2026-07-30, 08:46
Avstängd
Jag tror att det finns en överrepresentation av psychos inom nätdejting. Både bland män och kvinnor.
Skapar tråden efter att ha läst detta:
(FB) Stockholm: 18-åring ville mörda dejten som tackade nej (2026-07-29)

Min teori är att en stor del av männen är:
Incels, autister, kriminella, psykopater, stalkers.

En stor del av kvinnorna är:
Narcissister, borderline, stalkers, low value fnask som ligger runt, kvinnor som kan ljuga om att deras dejt våldtagit de.

Hur ser ni på detta? Vågar ni nätdejta med tanke på koncentrationen dårar där?
Har du några erfarenheter från att ha stött ihop med en sådan via nätdejting?
Citera
2026-07-30, 09:06
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har aldrig nätdejtat men jag kan tänka mig att många är fula och ensamvargar.
Citera
2026-07-30, 09:30
Medlem
Sorteringen är väl oundviklig. De framgångsrika med fördelaktigt yttre lägger väl inte tid på nätdating. De som däremot saknar yttre och inre attribut får ingenting gratis och behöver e-tjänsterna. Nu gäller inte detta generellt, känner duktiga och trevliga personer som träffats på nätet.
Citera
2026-07-30, 10:22
Medlem
Belters avatar
Någon som tror att det är normala människor som nät-dejtar? Trodde alla visste att det bara är psykfall som hänger där.
Citera
2026-07-30, 11:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Ibland verkar det som att "alla" nätdejtar men är det verkligen sant. Är inte det mest bottar, scammers, och flirtar från "8379 km bort". Särskilt som flesta grabbar aldrig får napp och tjejjer verkar hata dårarna som står och spänner vid nån grill än mer. Kan tänka mig en del möts men få matchar, så statistiken kanske hålls under armarna av ett stort antal som inte blir någonting ... eller just en tidningsnotis.
Citera
2026-07-30, 12:02
Medlem
Custom_mades avatar
Kvinnor på dejtingappar = fel i huvudet.

Detta eftersom kvinnor har NOLL problem att fixa karlar, oavsett stad, oavsett ålder whatever IRL, via kontaktannonser eller nätdejting.

Helt enkelt. Har du svårt att träffa karlar som kvinna finns det ingenting förutom dig själv att skylla.
Kvinnor har det enkelt. Har man det svårt som kvinna så är det för att man aktivt jobbar emot.

Och jag tror att män i högre grad söker kvinnor och har det betydligt tuffare på "marknaden".

Så männen hamnar oundvikligen en sväng på tinder/dylikt.

Där de värsta av dom värsta kvinnorna huserar. Och det blir deras bild av kvinnor.

Säger inte att alla män är bra eller ens dugliga. Men kvinnor har så otroligt uppblåst bild av sig själva.
Det är inte svårt att vara kvinna inom dejting.
Ni har andra områden som är svårare,.men just dating har ni ju gräddfil på alla sätt och vis.

Snubbarna tar kontakt, snubbarna betalar, snubbarna driver, snubbarna ska ha roliga skämt, vara djupa, tjäna massa pengar, ha massa mål i livet, bilar, semester, ta hand om sig, gymma konstant, ha aktivt socialt liv, vara en familjefar, inte ha vissa intressen.

Som kvinna behöver du existera för att män ska vilja ha dig!

Nä, dags att lägga Tinder och liknande på hyllan!
Citera
2026-07-30, 12:07
Avslutad
Som man har jag aldrig varit oroad under den tiden då jag ägnade mig åt sånt. Att kvinnor är på sin vakt och i regel har mycket högre beredskap känns dock befogat (i nya relationer med män överlag, inte bara de som initierats genom dejtingtjänster).
Citera
2026-07-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
En stor del av kvinnorna är:
Narcissister, borderline, stalkers, low value fnask som ligger runt, kvinnor som kan ljuga om att deras dejt våldtagit de.

