2026-08-01, 10:59
Medlem
Hej

Har testat positivt för könssjukdom. Detta kommer att smittspåras. Har smittspårare tillgång till mitt civilstånd? Kommer de per automatik kontakta min fru eller bara de som jag uppger att jag haft sex med?
Citera
2026-08-01, 11:03
Medlem
Har du inte haft sex med din fru?
Citera
2026-08-01, 11:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frenesi
Hej

Har testat positivt för könssjukdom. Detta kommer att smittspåras. Har smittspårare tillgång till mitt civilstånd? Kommer de per automatik kontakta min fru eller bara de som jag uppger att jag haft sex med?

Du måste uppge alla enligt lagen.
Citera
2026-08-01, 11:08
Medlem
Vi har inte haft sex, nej
Citera
2026-08-01, 11:15
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Vi har inte haft sex, nej

He he, det är väl inte bara att du säger så för att eftersöket inte skall prata med hustrun om denna lilla fadäs..? För det enda som vore värre än att du smittat henne vore nog att du smittat henne men sedan inte säger något...
Citera
2026-08-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
He he, det är väl inte bara att du säger så för att eftersöket inte skall prata med hustrun om denna lilla fadäs..? För det enda som vore värre än att du smittat henne vore nog att du smittat henne men sedan inte säger något...

Det har inte skett. Matematiskt logiskt omöjligt. Kommer de att kontakta min fru?
Citera
2026-08-01, 11:20
Medlem
MrBumps avatar
Citat:
Hej

Du kan vara lugn. De kommer kontakta dem som du uppger att du har haft sex med för att kunna testa dem. De kommer inte berätta för dem vem du är.
Citera
2026-08-01, 11:25
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBump
Du kan vara lugn. De kommer kontakta dem som du uppger att du har haft sex med för att kunna testa dem. De kommer inte berätta för dem vem du är.

Då hade det ju blivit extra lustigt om de kontaktar frun och genomför test, men att hustrun sedan inte säger något till frenesi då hon tror att det rör sig om ett annat ligg hon haft efter en krogrunda
Citera
2026-08-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBump

Hur säker är du på detta? Kommer de inte pressa mig på min fru? ”Har ni inte sex du och din fru, vi tror inte på dig vi skickar ändå.”
Citera
2026-08-01, 11:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Då hade det ju blivit extra lustigt om de kontaktar frun och genomför test, men att hustrun sedan inte säger något till frenesi då hon tror att det rör sig om ett annat ligg hon haft efter en krogrunda
Det där har jag också funderat på. Får den som utpekats som en sexuell kontakt veta vem anmälaren är?
Rent hypotetiskt, skulle man kunna uppge att man legat med Prins Philip, och kommer de i så fall att kalla honom för testning? Måste han berätta för Sofia direkt eller bara om han är positiv?
Citera
2026-08-01, 11:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Hej

Alla människor har tillgång till ditt civilstånd.
Citera
2026-08-01, 11:57
Medlem
MrBumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det där har jag också funderat på. Får den som utpekats som en sexuell kontakt veta vem anmälaren är?
Rent hypotetiskt, skulle man kunna uppge att man legat med Prins Philip, och kommer de i så fall att kalla honom för testning? Måste han berätta för Sofia direkt eller bara om han är positiv?

Nej, den som den smittade uppger som sexuell kontakt får inte veta vem som uppgett det. Så ja, du kan uppge vilka du vill men räkna med att det blir ett jävla liv om det uppdagas att du hittat på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in