2026-07-30, 08:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Såg ett reportage en gång när en psyksjuk man skrek sig hes hela natten i häktet utan att något kunde göras. Poliser sätter inte munkavle på folk i allmänhet. Sen kan jag inte uttala mig om var och när den häktade här skrek.

Stod någonstans att man tänkte att det fanns fler gärningspersoner. I så fall kan jag tänka mig att patrullen som kom fram kända att de inte kunde gripa och avlägsna mannen, utifall någon eller några andra skulle fortsätta (utan polis närvarande). Därför ville man avvakta förstärkning.
Citera
2026-07-30, 08:06
Medlem
Som påpekat av andra:

1. MSM och S gör gällande och slår på alla trummor att det var en "nazistisk" attack. MEN

2. "Polisens presstalesperson Thomas Johansson säger dock till SVT att man inte kan bekräfta vilken typ av slagord den gripne skrikit.""– Han har legat och skrikit och ropat, men exakt vilka ord det rör sig om kan jag inte säga. Vi är väldigt tidigt i detta ärende, säger han."

Således, polisen säger sig inte ens veta vad som har skrikits, om det ens var på svenska och om det var ett sammanhängade budskap av en frisk eller överförfriskad personer eller en person med bokstavsdiagnoser från psykiatrin. Oavsett, S skiter i vilket och väljer att gå all in på "nazist" attack för att mjölka kossan inför valet.

3. BLT är en "liberal" skittidning och det säger sig självt att de driver samma budskap som DN eller TV4, förmodligen hörde de väl även mannen vissla Horst Wessel lied, vad vet jag.

Jag gissar att det a) rör sig om invandrare som av psyksjuka eller alkohol har vandaliserat, b) psyksjuk eller alkoholiserad svensk eller mindre sannolikt c) vänsterextrem AFA:it som begått en false flag operation, men det är mindre sannolikt då han borde ha kunnat ta sig därifrån och göra sitt budskap förstått, så som att säga Heil eller Sieg eller vad han nu vill pådyvla.

4. Misstänker att polisen INTE lär återkomma i denna fråga då både MSM och vissa partier vill låta "budskapet" kvarstå att det var en nazistattack för att slippa bli dementerade.
Citera
2026-07-30, 08:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Som påpekat av andra:

1. MSM och S gör gällande och slår på alla trummor att det var en "nazistisk" attack. MEN

2. "Polisens presstalesperson Thomas Johansson säger dock till SVT att man inte kan bekräfta vilken typ av slagord den gripne skrikit.""– Han har legat och skrikit och ropat, men exakt vilka ord det rör sig om kan jag inte säga. Vi är väldigt tidigt i detta ärende, säger han."

Således, polisen säger sig inte ens veta vad som har skrikits, om det ens var på svenska och om det var ett sammanhängade budskap av en frisk eller överförfriskad personer eller en person med bokstavsdiagnoser från psykiatrin. Oavsett, S skiter i vilket och väljer att gå all in på "nazist" attack för att mjölka kossan inför valet.

3. BLT är en "liberal" skittidning och det säger sig självt att de driver samma budskap som DN eller TV4, förmodligen hörde de väl även mannen vissla Horst Wessel lied, vad vet jag.

Jag gissar att det a) rör sig om invandrare som av psyksjuka eller alkohol har vandaliserat, b) psyksjuk eller alkoholiserad svensk eller mindre sannolikt c) vänsterextrem AFA:it som begått en false flag operation, men det är mindre sannolikt då han borde ha kunnat ta sig därifrån och göra sitt budskap förstått, så som att säga Heil eller Sieg eller vad han nu vill pådyvla.

4. Misstänker att polisen INTE lär återkomma i denna fråga då både MSM och vissa partier vill låta "budskapet" kvarstå att det var en nazistattack för att slippa bli dementerade.

1. Hade inte behövt vara en egen punkt.

2. Nej, polisens presstalesperson säger att [
han inte kan bekräfta något eller säga exakt vilka ord som skrikits. Det innebär inte att utredande poliser saknar den insikten.

Var har S kallat aktionen för en nazistaktion, eller motsvarande?

3. Ok. Alkoholiserad eller psyksjuk svensk känns sannolikt ja. Med högerextrema värderingar.

4. Polisen lär inte återkomma…i vilken fråga? Polisen brukar inte proaktivt gå ut och rätta media om det skulle vara så att felaktiga uppgifter sprids. Så nej, jag tror inte polisen kommer att ”återkomma”.
Citera
2026-07-30, 09:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Dessa högerextrema Sölvesborgare. Synd att polisen inte pepparsprayade dåren i munnen och elchockade honom.

Det var väl en pensionsräddare och dessa kan man inte använda något våld mot utan där ska man ha dialog och saft och bulle
Citera
2026-07-30, 09:27
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Sveriges största nazistiska grupp är islam och vänstern, så vet inte varför SD skulle tycka synd om honom.

Jepp där kom packet som på beställning!

