2026-07-30, 00:12
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jag gillar den faktiskt också på samma sätt. Det är en ikonisk industriell design och kommer garanterat bli ett samlarobjekt som går upp i värde med åren. Den är ju ett historiskt avsteg från en klassisk Ferrari och det kommer komma fler elektriska modeller i framtiden, den här blir originalet.

Verkligen, ikonisk.
2026-07-30, 00:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Jag gillar den faktiskt också på samma sätt. Det är en ikonisk industriell design och kommer garanterat bli ett samlarobjekt som går upp i värde med åren. Den är ju ett historiskt avsteg från en klassisk Ferrari och det kommer komma fler elektriska modeller i framtiden, den här blir originalet.

Nej, Luce blir ingen samlarbil. Prestandamässigt ligger den långt efter konkurrenterna som tarvar ett betydligt lägre pris. Du kan t ex köpa 3 stycken nya Porsche Taycan för en Luce…
2026-07-30, 00:35
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ja, driv du med dem som har makten och pengarna, det har människor gjort i alla tider för att känna sig mindre som förlorare.

Tur då att det finns lismare som balanserar ekvationen.
2026-07-30, 00:41
Medlem
Abscess1122s avatar
Varför i helvete ska man köpa el-Ferrari? Hela charmen med Ferrari är ju deras V8-V12or. Det är liksom motor med skal på. El är för homogent. Du kan lika gärna köra en Taycan/Polestar/Model S/RS E-tron om du vill ha tuff sportig elbil. Ferrari är förbränningsmotorn. Det behöver inte bli annat. Men det verkar råda tung spekulativ marknad kring deras nischade bilar så försäljning är svårtolkad.
2026-07-30, 00:47
Medlem
Symptms avatar
legend han den dära Jonathan Ive
2026-07-30, 07:42
Medlem
Wyrdkins avatar
Min ganla Mazda ser mer ferrari ut än det där.

Kineserna är kulturlösa barbarer. De akulle köpa en soptunna om det stod Armani på den.
2026-07-30, 08:46
Medlem
LUCE har iaf en trevlig inredning för att vara elbil med fysiska knappar. Kineserna sitter mycket i bilen och "hänger", speciellt i köer, men också kan mannen i huset gå ut och sätta sig i bilen och "hänga".
2026-07-30, 08:55
Medlem
blobben!!!s avatar
Det kan väl inte komma som en överraskning att företag vill tjäna pengar. Ferrari hade lika väl kunnat sälja kaffekoppar med en hästlogga på. Deras grej är förbränningsmotorer. Jag har svårt att tänka mig att de ens har kompetensen att producera elmotorer på samma nivå som deras förbränningsmotorer.

I övrigt en väldigt ful bil som ser likadan ut som alla andra moderna bilar.
2026-07-30, 09:32
Avstängd
Ja endast 500 bilar var målet. De går så klart ut oavsett vad då det inte är mycket alls.

Så hela skiten är ju riggad.

Ferrari släpper en bil alla hatar. Men så få att de ändå kommer säljas till Kineser och annats utan smak.

Sen kan de hävda success oavsett vad.

Förstår man inte detta är man Woke och vänsterextrem.
2026-07-30, 09:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Den nya elbilen från Ferrari, Luce, designad av Jony Ive har redan nått försäljningsmålet för 2026 på bara två månader.

”Målet, som uppges ha varit knappt 500 bilar, nåddes redan i juli, två månader efter lanseringen, trots kritik mot modellens ovanliga design. Enligt uppgifterna har stark efterfrågan från Kina drivit försäljningen.”

https://www.di.se/bil/ferraris-hanade-elbil-nar-forsaljningsmalet/

Otippat då bilen var så utskälld av alla Ferrarifans och förståsigpåare.

Är det här en ny front i kulturkriget? Kommer Jaguars helt nya giv också bli en succé?

Vad tror panelen?
Jag mår fysiskt och psykiskt illa när jag ser den där batteribilen.
2026-07-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Otroligt. Bilen har högtalare som simulerar motorljud. Precis som en leksaksbil

Fy van vad löjligt.

Tycker inte simulera är rätt ordval här. I topgearvideon sa de att ljudet kommer från drivlinan och att de sen förstärker dessa ljud. Visst, ljudet bearbetas och filtreras men ljuden som förstärks är trots allt riktiga ljud från bilen.
2026-07-30, 11:02
Moderator
Gromguttens avatar

Fortsätt i existerande tråd.

(FB) Ferrari har släppt sin första elbil - Ferrari Luce

Innan man startar en ny tråd, kolla om det redan finns en.

*Klick*

/Mod

• 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in