2026-08-06, 03:46
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du tramsar ju bara. Gå tlillbaka och läs TS och svara på det, hur svårt kan det bli?

Tramsar gör jag inte. Men okej: jag tror inte att det unga gardet snubbar är förmögna att sluta simpa för tjejer i dagsläget. För de vet helt enkelt inte hur man beter sig. Det gör inte brudarna heller. I den generationen är det kört.
Citera
2026-08-06, 03:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tramsar gör jag inte. Men okej: jag tror inte att det unga gardet snubbar är förmögna att sluta simpa för tjejer i dagsläget. För de vet helt enkelt inte hur man beter sig. Det gör inte brudarna heller. I den generationen är det kört.

Ja, där är vi eniga trots allt... Men du behöver sova, alla är inte som jag, som överlåter sömn till rena amatörer.
Citera
2026-08-06, 03:51
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ja, där är vi eniga trots allt... Men du behöver sova, alla är inte som jag, som överlåter sömn till rena amatörer.

Men att du ställde frågan berodde väl på att du tänkte att det kunde finnas någon utväg? Det tror inte jag. Ungdomarna är alldeles för korkade för det.
Citera
2026-08-06, 03:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men att du ställde frågan berodde väl på att du tänkte att det kunde finnas någon utväg? Det tror inte jag. Ungdomarna är alldeles för korkade för det.

Utväg? Det tror jag inte, men män bör behålla sina resurser.
Citera
2026-08-06, 03:54
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Utväg? Det tror jag inte, men män bör behålla sina resurser.

Fast ... är de verkligen så mycket till resurser om ingen efterfrågar dem?
Citera
2026-08-06, 03:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Lagom kul att sitta på en spermabank som ingen vill ha, liksom.
Citera
2026-08-06, 03:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Skojar du eller? Det handlar om deras liv mot ditt eget. Nu ska jag lyssna på musik, har tyvärr haft otrevliga nyheter. Godnatt!
Citera
2026-08-06, 04:02
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Skojar du eller? Det handlar om deras liv mot ditt eget. Nu ska jag lyssna på musik, har tyvärr haft otrevliga nyheter. Godnatt!

Nä, jag har aldrig lyckats betrakta mina kvinnliga medmänniskors liv som något som har hotat mig, eller varit fientligt. Varför skulle jag hålla på så?

Hur osympatisk du än mestadels är i mina ögon beklagar jag de otrevliga nyheterna, och önskar dig en god natt och god musik.
Citera
2026-08-06, 04:15
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Den moderna människan, vilket i praktiken syftar på ungdomen, besitter generellt sett en förståelse och kunskap som ingen tidigare generation kan mäta sig med.

Detta beror på att de har växt upp med och acklimatiserat sig till teknologins möjligheter. De vet mer om omvärlden och mänskligheten än någon tidigare generation, men det är också en starkt bidragande orsak till bristande motivation.

När man växer upp på det här sättet möter man oundvikligen nihilismen. Inte i en filosofiskt analytisk bemärkelse, utan i en praktisk.

Man formas av att se människans ytlighet och tomhet.

Lägg därtill att Gen Z också behöver hantera tidigare generationers materiella tillväxt, där tillväxten sannolikt har nått sin topp.

Man kan lätt anta att detta skulle skapa tacksamhet, men är man född på toppen saknar man erfarenheten av vägen dit och upplever i stället bara en nedgång.

Det finns faktiskt två uttryck som speglar detta.

Det ena är samhälleligt och det andra är ekonomiskt.

"Hårda tider skapar starka män, starka män skapar goda tider, goda tider skapar svaga män, och svaga män skapar hårda tider."

"Den första generationen bygger upp verksamheten, den andra gör den till en framgång, och den tredje förstör den."

Detta tenderar förvisso att vara cykliskt, men ansvaret för att bryta cykeln ligger faktiskt i högre grad på de föregående generationerna.

Det vill säga... om vi vill kalla ungdomen för "korkad", så är det i högre grad "vårt" fel, inte deras.

Det är dock inte ett argument för att det fulla ansvaret ligger på föregående generationer. Eftersom varje individ, och således varje generation kan bryta cykeln.
Citera
2026-08-06, 04:42
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Den moderna människan, vilket i praktiken syftar på ungdomen, besitter generellt sett en förståelse och kunskap som ingen tidigare generation kan mäta sig med.

Tillåt mig små(för)tvivla. Att man är uppdaterad med det senaste betyder knappast att man har koll på vad som har försiggått tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
"Hårda tider skapar starka män, starka män skapar goda tider, goda tider skapar svaga män, och svaga män skapar hårda tider."

Åh, den gamla flashbackklyschan. Jag kommer att kräkas om jag läser den en gång till. Eller faktum är att jag kräks redan nu.
Senast redigerad av Saltkatt 2026-08-06 kl. 04:47.
Citera
2026-08-06, 04:53
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Tillåt mig småt(för)tvivla. Att man är uppdaterad med det senaste betyder knappast att man har koll på vad som har försiggått tidigare.
Det är korrekt. En uppdaterad förståelse utav det senaste är inte förståelse utav vad man skulle kunna kalla det historiska.
Citat:
Åh, den gamla flashbackklyshan. Jag kommer att kräkas om jag läser den en gång till. Eller faktum är att jag kräks redan nu.
Det är okej. Det är definitivt en kulturell klyscha, men den bär på en oundviklig sanning.

Men anledningen till att du mår illa är inte sanningen som klyschan förmedlar, och det faktum att du kräks borde vara ett tecken på att du behöver ta det på större allvar.

Precis som när du har druckit för mycket och ligger krampaktigt över toaletten.... när jag säger att du dricker för mycket eller inte bryr dig om konsekvenserna, är det inte ett uttryck för en lögn, utan snarare ett tecken på att du inte tar ditt drickande på allvar.
Citera
2026-08-06, 07:43
Medlem
Citat:
Vet du vad? Jag bryr mig inte det minsta. Jag betalar gärna för att undvika kvinnor som du.
Nej men inte ska du behöva köpa sex för att undvika mig. Då är det mycket mer effektivt att du avreggar dig från flashback. Då kan jag i princip garantera att du inte behöver ha med mig att göra framledes. Tror även din fru skulle föredra den lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in