2026-08-02, 14:02
Medlem
Varje sommar är det samma sak... pridefestivaler i var och varannan stad i landet som bara syftar till att motverka sitt eget ursprungliga syfte och diskussionerna går heta på både flashback och andra forum.

Jag är själv en homosexuell man i 30-års åldern men identifierar mig enligt begreppet "normalbög" som börjar få större spridning i samhället som ett alternativ till HBTQi+ABC123!#%-alfabetet, som bara fortsätter att växa i antal bokstäver.

I mitten av 00-talet hette det HBT (Homo-Bi-Trans) och redan då ifrågasatte jag vad T-et hade där att göra då det inte var en sexuell läggning utan en identitet eller ett indentitetsuttryck men efter det här alfabetet fortsatts att fyllas på med nya bokstäver varje år.

Under 1900-talet började det hållas pridefestivaler runt om i världen med syftet att skapa synlighet och verka för acceptans och inkludering.

Idag genomförs mängder med pridefestivaler med samma påstådda syftet men som istället används för att provocera och skapa reaktioner med festivaler och parader som visar kvinnor med nakna bröst, kvinnor och män i lack och läder eller klädda i hundmask och koppel.

Det har helt enkelt övergått till att bli ett provokativt fetischevenemang där det serveras penisformad mat och spelas dildokubb i prideparkerna på kvällarna. Hur bidrar det till inkludering och acceptans? Tvärt om så skapar det en orealistisk syn på oss och vårt liv.

Hela evenemangen används istället för att skapa möjlighet att "leka av sig" publikt på ett sätt som normalt inte accepteras.

Och frågorna om jämställdhet, inkludering och rättigheter är också en så väldigt föråldrad kvarleva som används som slagträ utan några som helt faktiska krav på vilka rättigheter man vill ha eftersom dessa människor har precis samma möjligheter och rättigheter som resten av befolkningen i alla avseenden.

Vi måste också få samhället att sluta använda det nedvärderande HBTQI-begreppet som blivit en slashink för allt som avviker från normen och idag upplevs mer som ett skällsord. Varför inte inkludera pedofili och nekrofili när vi ändå är igång..?

För att citera en träffsäker svensk komiker "HBTQ är en straight uppfinning. Det vore väl fan om vi inte kunde få in samerna där med".

Det är dags att skapa ett modernt alternativ till dagens föråldrade prideknocept
Citera
2026-08-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenjyBee
Varje sommar är det samma sak... pridefestivaler i var och varannan stad i landet som bara syftar till att motverka sitt eget ursprungliga syfte och diskussionerna går heta på både flashback och andra forum.

Jag är själv en homosexuell man i 30-års åldern men identifierar mig enligt begreppet "normalbög" som börjar få större spridning i samhället som ett alternativ till HBTQi+ABC123!#%-alfabetet, som bara fortsätter att växa i antal bokstäver.

I mitten av 00-talet hette det HBT (Homo-Bi-Trans) och redan då ifrågasatte jag vad T-et hade där att göra då det inte var en sexuell läggning utan en identitet eller ett indentitetsuttryck men efter det här alfabetet fortsatts att fyllas på med nya bokstäver varje år.

Under 1900-talet började det hållas pridefestivaler runt om i världen med syftet att skapa synlighet och verka för acceptans och inkludering.

Idag genomförs mängder med pridefestivaler med samma påstådda syftet men som istället används för att provocera och skapa reaktioner med festivaler och parader som visar kvinnor med nakna bröst, kvinnor och män i lack och läder eller klädda i hundmask och koppel.

Det har helt enkelt övergått till att bli ett provokativt fetischevenemang där det serveras penisformad mat och spelas dildokubb i prideparkerna på kvällarna. Hur bidrar det till inkludering och acceptans? Tvärt om så skapar det en orealistisk syn på oss och vårt liv.

Hela evenemangen används istället för att skapa möjlighet att "leka av sig" publikt på ett sätt som normalt inte accepteras.

Och frågorna om jämställdhet, inkludering och rättigheter är också en så väldigt föråldrad kvarleva som används som slagträ utan några som helt faktiska krav på vilka rättigheter man vill ha eftersom dessa människor har precis samma möjligheter och rättigheter som resten av befolkningen i alla avseenden.

Vi måste också få samhället att sluta använda det nedvärderande HBTQI-begreppet som blivit en slashink för allt som avviker från normen och idag upplevs mer som ett skällsord. Varför inte inkludera pedofili och nekrofili när vi ändå är igång..?

