2026-07-30, 14:03
Medlem
det har med invandring att göra du kan tillverka sprängämne tatp så dom kan inte sälja något koncentrerat
innan massinvandringen kunde du köpa 10% över disken
Citera
2026-07-30, 14:04
Medlem
Finns på nästan alla apotek, men ej gripbart. Sommarjobbare i egenvården känner kanske inte alltid till det dock. Jag tvivlar ju på att alla säger till dig ”vi har det, men säljer det inte.” Lysande affärsidé.

Sen har personal med rådgivningskompetens rätt att neka försäljning om det är tvivelsaktigt, vilket sällan görs. Så jag undrar hur du presenterar hela idén när du frågar.
Citera
2026-07-30, 14:07
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Djupa sår som kattbett i ditt fall eller om du trampar på en rostig spik ger upphov till en bakterie som kan leva i en syrefri miljö dvs i ett djupt sår, där ingen syre kommer in.
Bakterien kan ge upphov till bl.a STELKRAMP, så därför borde du åkt in till akuten och fått såret omskött samt en stelkrampsspruta istället för att huskurera dig med väteperoxid som inte ska användas på vävnad eftersom det är frätande och skadligt.

Det är för övrigt inte svårt att finna väteperoxid på nätapoteken, det är bara att beställa.

Det du sprider är läkemedelsindustrins propaganda. Fräter liksom, folk använder det i öron mot klådan som parasiter skapar där. Deras trumhinnor överlevde tydligen.
Men detta ska du inte tro på och aldrig undersöka det själv, så att läkemedelsindustrin får sälja knark.
Dom kan inte ta patent på väteperoxid, och då brukar ett bra ämne bli en fiende till en hel industri som då jobbar för att ljuga om ämnet för att skrämma bort folk från det.

Garvsyra är ett annat bra exempel på ett ämne som kommer från bark och sätter stopp för rost.. men industrier kan inte ta patent på det, så dom gömmer det bland massa andra ämnen och säljer det för enorma summor som antirostbehandling.. och hoppas att ingen märker nått gällande den jättebilliga garvsyran.
Citera
2026-07-30, 18:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Funkar svinbra mot bakteriell vaginos. Det är antingen det eller upprepade antibiotikabehandlingar varje gång man haft sex. Lätt val.

Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Ok! Bra att veta för de som tänker ha sex med katter
Var inte så jävla dryg. Mediciner/huskurer kan ofta användas mot olika åkommor. Bimbon är väl en någorlunda erfaren milf som jag förstått det. De skall vi vara rädda om här på forumet (även om jag kan bränna en och annan på bål i bland, så gör jag det inte för att dryga mig)
Citera
2026-07-30, 18:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Man ska tydligen kunna spruta in det i örat så stoppas parasiter som bajsar öronvax.

Om du inte har eget öronvax ska du nog vara glad om det finns såna parasiter.

OnT: Väteperoxid finns i välsorterade färgaffärer och är billigare än det på apoteket.
Citera
2026-07-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var inte så jävla dryg. Mediciner/huskurer kan ofta användas mot olika åkommor. Bimbon är väl en någorlunda erfaren milf som jag förstått det. De skall vi vara rädda om här på forumet (även om jag kan bränna en och annan på bål i bland, så gör jag det inte för att dryga mig)
Det var faktiskt på skoj!

Min första impuls var en ordvits på (den dubbla innebörden av) ordet pussy men jag gav snabbt upp pga det tog för mycket fokus från min fika.
Citera
2026-07-30, 18:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det var faktiskt på skoj!

Min första impuls var en ordvits på (den dubbla innebörden av) ordet pussy men jag gav snabbt upp pga det tog för mycket fokus från min fika.
Check!
Bimbon är en bra tant, även om hennes åsikter ofta ligger långt från mina, hon tillför och det gillar jag!
Citera
2026-07-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Check!
Bimbon är en bra tant, även om hennes åsikter ofta ligger långt från mina, hon tillför och det gillar jag!
Tack 💗
Jag var bara i denna tråd för att som du skriver sprida kunskap om en effektiv huskur mot en trist grej att drabbas av.
Citera
2026-07-30, 18:51
Medlem
Går att dricka utspätt med, så länge det är utan camcerframkallande ”stabiliserings medel” i

Väteperoxid är vatten med en extra syreatom!
Citera
2026-07-30, 19:11
Medlem
anomaligns avatar
Väteperoxid är väl mest populärt i lite mer efterblivna länder där man inte kan tänka abstrakt i lika hög utsträckning, medan man i västländer (exklusive USA) mer kör på sånt som har lika mycket effekt, men utan samma "effekt". De som kör väteperoxid tycker att det känns effektivt när det gör ont och fräser, medan sprit eller koksaltlösning inte alls syns eller känns.

Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Går att dricka utspätt med, så länge det är utan camcerframkallande ”stabiliserings medel” i

Väteperoxid är vatten med en extra syreatom!

"H2O2, the sequel to water" - Eric Andre
Citera
2026-07-30, 19:19
Medlem
JokkMokks avatar
Jag fick en följdfråga när jag köpte det för några månader sedan, sedan hämtade hon en flaska bakom kassan.
Citera
2026-07-30, 20:58
Avstängd
Väteperoxid är ju great! Som sårtvätt, att göra sårsalva av, rengöra bänkytor och skärbrädor etc. Finns massa användningsområden. Jag köper också 3%-lösning påApotek, men man måste fråga efter det.

Jag använder det också som munskölj regelbundet. Man blandar det 1+3 bara. En del väteperoxid och tre delar vatten. Sen sköljer man och gurglar i max 1 minut, och sköljer rent med vatten. Det läker alla infektioner i munhålan efter en sköljning bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in