Igår, 23:13
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Passar helt ok med ljusblå jeans, vit t-shirt och några slitna vita sneakers då? Alternativt jeans och en avslappnad ej instoppad linneskjorta kanske

Om du öht snuddar vid tanken på att en skjorta någonsin är ok på ett rejv så är du totalt efterbliven.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Anybodykillers avatar
Rakat huvud
Träningsställ
Runda solglasögon
Löparskor
Vattenflaska
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Sefirs avatar
Citat:
Ska på rave snart för första gången i mitt halvt avklarade liv. Det är ett lagligt rave(techno/trance) på en klubb om det påverkar. Tänkte dansa, blir förmodligen endast alkohol som berusning pga inga kontakter. Vad har man på sig på ett sånt här evenemang? Fattar att man har på sig vad man vill men vill inte sticka ut negativt och inte heller klä mig för opassande sett till min medelålder. Inte heller se ut som narkotikaspan. Letar inspiration.

Edit: Är man

I yngre dagar handlade jag på cyberdog.net.
Jag kollade lite snabbt nu och antingen har stilen ändrats eller så har jag det...
Citera
Idag, 05:28
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefir
I yngre dagar handlade jag på cyberdog.net.
Jag kollade lite snabbt nu och antingen har stilen ändrats eller så har jag det...
Butiken C.U.M finns kvar och där är kläderna fortfarande intakta för en rave.
Citera
Idag, 06:32
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Om du är medelålders skulle jag råda dig att köra på chinos, ett fint skinnskor (Ecco har snygga modeller) och nån schysst skjorta. Det skulle se jävligt fjantigt ut om du dök upp i jeans, t-shirt och sneakers.

Här är förslag på chinos: Casual byxor för semester och fest, skorna modellen har är schyssta. Sen gillar jag den här skjortan i guld.

Hur klär du sig till vardags?

Exakt!

Jeans tischa och sneakers är väl för fan standard på rave.
Nu kan inte hitta nått mer nerklätt
Citera
Idag, 07:34
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ska på rave snart för första gången i mitt halvt avklarade liv. Det är ett lagligt rave(techno/trance) på en klubb om det påverkar. Tänkte dansa, blir förmodligen endast alkohol som berusning pga inga kontakter. Vad har man på sig på ett sånt här evenemang? Fattar att man har på sig vad man vill men vill inte sticka ut negativt och inte heller klä mig för opassande sett till min medelålder. Inte heller se ut som narkotikaspan. Letar inspiration.

Edit: Är man

Ha på dig dina vanliga kläder som du känner dig bekväm och avslappnad i.

Gå inte dit för att "festa", i första hand, utan för att bekanta dig med miljön och i bästa fall träffa nya bekanta. Håll dig gärna spiknykter även från alkohol, och särskilt om din ambition är att skaffa nya 'kontakter' på sikt.

Ha lite is i magen och fråga inte efter "grejer" de första gångerna, för det kommer att bli mycket lättare att "få hjälp" när folk börjar känna igen dig.

Och, om du kommer till klubben och ser att det är en massa kaozfestande och skräniga ungdomar där, så är mitt förslag att du vänder på klacken och letar upp nåt ett mera gubb- och tantvänligt evenemang istället.
Senast redigerad av busy-signal Idag kl. 07:37.
Citera
Idag, 09:06
Medlem
Fantens avatar
Skor, byxor, t-shirt. Kanske nån snajdig kortärmad skjorta, man kan ha precis vad som helst man känner sig bekväm i. Jag vet en snubbe som rejvar i kostym - verkar så klart som en rätt dålig idé pga varmt som fan - men han kör sin grej. Man behöver inte se ut som en lazertomte eller ett technotroll om man inte vill.
Citera
Idag, 17:47
Medlem
Låter gött. Får bli jeans och t-shirt. Då slipper jag köpa nya kläder också! Tack alla som kommit med input.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in