För att citera en träffsäker svensk komiker "HBTQ är en straight uppfinning. Det vore väl fan om vi inte kunde få in samerna där med".

Det är dags att skapa ett modernt alternativ till dagens föråldrade prideknocept

Tänkte du dra ihop ett gäng högerhomos som under behärskad tystnad tågar i sansad takt genom stan för att sända budskapet att även bögar kan vara konservativa tråkmånsar, eller hur tänker du dig att det här moderna alternativet ska se ut?
Citera
2026-08-02, 14:23
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:

Jag vill först och främst säga att jag hoppas att mitt folk (hetro) blir bättre på att respekterar ditt folk (homo). Jag har en vän som jag tror är homosexuell.

Citat:
Traps är fan life många av dem verkar vara lolis vilket är ett plus i min bok.

Citat:
Jag trodde det var tanken men det kanske det inte är? Man kanske kan splitta dem?
En Pridevecka och sen en shamevecka.
Ungefär som muslimer har fasta och sedan gottar sig som fan.

Citat:
Jag har själv funderat på att bära hängselbyxor + stråhatt och demonstrerar tillsammans med en arabisk polare i beduinkläder. Min flagga är en dixie medans hans är en shahada. Plakaten är "incest är familjefest" och "Ingen kusin är illegal".
Citera
2026-08-02, 14:25
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Tänkte du dra ihop ett gäng högerhomos som under behärskad tystnad tågar i sansad takt genom stan för att sända budskapet att även bögar kan vara konservativa tråkmånsar, eller hur tänker du dig att det här moderna alternativet ska se ut?
Då får det att låta som att det enda alternativet är att de suger champagne doppad kuk i förda tophattar och monokel till bach och beethoven.

Har du något annat i huvudet än das kapital eller? Jävla kremlröding.
Citera
2026-08-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Då får det att låta som att det enda alternativet är att de suger champagne doppad kuk i förda tophattar och monokel till bach och beethoven.

Har du något annat i huvudet än das kapital eller? Jävla kremlröding.

Du får gärna föreslå ett annat upplägg för en pridefestival som lever upp till vad TS efterfrågar.

Du stavar f.ö. sämre än ett genomsnittligt lågstadiebarn, så när du försöker förolämpa mig genom att påstå att jag läst för mycket marx så blir det ganska fånigt.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-02 kl. 14:34.
Citera
2026-08-02, 14:43
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Du får gärna föreslå ett annat upplägg för en pridefestival som lever upp till vad TS efterfrågar.

Du stavar f.ö. sämre än ett genomsnittligt lågstadiebarn, så när du försöker förolämpa mig genom att påstå att jag läst för mycket marx så blir det ganska fånigt.
ÖH! Din mamma är ett annat upplägg!
Det här är flashback och inte din jävla partistämma lilla röding!
Du får räkna med att folk säger annat än vad partiet säger.

Här är ett upplägg, kommunistjävel, det här borde vi göra:

1.) Sverige borde ha en helt egen bögflagga och kalla det för Bögdagen.
Glöm "pride", sojvet cellen i san fransicko, stonewall och all amerikaniserad skit. DET HÄR SVERIGE!!!
DET ÄR VÅRA BÖGAR.

2.) 24 timmar fripass för blottning och sex i offentligheten är 100% lagligt.
Det ska vara en positiv sex och befruktningsdag.
Gratis kondomer och gratis läkarbesök överallt.

3.) Föreläsningar av överlevare och gamlebögar.
De kan berätta om hur det var för när poliserna hade lika mycket läder och handklovar som bögarna.

4.) Paintball på dykes (dye the dykes)
Sätt de jävla flodhästarna på sin plats.

5.) Poledance och horor med skatteavdrag
Allt man slänger på scenen eller betalar för en happytime dras av på skatten.
Citera
2026-08-02, 14:54
Medlem
Jag tycker att ska det vara rättvist mellan män och kvinnor ,måste bögar ha samma möjligheter skaffa barn. Detta skulle Pride-tågen kunna handla om.

Rimliga krav skulle kunna vara att bögar får subventionerade surrogatmödrar och att staten organiserar det hela. Surrogatmödrar skulle få bra betalt .så bra att det har en avgörande betydelse för deras livsinkomst och det borde vara pensionsgrundande. Många kvinnor älskar att skapa barn speciellt om de skulle få över 500000 kr per barn.

Då skulle vi kunna få ungefär 500 fler barn varje år.

Om även samma rättigheter gavs till ensamstående män skulle kanske 5000 fler barn bli födda.

