Citat:
Ursprungligen postat av
apanola12
Ska på rave snart för första gången i mitt halvt avklarade liv. Det är ett lagligt rave(techno/trance) på en klubb om det påverkar. Tänkte dansa, blir förmodligen endast alkohol som berusning pga inga kontakter. Vad har man på sig på ett sånt här evenemang? Fattar att man har på sig vad man vill men vill inte sticka ut negativt och inte heller klä mig för opassande sett till min medelålder. Inte heller se ut som narkotikaspan. Letar inspiration.
Edit: Är man
Ha på dig dina vanliga kläder som du känner dig bekväm och avslappnad i.
Gå inte dit för att "festa", i första hand, utan för att bekanta dig med miljön och i bästa fall träffa nya bekanta. Håll dig gärna spiknykter även från alkohol, och särskilt om din ambition är att skaffa nya 'kontakter' på sikt.
Ha lite is i magen och fråga inte efter "grejer" de första gångerna, för det kommer att bli mycket lättare att "få hjälp" när folk börjar känna igen dig.
Och, om du kommer till klubben och ser att det är en massa kaozfestande och skräniga ungdomar där, så är mitt förslag att du vänder på klacken och letar upp nåt ett mera gubb- och tantvänligt evenemang istället.