Hur ser ni på detta? Vågar ni nätdejta med tanke på koncentrationen dårar där?
Jag slutade att använda tinder 2018 när jag hade ett tillfälligt jobb uppe i Dalarna. Bara mött en massa märkliga brudar i Sverige. När jag reser utomlands så har det mest varit ensamstående mammor men dom har åtminstone varit vettiga i skallen, inte alls som dessa psykfall jag träffat i Sverige.
Citera
2026-07-30, 12:47
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ibland verkar det som att "alla" nätdejtar men är det verkligen sant. Är inte det mest bottar, scammers, och flirtar från "8379 km bort". Särskilt som flesta grabbar aldrig får napp och tjejjer verkar hata dårarna som står och spänner vid nån grill än mer. Kan tänka mig en del möts men få matchar, så statistiken kanske hålls under armarna av ett stort antal som inte blir någonting ... eller just en tidningsnotis.
Enligt de undersökningar som finns är nätdejting idag det vanligaste sättet att träffa en partner. En amerikansk undersökning pekade på att 39% av paren hade träffats via nätdejting år 2017, upp från 2% 1995.

https://www.statista.com/chart/20822/way-of-meeting-partner-heterosexual-us-couples/

Det förefaller inte troligt att siffran har sjunkit även om det uppstått en debatt under de allra senaste åren.

Om det verkligen är en överrepresentation av dårar på apparna är väl svårt att veta med någon slags statistisk säkerhet. Om vi antar att skruvade människor nätdejtar lika ofta som andra, men rimligen har svårare att stanna i långvariga relationer så borde de bli kvar på dejtingapparna längre än andra. Människor med rent mörka karaktärsdrag ser väl dessutom nätdejting som ett bra ställe att hitta nya offer i lagom anonymitet.

Det gäller väl att vara lagom försiktig som vid all kommunikation med okända människor.
Citera
2026-07-30, 12:50
Medlem
daskapitans avatar
Som en lite äldre herre 60+ så kan jag nog instämma i TS tes.
Många knepiga fall därute.

Sedan om Kapten inte är så mycket fager längre så har han ändå åldrats på ett värdigt och vårdat sätt.
Kanske bra gener då han inte alltid varit levat så hälsosamt...
Men
Många kvinnor har tappat det helt redan vid 50 eller innan. Ovårdat hår, tatueringar (alltid dessa jävla tatueringar) och högar med disk i vasken eller kläder slängda överallt (kan oftast skymtas i bakgrunden).
Ser för djävliga ut helt enkelt.
En del kan knappt stava.

Gott vin och middagar, utlandsresor till varmare länder (som DU givetvis ska betala för).
Så kallad ordnad ekonomi ska man ha.
Gärna händig och med humor.
Hundar och katter och hästar ska man stå ut med.
De säger sig tro på "alla människors lika värde" men röstar du höger eller ännu värre på SD så gör dig icke besvär.
Sedan om tycke uppstår så ska man tvingas iväg till barn och barnbarn och gud vet allt.
Det ska shoppas och faras hit och dit.
Aldrig lugn och ro.
Du ska vara romantisk och få henne att känna sig uppmärksammad...

Nä
Ibland kan man tänka att visst vore det kanske trevligt men efter att ha tagit en titt på sådana här Dejtingsajter så svalnar intresset snabbt.
Det är det absolut bästa preventivmedlet.

"The Juice aint' worth the squeeze" som man säger.
Så
Bättre att tömma påsen med jämna mellanrum innan det sätter sig på hjärnbarken - och man kan då tänka klart igen och fokusera på viktiga saker.

Ett fritt, lugnt och okomplicerat underbart liv

Allting har sin tid
Och man har lärt sig av sina misstag
Aldrig mer låta det sköna livet kompromissas av tosiga och känslostyrda kärringar...
Endast lösnummer kan man stå ut med.
Citera
2026-07-30, 13:08
Medlem
daskapitans avatar
[/quote]

Glömde att nämna
Svar på frågan är - Ja

Vid ett flertal tillfällen. Ett par Tosingar har gjort mig riktigt rädd faktiskt. Stalker typer.
Vågade ibland inte vara hemma eller fick sätta bilen utom synhåll från fastigheten.
En telefon terrorist som hotade med att hon var på smällen bland annat..
Usch och fy fasen för sådant
Citera
2026-07-30, 13:24
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kvinnor på dejtingappar = fel i huvudet.

Nåväl, de flesta kvinnor på dejtingsidor är inte intresserade av att dejta, de vill ha uppmärksamheten.

Singelmammor brukar få köra nätdejting då de har fullt upp med barn och försöka leva någon form av desperat singelliv på barnlediga veckor.

Men jag får nog hålla med, en fd kollega dumpade sin partner på tre år sedan han var tvungen att genomgå strålbehandling för cancer och åkte in och ut från sjukhus pga sin sjukdom. Hon var typ ute på dejtingsida en månad efter (hon skrev till mig då jag hängde där en gång i tiden).

Män är nog också knepiga på dejtingsidor, iaf verkar de mer kroniskt online och nästa autistiska. Räcker gå in på tindersidan här på Flashback och läsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in