Sedan kan lesbiska och ensamstående kvinnor få fler försök med IVF. Dessutom måste de betala mer pengar till spermie-donatorerna eller kan kunde använda de spermier som de får in när surrogat-barnen skapas ,eftersom det är brist på donatorer.

Detta också för att vänstern har bestämt sig för att män och kvinnor ska hata varandra och de dominerar media så vi får mer hat i samhället. Annars skulle män och kvinnor kunna bilda par och gör det till stor del.
Senast redigerad av Prepper 2026-08-02 kl. 14:56.
Citera
2026-08-02, 15:01
Medlem
Citat:
ÖH! Din mamma är ett annat upplägg!
Det här är flashback och inte din jävla partistämma lilla röding!
Du får räkna med att folk säger annat än vad partiet säger.

Här är ett upplägg, kommunistjävel, det här borde vi göra:

1.) Sverige borde ha en helt egen bögflagga och kalla det för Bögdagen.
Glöm "pride", sojvet cellen i san fransicko, stonewall och all amerikaniserad skit. DET HÄR SVERIGE!!!
DET ÄR VÅRA BÖGAR.

2.) 24 timmar fripass för blottning och sex i offentligheten är 100% lagligt.
Det ska vara en positiv sex och befruktningsdag.
Gratis kondomer och gratis läkarbesök överallt.

3.) Föreläsningar av överlevare och gamlebögar.
De kan berätta om hur det var för när poliserna hade lika mycket läder och handklovar som bögarna.

4.) Paintball på dykes (dye the dykes)
Sätt de jävla flodhästarna på sin plats.

5.) Poledance och horor med skatteavdrag
Allt man slänger på scenen eller betalar för en happytime dras av på skatten.

Jag uppfattar inte din vision som kompatibel med det exkluderande/konservativa pridefirandet TS efterfrågar. Schysst av dig att dela med dig av en vision i alla fall! Dock finns ett antal andra problem med förslaget.

Tex kan inte homosexuella par befrukta varandra. Att plåga flator med paintballmarkörer väcker sannolikt anstöt i de egna leden och kan vara brottsligt. Det blir också svårt att hitta lesbiska deltagare som ska gå med på att bli paintballpepprade.
Citera
2026-08-02, 15:06
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Jag uppfattar inte din vision som kompatibel med det exkluderande/konservativa pridefirandet TS efterfrågar. Schysst av dig att dela med dig av en vision i alla fall! Dock finns ett antal andra problem med förslaget.
Tackar, du är helt OK, tråkigt att man inte kan diskutera så här vuxet numera.
Jag tror att konservatism är lite av en spegel bakåt mot det progressiva. Det är som att lagra en ost eller ett vin.

Nya grejer smakar kanske skit som färskt med det kultiveras och raffineras med tiden. Konservativa är verkligen ett gäng konserver på den punkten.
Citat:
Tex kan inte homosexuella par befrukta varandra. Att plåga flator med paintballmarkörer väcker sannolikt anstöt i de egna leden och kan vara brottsligt. Det blir också svårt att hitta lesbiska deltagare som ska gå med på att bli paintballpepprade.
Hm, de kanske kan fylla prover till spermbanken?
Flatorna får både motion och lite bdsm.
Lebbarna får uppleva en fysisk manifestation av förtyck vilket säkerligen stärker deras gemenskap.

Jag uppskattar att du nyanserar förslagen.
Citera
2026-08-02, 15:18
Medlem
Citat:
Tackar, du är helt OK, tråkigt att man inte kan diskutera så här vuxet numera.
Jag tror att konservatism är lite av en spegel bakåt mot det progressiva. Det är som att lagra en ost eller ett vin.

Nya grejer smakar kanske skit som färskt med det kultiveras och raffineras med tiden. Konservativa är verkligen ett gäng konserver på den punkten.

Hm, de kanske kan fylla prover till spermbanken?
Flatorna får både motion och lite bdsm.
Lebbarna får uppleva en fysisk manifestation av förtyck vilket säkerligen stärker deras gemenskap.

Jag uppskattar att du nyanserar förslagen.
Jag tror att det är mer sannolikt att lesbisk BDSM-paintball (samt merparten av dina övriga förslag) lanseras som evenemang i rådande pridefestivaler än i det hypotetiska alternativ som TS föreslår.
Citera
2026-08-02, 15:29
Medlem
Fantens avatar
Det här är ju en diskussion som dyker upp varje år under Pride.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in