2026-08-01, 21:56
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
😂Till det kvarteret vågar sig nog inte lajvarna

Nej de är upptagna med att gå i paraden och visa upp sin kontroversiellt gröna hatt som de busigt nog köpt på Buttericks. Sedan kanske man får se någon teatersminkad person med en Rainbow Flag-färgad plym, tänk så spännande! Nu blir nog alla de där elaka "konservativa" jätterädda!
Citera
2026-08-01, 22:10
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?

Du verkar vara insarr i Pride, hur gick du klädd i tåget?
Det råder mångfald med variation av klädsel varför din fråga är märklig.
Citera
2026-08-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Du verkar vara insarr i Pride, hur gick du klädd i tåget?
Det råder mångfald med variation av klädsel varför din fråga är märklig.
😂Det gläder mig att du tycker att jag verkar veta vad jag pratar när det gäller Pride.

Fjäderboa, regnbågstischa, ja, du vet.
Citera
2026-08-01, 22:18
Medlem
Q-Trons avatar
Queer - För dig som egentligen skulle vilja vara homo men inte är det
Citera
2026-08-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Man måste gå med i Al Quaeda eller ISIS, annars kan kan omöjligtvis veta om de är goda eller onda"

"Din dummer, hur kan du veta att Mount Everest är 8848 m ö h, om du aldrig varit däruppe och tittat efter?"

Nej jorden är platt det vet alla visste inte du det foliehatt?

Marxisistisk aktivism för att man stödjer HBT rörelsen för du har förstått tråden, att den handlar om hetrosar, eller inte.
Citera
2026-08-01, 22:23
Medlem
Citat:
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?

Alla i pridetågen är syndare och orena.
Citera
2026-08-01, 22:24
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Nej jorden är platt det vet alla visste inte du det foliehatt?

Marxisistisk aktivism för att man stödjer HBT rörelsen för du har förstått tråden, att den handlar om hetrosar, eller inte.

Kod:
Jag stödjer självklart till 100% allas rätt att knulla hur de vill, alldeles oavsett om de är homo eller något annat. Med den enda begränsningen att det ska ske inom samtycke mellan byxmyndiga.

Till alla er med den förbannade Rainbow Flag (och dess varianter) vill jag därför fråga: varför går det inte bra att skriva just ovanstående? Varför måste ni nödvändigtvis ha just Rainbow Flag?

Jo, för att ni menar något mycket mer än vad ni PÅSTÅR att Rainbow Flag betyder. Avslöjad.

Tittar man i Prides "värdegrund" så avslöjas svaret. Där rraljerar de om "rasism" och allt möjligt som inte alls har med knullfrihet att göra.
Citera
2026-08-01, 22:29
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Queer - För dig som egentligen skulle vilja vara homo men inte är det

Alltid lika roligt att höra svaret när man frågar folk vad "queer" betyder. Då repetererar de bara var deras marxistrekryterade har sagt - "det är för alla oss som är lite annorlunda" eller något sådant.

Nästan ingen känner till det marxistiska begreppet "queerteori"...
Citera
2026-08-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Kod:
Jag stödjer självklart till 100% allas rätt att knulla hur de vill, alldeles oavsett om de är homo eller något annat. Med den enda begränsningen att det ska ske inom samtycke mellan byxmyndiga.

Till alla er med den förbannade Rainbow Flag (och dess varianter) vill jag därför fråga: varför går det inte bra att skriva just ovanstående? Varför måste ni nödvändigtvis ha just Rainbow Flag?

Jo, för att ni menar något mycket mer än vad ni PÅSTÅR att Rainbow Flag betyder. Avslöjad.

Tittar man i Prides "värdegrund" så avslöjas svaret. Där rraljerar de om "rasism" och allt möjligt som inte alls har med knullfrihet att göra.

Är du nykter? vad har den skiten med TS att göra? Menar du att det är massa hetrokids som lavjvar bögar och flator för att få ha sex innan dom har åldern inne?

Citera
2026-08-01, 22:49
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Är du nykter? vad har den skiten med TS att göra? Menar du att det är massa hetrokids som lavjvar bögar och flator för att få ha sex innan dom har åldern inne?

Grejen är väl att Pride inte längre är en böggrej. Utan en vänstergrej. Med andra ord: de som besöker Pride kännetecknas främst av att de flesta är vänster, halvvänster eller bara lättlurade. Majoriteten är hetero, inte ens bi. Vilket också förklarar varför de inte går klädda i sexuella kläder utan något konstigt jävla teatermode. Vad har plymer och uggle-sminkning med sex att göra liksom?
Citera
2026-08-01, 22:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Vissa av dem, om de nu är genuint hetero, kanske vill komma närmare inpå bögarnas kvinnliga vänner som kan vara allt annat än fula
Citera
2026-08-01, 23:35
Medlem
Jag tror att gaylajven handlar om en kombination av godhetssignalering i ett sexuellt kittlande sammanhang.

Jag tror att inte så många vet att i HBTQIA+ ingår saker som tex BDSM, fetischsim och saker de flesta vaniljsexare aldrig ens hört talas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in