Igår, 21:00
Medlem
Ska på rave snart för första gången i mitt halvt avklarade liv. Det är ett lagligt rave(techno/trance) på en klubb om det påverkar. Tänkte dansa, blir förmodligen endast alkohol som berusning pga inga kontakter. Vad har man på sig på ett sånt här evenemang? Fattar att man har på sig vad man vill men vill inte sticka ut negativt och inte heller klä mig för opassande sett till min medelålder. Inte heller se ut som narkotikaspan. Letar inspiration.

Edit: Är man
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Bingo för hela familjen
1. Gula brallor från en asfaltläggare
X. Reflexspray från Clas Ohlsson, på egna gamla kläder
2. https://www.cumclubwear.com/product-category/man/byxor/
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Klandalfs avatar
Cargopants och en bylsig T-shirt i en stark färg. 90% klär inte upp sig på rejv. Vanliga klubbkläder som gäller.
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Ska på rave snart för första gången i mitt halvt avklarade liv. Det är ett lagligt rave(techno/trance) på en klubb om det påverkar. Tänkte dansa, blir förmodligen endast alkohol som berusning pga inga kontakter. Vad har man på sig på ett sånt här evenemang? Fattar att man har på sig vad man vill men vill inte sticka ut negativt och inte heller klä mig för opassande sett till min medelålder. Inte heller se ut som narkotikaspan. Letar inspiration.

Edit: Är man

Om du är medelålders skulle jag råda dig att köra på chinos, ett fint skinnskor (Ecco har snygga modeller) och nån schysst skjorta. Det skulle se jävligt fjantigt ut om du dök upp i jeans, t-shirt och sneakers.

Här är förslag på chinos: Casual byxor för semester och fest, skorna modellen har är schyssta. Sen gillar jag den här skjortan i guld.

Hur klär du sig till vardags?

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Vanliga klubbkläder som gäller.

Exakt!
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Citat:
Cargopants och en bylsig T-shirt i en stark färg. 90% klär inte upp sig på rejv. Vanliga klubbkläder som gäller.

Vilket material på brallorna? Något tunt antar jag för att hålla sig sval på dansgolvet?
Citera
Igår, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Om du är medelålders skulle jag råda dig att köra på chinos, ett fint skinnskor (Ecco har snygga modeller) och nån schysst skjorta. Det skulle se jävligt fjantigt ut om du dök upp i jeans, t-shirt och sneakers.

Här är förslag på chinos: Casual byxor för semester och fest, skorna modellen har är schyssta. Sen gillar jag den här skjortan i guld.

Exakt!
Det är inte dansbansveckan han ska till dummer 😃
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Vilket material på brallorna? Något tunt antar jag för att hålla sig sval på dansgolvet?

Bomull funkar alltid
Citera
Igår, 21:23
Medlem
thecatfisters avatar
Jeans o skjorta
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila

Exakt!

Chinos, skinskor och skjorta?

Om du vill bli utskrattad och tittad snett på. Du är inte ute på krogen och kommer sticka ut på ett negativt sätt.

Jeans, sneakers och tisha funkar 10 av 10 gånger bättre på ett rejv än att komma dit som någon uppklädd fjant som tror han kommer få ligga om han tar på sig en skjorta.
Citera
Igår, 21:46
Medlem
Citat:
Chinos, skinskor och skjorta?

Om du vill bli utskrattad och tittad snett på. Du är inte ute på krogen och kommer sticka ut på ett negativt sätt.

Jeans, sneakers och tisha funkar 10 av 10 gånger bättre på ett rejv än att komma dit som någon uppklädd fjant som tror han kommer få ligga om han tar på sig en skjorta.

Passar helt ok med ljusblå jeans, vit t-shirt och några slitna vita sneakers då? Alternativt jeans och en avslappnad ej instoppad linneskjorta kanske
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Passar helt ok med ljusblå jeans, vit t-shirt och några slitna vita sneakers då? Alternativt jeans och en avslappnad ej instoppad linneskjorta kanske

Ja, det funkar i den utsträckning att du inte ser allt för malplace ut på ett sätt som får rejvare att kolla snett på dig. Jag hade dock valt en svart tisha. Vem Fan har vit tisha på sig?
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Medelålder på rejv. Det blir nog mer som nej jag är inte polis! Jag lovar! Är inte det...

Det kunde ju dock vara kul som medelålders gå på rejv sedan ha en vit hörsnäcka med sin klädsel. Som man låtsas tala med titt som tätt. Det kommer nog bli många som går långt runt dig.
Senast redigerad av Zaedrews Igår kl. 22:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in