Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Som påpekat av andra:
1. MSM och S gör gällande och slår på alla trummor att det var en "nazistisk" attack. MEN
2. "Polisens presstalesperson Thomas Johansson säger dock till SVT att man inte kan bekräfta vilken typ av slagord den gripne skrikit.""– Han har legat och skrikit och ropat, men exakt vilka ord det rör sig om kan jag inte säga. Vi är väldigt tidigt i detta ärende, säger han."
Således, polisen säger sig inte ens veta vad som har skrikits, om det ens var på svenska och om det var ett sammanhängade budskap av en frisk eller överförfriskad personer eller en person med bokstavsdiagnoser från psykiatrin. Oavsett, S skiter i vilket och väljer att gå all in på "nazist" attack för att mjölka kossan inför valet.
3. BLT är en "liberal" skittidning och det säger sig självt att de driver samma budskap som DN eller TV4, förmodligen hörde de väl även mannen vissla Horst Wessel lied, vad vet jag.
Jag gissar att det a) rör sig om invandrare som av psyksjuka eller alkohol har vandaliserat, b) psyksjuk eller alkoholiserad svensk eller mindre sannolikt c) vänsterextrem AFA:it som begått en false flag operation, men det är mindre sannolikt då han borde ha kunnat ta sig därifrån och göra sitt budskap förstått, så som att säga Heil eller Sieg eller vad han nu vill pådyvla.
4. Misstänker att polisen INTE lär återkomma i denna fråga då både MSM och vissa partier vill låta "budskapet" kvarstå att det var en nazistattack för att slippa bli dementerade.
1. Hade inte behövt vara en egen punkt.
2. Nej, polisens presstalesperson säger att [
han inte kan bekräfta något eller säga exakt vilka ord som skrikits. Det innebär inte att utredande poliser saknar den insikten.
Var har S kallat aktionen för en nazistaktion, eller motsvarande?
3. Ok. Alkoholiserad eller psyksjuk svensk känns sannolikt ja. Med högerextrema värderingar.
4. Polisen lär inte återkomma…i vilken fråga? Polisen brukar inte proaktivt gå ut och rätta media
om det skulle vara så att felaktiga uppgifter sprids. Så nej, jag tror inte polisen kommer att ”återkomma”.