• 1
  • 2
2006-09-13, 21:16
Medlem
Jag hade samma frågeställning för en handfull år sedan och då fick jag svaret av de jag frågade att det inte var möjligt att få håret vitt, vilket jag då tyckte var konstigt och tråkigt.

Finns det någon som har koll på om det går? Samt var man får tag på de grejer som behövs?
Citera
2006-09-13, 22:15
Medlem
Bolleistheshits avatar
Bleka, bleka, bleka?

Eller gå till en frisör och hör?
Citera
2006-09-13, 22:19
Medlem
Jag blekte håret en gång i min glada ungdom (är 21 år nu), första gången gjorde jag det hos frisyr och det "såg" vitt ut. Principen är väl samma som med tänder, de ser (förhoppningsvis) vita ut tills du sätter ett krittvitt papper bakom.

För att besvara frågan, ja du kan få håret vitt med en enda blekning, vill du ha kritvitt så får de bleka flera gånger. Är du ovan vid färgning/blekning så skulle jag rekommendera frisör, har du gjort det tidigare så gör det själv. Blekning till vitt hår är det lättaste, det är bara fortsätta bleka tills man är nöjd, möjligtvis får man använda flera "bleksatser" efter som de exploderar om man sparar på de.

Vill du inte gå till frisör så gå till Åhlens och prata med någon av tjejerna där (en anställd alltså ), de brukar vara väldigt hjälpsamma, speciellt mot killar för då får de visa hur duktiga de är på allt (utan att bli ifrågasatta).

EDIT: Jag har askblont hår normalt. Har du väldigt mörkt hår från början så krävs så klart flera blekningar.
Citera
2006-09-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insom
Jag blekte håret en gång i min glada ungdom (är 21 år nu), första gången gjorde jag det hos frisyr och det "såg" vitt ut. Principen är väl samma som med tänder, de ser (förhoppningsvis) vita ut tills du sätter ett krittvitt papper bakom.

För att besvara frågan, ja du kan få håret vitt med en enda blekning, vill du ha kritvitt så får de bleka flera gånger. Är du ovan vid färgning/blekning så skulle jag rekommendera frisör, har du gjort det tidigare så gör det själv. Blekning till vitt hår är det lättaste, det är bara fortsätta bleka tills man är nöjd, möjligtvis får man använda flera "bleksatser" efter som de exploderar om man sparar på de.

Vill du inte gå till frisör så gå till Åhlens och prata med någon av tjejerna där (en anställd alltså ), de brukar vara väldigt hjälpsamma, speciellt mot killar för då får de visa hur duktiga de är på allt (utan att bli ifrågasatta).

EDIT: Jag har askblont hår normalt. Har du väldigt mörkt hår från början så krävs så klart flera blekningar.

Det är så drygt att bleka gång på gång. Dessvärre har jag ganska mörkt hår som kräver ultra blekning för att bli ljust. Det verkar alltså inte finnas någon färg som gör det vit?
Citera
2006-09-14, 15:01
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morango2
Det är så drygt att bleka gång på gång. Dessvärre har jag ganska mörkt hår som kräver ultra blekning för att bli ljust. Det verkar alltså inte finnas någon färg som gör det vit?
Inte om du inte kan tänka dig att använda målarfärg.
Citera
2006-09-14, 15:58
Medlem
hEikis avatar
En kompis blekte sitt hår från svart(färgat) till ljus-ljus-ljus-blont (nästan vitt) på 8-10 blekningar, tror han gjorde det på 1-2 månader
Citera
2006-09-14, 18:35
Moderator
evilhoneys avatar
Har en bekant som ett tag hade sitt hår färgat ljusgrått, han fick bleka som satan och sen ha i nån färgad spray för att det skulle se okej ut. Såg ritkigt bra ut i början men när utväxten kom var det itne lka hett, mycket jobb med att hålla efter en sån färgning.
Men lycka till =)
Citera
2006-09-14, 19:09
Medlem
tobbels avatar
Jag har en kompis som ville bleka sitt hår till vitt, så han hörde efter hos frisören hur han skulle gå till väga. Frisören sa att det skulle ta en 5-10 blekningar (eller något sådant), på grund av att han hade så mörkt hår, men att han förmodligen skulle tappa 50-100% av håret

Är inte riktigt säker på siffrorna, måhända överdriver jag lite, men dom var höga..
Citera
2006-09-15, 09:47
Medlem
nin_nis avatar
Om du har mörkt hår kan det vara en bra idé att göra en avfärgning först.
Citera
2010-12-15, 23:42
Bannlyst
Hej damer och herrar. Jag har brunt hår *paus* .... men jag vill ha vitt, tror jag! Inte á drinkluder, utan mer som en äldre vis herre - Gandalf t.ex, eller varför inte Jultomten?

Så, år 2010, hur går man till väga? Allt från pris till procedur.
Citera
2014-01-15, 22:32
Medlem
glitterhoras avatar
Att få vitt hår är ganska knepigt.

Själv så har jag ljusbrunt hår normalt och haft svart,lila,rött,orange,blont och vitt. Att vara mellanblond/ljusblond är absolut enklast eftersom det ser bra ut med skiftningar, vilket gör att man kan komma undan med en del om allting inte blir superjämnt.

Vitt hår är tricky. alla ojämnheter och färgavvikelser syns.

Om du är ljus-mörkblond och har en jämn hårfärg, blek själv, i vissa fall fler med gånger över hela håret.
Om du har tid och vill vara skonsam så är slingor en bra grej. Lägg massor med slingor flera gånger om. Du kan även boosta detta på sommaren med saltvatten och citrus.
Detta tar dock ungefär två år, och kanske inte det bästa om du vill ha vitt hår pronto.

Om du har mörkt hår (mellanbrun till svart) så bör du ta en extra gång och tänka över om du verkligen vill ha vitt. Chansen att tappa hår är jättestor. Axellångt hår kan klara sin fint eftersom håret är väldigt friskt i början. Efter denna längd är håret mycket mer känsligt och risken att det blir så förstört att du måste klippa av det finns.
Om du ändå vill ha vitt hår: Gå till en frisör.

En sak som inte många vet: Man kan FÄRGA håret vitt.
Alltså inte bleka. Du kan få det sådär ljusljusgult, använda silvershampoo en gång och sen lägga i vit färg.

Blev ett längre och kanske inte helt sammanhängande svar, men men, för att sammanfatta:

Är du blond: Blek själv med starkaste blekningen du kan hitta och kör ba.

Är du mörkhårig: Gå till en frisör och var försiktig.
Citera
2014-01-15, 22:53
Medlem
arcen2011s avatar
Lasermannen försökte bleka sitt går men han fick oranget hår.

Det blir vitt med väteperoxid, men du kommer tappa håret då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in