Igår, 10:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hjälp

Jag spelar grymt mkt wot, red dead, battlefield, cyberpunk.

Nu har tangent D trillat av, finns endast sensorn under, tangent E och S blir 3-4 dubbelinslag, cyberpunk och battlefield som alltid flutit perfekt kickar inte ens igång ofta, när det gör det lagg trots 100/100 lina perfekt uppkoppling med tung router som aldrig felar, Amplifi unbutu.

Även uppstart seg- jag är datakunnig o har inga program som drar ngt what so ever. Datan använts minst 12 timmar om dagen varav ca 8 med spel.

Dags o kassera o invstera i ny? Kan allt lägga av plötsligt, är beroende dagligen av den.`?

faaaan, så jävla störigt.
Citera
Igår, 11:01
Medlem
litenbokstavs avatar
den har fått nog av dig
Citera
Igår, 11:30
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
den har fått nog av dig
Ska sanningen fram sa algorimerna till mig härom dagen, vi pallar inte mer galenskap. Moder cpu drog till mallis på sem o BIOX Central har tagit över rodret.

Känns lit som Titanic...
Citera
Igår, 12:27
Medlem
Fantens avatar
Ingen datorkunnig skulle kalla sin laptop för datan. En datorkunnig skulle förstå att det är överlagt mord att använda sin laptop till att spela åtta timmar om dagen.
Citera
Igår, 13:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ingen datorkunnig skulle kalla sin laptop för datan. En datorkunnig skulle förstå att det är överlagt mord att använda sin laptop till att spela åtta timmar om dagen.
Berätta gärna mer. Varför då? Jag har vart noga efter damm,kylplatta med fläkt via usb under när jag har den i knät.

Gaming dator heter väl den av en anledning.
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Berätta gärna mer. Varför då? Jag har vart noga efter damm,kylplatta med fläkt via usb under när jag har den i knät.

Gaming dator heter väl den av en anledning.
För att ingen laptop klarar av att köras hårt åtta timmar om dagen, och sen 'normalt' ytterligare fyra timmar. Kylningen är för dålig, tangenterna klarar som du märker inte av det, kylplattor hjälper i stort sett ingenting. Bra att du håller undan damm men komponenterna (alltså kondensatorer, resistorer och liknande) klarar helt enkelt inte av att leva åtta timmar om dagen i en bastu.

Ja, det gör det men det betyder inte att du kan köra skiten ur den åtta timmar om dagen. Om du nu har ett behov av att spela åtta timmar om dagen så bör du titta på en stationär dator istället.
Citera
Igår, 13:23
Medlem
Custom_mades avatar
Kan va batteriet som blivit dåligt.

Hur länge har du haft den?
Citera
Igår, 13:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kan va batteriet som blivit dåligt.

Hur länge har du haft den?
4 år. Batteriet laddar riktigt o håller länge utan spel.

Har haft stationär, händer ej igen pga platsbrist. Ngn rek på tålig gaming dator som klarar tungt spelande?
Citera
Igår, 13:32
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Har haft stationär, händer ej igen pga platsbrist. Ngn rek på tålig gaming dator som klarar tungt spelande?
Ja alltså gaminglaptops batterier är notoriskt dåliga.

Om du kan så byt ut batteriet.

Jag köpte precis: MSI stealth, den var ganska dyr dock, men efter min förra gaming laptop Predator vilket var en budget dator som började brinna pga batteriet!!!
Citera
Igår, 13:33
Medlem
knarkhitlers avatar
Torkad kylpasta och igendammade kylflänsar. Köp ett externt tangentbord och blås ur dammet så är den som ny.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Torkad kylpasta och igendammade kylflänsar. Köp ett externt tangentbord och blås ur dammet så är den som ny.
skall testas, jäkla bra tips.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Det finns ingen som pallar åtta timmars spelande varje dag i flera år. Det är fysiskt omöjligt.

Du kan köpa en liten stationär och koppla den till TV:n.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in