2026-08-01, 20:57
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Förmodligen low-key peddos eller så kallade ”+”.
Citera
2026-08-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Q betyder väl just "Queer" och + betyder allting som kommer därefter
Kan du utveckla och vara lite mer specifik?
Citera
2026-08-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Kan du utveckla och vara lite mer specifik?

Själv är jag inte del av HBTQ+ rörelsen men man läser ju ofta om det i media:

Citat:
HBTQIA står för Homosexuell, Bisexuell, Trans, Queer, Intersex och Asexualitet. Pluset har lagts till för att inkludera de sexuella läggningar och könsidentiteter som går utanför HBTQIA. Ibland används inte alla bokstäver. Ibland används fler bokstäver.

https://www.bris.se/for-barn-och-unga/vanliga-amnen/karlek/hbtqia/
Citera
2026-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Själv är jag inte del av HBTQ+ rörelsen men man läser ju ofta om det i media:

https://www.bris.se/for-barn-och-unga/vanliga-amnen/karlek/hbtqia/
Du ser! Ingen vet vad det betyder.
Citera
2026-08-01, 21:08
Medlem
Citat:
Du ser! Ingen vet vad det betyder.

Jag påstod inte heller att plusset+ är speciellt tydligt
Citera
2026-08-01, 21:11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Citat:
HBTQIA står för Homosexuell, Bisexuell, Trans, Queer, Intersex och Asexualitet. Pluset har lagts till för att inkludera de sexuella läggningar och könsidentiteter som går utanför HBTQIA. Ibland används inte alla bokstäver. Ibland används fler bokstäver.

Nu fick jag huvudvärk.

Alla dessa konstiga benämningar när alla vet att det enda sättet att ha sex på är med en partner av det egna könet eller det motsatta. Liksom att könsidentitet är en antingen eller . Två kön. det finns inga fler.

Typiskt intetsägande. Och när har föreningen för asexuella blivit en " sexualitet" ? Det är Monthy python varning här
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-01 kl. 21:21.
Citera
2026-08-01, 21:18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
I mitt Facebookflöde har dykt upp massor av bilder av folk som jag vet är helt straighta (i alla fall officiellt) som är ute och prideparaderar. Det lustiga är dock att en hel del av dem klätt sig ganska så hard core gay.

Kan det vara så att vi fått en ny kategori lajvare som tröttnat på medeltidsveckan på Gotland och liknande och tycker att det är kittlande att en dag om året får solidarisera sig med HBTQIA+ communityt?

Dagens Pride har aldrig genuint handlat om det den utger sig för att handla om. Tvärtom - den handlar om att kapa ännu en folkrörelse (de homosexuella) och styra om den till marxistisk aktivism.

Möjligtvis med undantag för Kinkykvarteret, som sker bakom plank och tillämpar 18-årsgräns.
Citera
2026-08-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Dagens Pride har aldrig genuint handlat om det den utger sig för att handla om. Tvärtom - den handlar om att kapa ännu en folkrörelse (de homosexuella) och styra om den till marxistisk aktivism.

Möjligtvis med undantag för Kinkykvarteret, som sker bakom plank och tillämpar 18-årsgräns.
😂Till det kvarteret vågar sig nog inte lajvarna
Citera
2026-08-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Nu fick jag huvudvärk.

Alla dessa konstiga benämningar när alla vet att det enda sättet att ha sex på är med en partner av det egna könet eller det motsatta. Liksom att könsidentitet är en antingen eller . Två kön. det finns inga fler.

Typiskt intetsägande. Och när har föreningen för asexuella blivit en " sexualitet" ? Det är Monthy python varning här

Bisexuella "kör ju åt bägge hållen", de kan väl räknas också? Hehe
Citera
2026-08-01, 21:44
Medlem
Citat:
Det kan jag ju givetvis inte göra men i princip alla har levt och lever i tvåkönade relationer sedan lång tid.

Om jag var gay skulle jag ta illa upp om heteros gjorde mig till ett föremål för lajvande.

Och det betyder dom inte gilla suga kuk eller bli avsugd av en man eller knulla mansröv eller bli påsatta kära du på allvar....
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

Det bygger du på egen erfarenhet från insidan såklart, inte sant...
Citera
2026-08-01, 21:48
Medlem
Och det är så alla gayklubbar har dött ut. Först är det ett gayställe. Sedan kommer straighta tjejer. Därefter kommer straighta killar som letar efter straighta tjejer. Wipps, så försvinner alla gaykillar. Klubben går i konkurs.

Hetero? Dra inte till ett homoställe!

Citat:
Det kan jag ju givetvis inte göra men i princip alla har levt och lever i tvåkönade relationer sedan lång tid.

Om jag var gay skulle jag ta illa upp om heteros gjorde mig till ett föremål för lajvande.
Senast redigerad av Tallholm 2026-08-01 kl. 21:50.
Citera
2026-08-01, 21:55
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Det bygger du på egen erfarenhet från insidan såklart, inte sant...

"Man måste gå med i Al Quaeda eller ISIS, annars kan kan omöjligtvis veta om de är goda eller onda"

"Din dummer, hur kan du veta att Mount Everest är 8848 m ö h, om du aldrig varit däruppe och tittat efter?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in