2026-07-29, 21:12
Medlem
populopiduss avatar
Typiskt efterblivna blöjnazzar. Sjukt pinsamt.
Citera
2026-07-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer att poliserna inte hörde vad han ropade? Det är nya uppgifter i tråden.

Svt har sagt det.
Citera
2026-07-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Antagligen en narkotikapåverkad högerextrem man.

Tänker mer att det är en överspelt knarkande liten vänsterfjolla som har problem med vilket kön, dag och vilket land han är i.

(Det märks att det är val snart nog för Sveavägen.)
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-29 kl. 22:21.
Citera
2026-07-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
När kommer SD packet och tycker synd om nazzen?!
Ingen som håller på med terror ska få sympatier av någon.

Hur vet man att det var en nazistattack?
Jag ifrågasätter inte sanningen i det, men har bara sett rubriker som varit citat av S-företrädare. Har polisen gått ut med det och jag missat det?
Citera
2026-07-29, 22:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Svt har sagt det.

På sin webb skriver SVT:

Citat:
Blt var först med att rapportera om händelsen och det har då förekommit uppgifter om att den misstänkte mannen skrikit högerextrema slagord när han greps. Polisens presstalesperson Thomas Johansson säger dock till SVT att man inte kan bekräfta vilken typ av slagord den gripne skrikit.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/partilokal-attackerades-med-eld-i-solvesborg

Jag tror inte det ska tolkas som att poliserna inte uppfattade vilka ord han skrek.
Citera
2026-07-29, 22:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Ingen som håller på med terror ska få sympatier av någon.

Hur vet man att det var en nazistattack?
Jag ifrågasätter inte sanningen i det, men har bara sett rubriker som varit citat av S-företrädare. Har polisen gått ut med det och jag missat det?

Polisen har inte kommenterat vad mannen ropade. Vad mannen skrek tror jag kommer från vittnen som talar med lokala medier, inte från partiföreträdare.
Citera
2026-07-29, 23:01
Medlem
Nu undrar vi vilken detta fyllot är ?
Citera
2026-07-29, 23:47
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Jag tror inte att du i din kalkyl kan bortse från måltavlan. Att det finns en politisk dimension här.

Det finns de som hatar S utan att för den delen vara nazister.

Jag killgissar att det inte är ett gäng högintelligenta nazister som planerat detta dåd, men ngn kuf med psyksiska/missbruks problem blandat med utlänningshat och tycker det är coolt att vara nazist.
Citera
2026-07-30, 00:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det finns de som hatar S utan att för den delen vara nazister.

Jag killgissar att det inte är ett gäng högintelligenta nazister som planerat detta dåd, men ngn kuf med psyksiska/missbruks problem blandat med utlänningshat och tycker det är coolt att vara nazist.

Ja, att det finns en politisk dimension skrev jag. Det finns sossehatare både åt vänster och höger förstås, men jag tror inte att vänsterfolk skulle försöka bränna ned socialdemokraternas lokal.

Men nej, det innebär ju inte heller att GM är en ideologiskt övertygad nazist, även om jag håller det för inte helt osannolikt. Men troligt någon full högerextremist.
Citera
2026-07-30, 00:49
Medlem
Vad har socialdemokraterna gjort för att förtjäna det här?
Citera
2026-07-30, 00:52
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Varifrån kommer att poliserna inte hörde vad han ropade? Det är nya uppgifter i tråden.

Det var kanske 2 st inkvoterade poliser som nyss hade börjat på SFI. Eller så kan det ha varit poliser som supportrar Hanas eller rent av otäcka nazistpoliser.
Citera
2026-07-30, 00:54
Medlem
Fatiguewars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
När kommer SD packet och tycker synd om nazzen?!

Sveriges största nazistiska grupp är islam och vänstern, så vet inte varför SD skulle tycka synd om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in