Hade dock peggat upp fint!
Citera
2026-07-30, 09:28
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Ingen som håller på med terror ska få sympatier av någon.

Hur vet man att det var en nazistattack?
Jag ifrågasätter inte sanningen i det, men har bara sett rubriker som varit citat av S-företrädare. Har polisen gått ut med det och jag missat det?

Nja verkar lite dåligt med info men verkar ha varit någon som härjar och skrållar nazistiska utrop!
Citera
2026-07-30, 09:45
Medlem
pepsi haxs avatar
Läste nyss om detta på fejan då maggans inlägg om denna hemska "nazistiska" attacken kom upp för mig, hela kommentatorsfältet jämför detta med snubben som plöjde ner folk i Berlin.

Hur iq befriade kan man vara...?

ta bort valsedlar och skyltar m.m har gjorts mot SD varje år men ingen gör ett ljud om det, nu när det hände S så är det lika illa som en terroristattack..?
Citera
2026-07-30, 10:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Knappast speciellt ovanligt att saker av det här slaget sker i valtider. Nyss var det SD:s lokal i Karlshamn som vandaliserades och nu sossarnas i Sölvesborg. Tråkigt förstås, oavsett vilka som drabbas, men inte direkt förvånande.

Vad som är allvarligare i just det här fallet är väl dock uppgifterna om att GM ska ha försökt tända eld på lokalen vilket skulle kunna få långt värre följder än några trasiga fönster.

Att stanna kvar på platsen, skrika slagord (av något slag) för att sedan gripas av polis tyder väl på att det inte handlar om en speciellt balanserad GM, men samtidigt krävs det väl viss planeringsförmåga att ta med sig brännbar vätska till platsen.

Det skulle inte förvåna mig om GM visar sig vara någon lokal förmåga, antagligen inte helt okänd för polisen, som suttit hemma och krökat sig arg på sossarna, av den ena eller andra orsaken, och bestämt sig för att nu ska de minsann få veta vad han tycker, med förväntat fylleresultat.
Citera
2026-07-30, 10:25
Medlem
Jag tror att den här stackarn har blivit utsatt för strukturell rasism mot svenskar och därför börjat må väldigt dåligt.

Han behöver vård och maggan ska skämmas.
Citera
2026-07-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1484025

Nazistisk? Aftonbladets lögn fabrik måste ju för fan ge sig någon gång. Köper folk deras rubbade artiklar?
Citera
2026-07-30, 11:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag tror att den här stackarn har blivit utsatt för strukturell rasism mot svenskar och därför börjat må väldigt dåligt.

Han behöver vård och maggan ska skämmas.

Allt är sossarnas fel, att ni bara orkar!

Nu har ni regerat i 4 år men ingenting har blivit bättre!
Citera
2026-07-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
3 gatstenar, bensin in och man tänkte tända eld på hela huset med bostäder ovanför som hade varit en storbrand och livshotande för dom boende.

Hur vet du vad ”man” tänkte?

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Här finns bilder på förödelsen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/partilokal-attackerades-med-eld-i-solvesborg

Uppenbart inte iscensatt av någon förvirrad alkis som fått snedtändning.

Är det så avancerat att hiva in en sten i ett stort skyltfönster att inte ett fyllo med snedtändning skulle klara av det?

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Själva brotten verkar vara rätt klantigt utfört, gapa och skrika innan för att mer eller mindre vilja bli tagen. Magdalena skriker redan om nazism, glad över att man nu kan glömma muslimer som mördar bögar.

Ska bli intressant och se vad det är för mupp som begått brottet. Missbrukare, alkoholist psykstörd eller en kombination.

Inga namn ännu?

Det vore extra kul om det visar sig vara något helt annat efter att Magdalena gått ut och skrikit om nazism innan fakta ens är klarlagda

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Försök till grov mordbrand, där måltavlan är ett politiskt parti. Det står dig fritt att kalla det för tramsigt.

Vad då, ”försök till grov mordbrand”? De hällde ut en okänd vätska på marken och en sosse pratar om bensinlukt, men inget försök till antändning har mig veterligen konstaterats.

Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Varför skulle polisen låta den frihetsberövande ligga på marken och skrika nazistiska slagord i mer än en timme efter att de hade gripit honom? Något stämmer inte

"Misstänkt försök till mordbrand, Stortoget.

En person ses hälla ut någon typ av vätska utanför en lokal i centrala Sölvesborg och polis larmas till platsen.

Patruller rycker ut och säkrar mannen, flera fönster är krossade och en bensindunk anträffas. En man i 35-årsåldern frihetsberövas. Ingen person har kommit till skada."
Citat från polisens sida.

Någon typ av vätska + bensindunk.

Som teoretiskt sett kan ha innehållit vatten,

Det är kanske osannolikt men i vilket fall som helst dumt att spekulera i utstuderade nazistiska mordbrandsplaner.

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nazistisk? Aftonbladets lögn fabrik måste ju för fan ge sig någon gång. Köper folk deras rubbade artiklar?

Tyvärr, ja …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in