Igår, 13:51
Avstängd
Mohaves avatar
När är det OK att skicka en vänförfrågan på Facebook eller liknande?

Kom att tänka på det när jag får upprepade vänförfrågningar från en anställd i det bolag som jag är VD för. Hon är fan inte min vän! Och hon ska inte sitta och chatta på betald arbetstid!
Citera
Igår, 13:54
Medlem
FallerIfallerAs avatar
När som helst, finns inga regler för det!
Citera
Igår, 13:56
Medlem
FuckSwedens avatar
Hur får du ens upprepade vänförfrågningar? Vänknappen försvinner väl när du nekar en vänförfrågan. Eller har detta gjorts om?
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave

Kom att tänka på det när jag får upprepade vänförfrågningar från en anställd i det bolag som jag är VD för. Hon är fan inte min vän! Och hon ska inte sitta och chatta på betald arbetstid!
De som inte är släkt lär jag känna först i något fysiskt sammanhang. De som är släkt har jag väl åtminstone träffat någon gång. Men om inte så går det bra ändå.
Citera
Igår, 14:09
Medlem
litenbokstavs avatar
nu
Citera
Igår, 14:10
Avstängd
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Hur får du ens upprepade vänförfrågningar? Vänknappen försvinner väl när du nekar en vänförfrågan. Eller har detta gjorts om?
Nej, den finns kvar. I alla fall hos mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
De som inte är släkt lär jag känna först i något fysiskt sammanhang. De som är släkt har jag väl åtminstone träffat någon gång. Men om inte så går det bra ändå.
Ledsen att läsa det. Du har inte så många vänner?
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ledsen att läsa det. Du har inte så många vänner?
Ordet vän är ett svårt ord. Många lägger väldigt olika betydelse i det. Vad betyder det för dig? Jag vill veta för att kunna svara på din fråga.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Ordet vän är ett svårt ord. Många lägger väldigt olika betydelse i det. Vad betyder det för dig? Jag vill veta för att kunna svara på din fråga.

Facebookvänner är folk man aldrig träffar så de ingår inte bland mina riktiga vänner!
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Jag tycker inte det är ett måste att acceptera vänförfrågningar från kollegor man inte känner sig bekväm med att släppa in i sin privata sfär. En vanlig lösning på dilemmat är dock att ha en privat och en separat, professionell facebookprofil.
Citera
Igår, 14:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Facebookvänner är folk man aldrig träffar så de ingår inte bland mina riktiga vänner!
Folk man inte har speciellt mycket att göra med finns ingen anledning att ha på Facebook.
Visst jag har några gamla arbetskamrater jag inte har ett skit att göra med, thats it! Inte en enda gammal skolkamrat eller ex har jag någonsin känt behov att vara FB-vän med. Undviker dem genom att inte använda mitt riktiga namn där. Går väl snoka redan på om någon ger sig fan på det, men tror ingen anstränger sig.
Citera
Igår, 14:40
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:

I princip direkt. Gå och prata med henne då?
Citera
Igår, 14:41
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Folk man inte har speciellt mycket att göra med finns ingen anledning att ha på Facebook.
Visst jag har några gamla arbetskamrater jag inte har ett skit att göra med, thats it! Inte en enda gammal skolkamrat eller ex har jag någonsin känt behov att vara FB-vän med. Undviker dem genom att inte använda mitt riktiga namn där. Går väl snoka redan på om någon ger sig fan på det, men tror ingen anstränger sig.

Håller med, använder inte heller mitt riktiga namn!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in