

Bonuslåt:

Kultursverige - Hela Sverige har AFS-feber

Vilka är era tankar om det här? Kan AI-musik hjälpa oss nationella att nå framgång?
Citera
2026-08-02, 15:53
Medlem
Balisers avatar
Du menar alltså att AI-musik är bra om den handlar om rätt sak?
Citera
2026-08-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
De flesta av oss kan väl kanske känna att AI-musik alltid saknar känsla och att vi aldrig någonsin har hört en AI-låt som är bra på riktigt. Dock måste jag ändå säga att jag ser lite positivt på Kultursverige som dagligen skapar hyllningslåtar till Alternativ för Sverige. Jag tror att dessa låtar gör mer nytta än skada. Kultursverige är ju förresten också ovanligt bra på att skapa nationalistiska AI-låtar. Vissa av Kultursveriges låtar är faktiskt nästan lite bra. Många gillar Kultursveriges låtar. Vad är era tankar om att nationella väljer att skapa den här typen av musik?

Bonuslåt:

Vilka är era tankar om det här? Kan AI-musik hjälpa oss nationella att nå framgång?

Som musik betraktat är det helt idiotiskt. Vallåtar överlag har ju inga andra lyssnare än de egna politiska anhängarna inför ett val. Med tanke på att AFS är ett pyttelitet parti som helt saknar inflytande på mainstreampolitiken så tror jag inte att deras värdelösa AI-''musik'' kommer generera varken nya röster eller fans av musiken.
Citera
2026-08-02, 16:16
Medlem
Klandalfs avatar
https://share.gemini.google/K7kDfNLhLWQp

Här har vi en svängig låt Gemini skrev om att Gustav Kasslerstrand är kär i Vladimir Putin: Polstjärnan vid Kreml

Tusen gånger bättre än Offerkoftas patetiska AfS runklåtar
Citera
2026-08-02, 17:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Bonuslåt:

Jag föredrar SD's låt Sol igen från förra valrörelsen, med Rebecka Fallenkvist och Denice Westerberg i videon. Vet inte vem som sjöng den dock, det var inte Rebecka eller Denice, men tror inte att det var en Ai heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in