Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Risken ligger i att det blir som Afghanistan eller Syrien.
Jag hoppas inte det. Och tillskillnad från de länderna har Ukraina en central fungerande statsapparat. De andra länderna försvann statsapparaten och det som blev kvar var krigsherrarna.
The far-right group threatening to overthrow Ukraine's government - Newsnight
Personligen tror jag inte att Ukraina skulle fara väl av att styras av dessa.
För att effektivt tömma ett land på resurser så underlättar det naturligtvis om man kontrollerar landet i fråga och slipper slåss med allehanda miliser och annat skit. Alltsedan självständigheten i samband med CCCP:s sönderfall, så har landet styrts av en judisk kleptokratisk maffia, och frågan är om detta kommer att ändras i framtiden.
Kanske, med tanke på att USA också vill vara med och dela på bytet av rest-Ukraina.
Jag tror att vi kan förvänta oss fortsatt kleptokrati, styrd av judiska oligarker och ett imperialistiskt USA. Dessa krafter kommer inte acceptera att andra falanger hotar utsugningen av landet och eventuella uppror kommer att slås ned.
EU, eftersom européerna numera tappat förståndet, kommer bidra till landets "uppbyggnad", men resultatet av dessa investeringar kommer inte det ukrainska folket till godo utan kommer hamna i Israel och hos Blackrock.
Massutvandringen av ukrainare kommer fortsätta och de kommer ersättas av en massinvandring från allsköns shithole countries.
Kan vi kalla resultatet av detta en failed state? Nja, enligt definitionen är det ju inte det. Det handlar snarare om kleptokrati. Men för de stackars satar som bor i landet så är skillnaden i praktiken inte så stor. Är tex Sydafrika en kleptokrati eller en failed state? Jag vill påstå att de var en kleptokrati, men att de nu allt mer glider ned i failed state-träsket.
Var på skalan kommer Ukraina att hamna? Ja, den som lever får se.