Citat:
Ursprungligen postat av
Bone Collector
Mycket anmärkningsvärt. Undrar vad som ligger bakom.
Terrorister? Organiserad brottslighet? Eller ny idiot-trend på Tik tok? "Arson challenge"?
Troligen en blandning av alla plus pyromaner som triggas av pågående situation och "klimat aktivister" som agerar proxy för mörkare makter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ILoveKnark
Handlar väl om att göra platserna billigare. (om det nu är antänt)
Att sakta göra det möjligt för storbolagen att äga mer och mer av det vi alla delar om jag får gissa.
En teori som även jag har övervägt, nån kanske vill ta över och bygga upp, om tändarna vet om detta syfte är dock osäkert, de kan agera utifrån en annan agenda och bli utnyttjade.
Citat:
Ursprungligen postat av
1965
Kan finnas en massa orsaker bortsett från rent slav eller gnistbildning från tåg, skogsfordon mm.
- pyromaner triggas ofta av att det brinner, speciellt om de får veta att andra tänt på.
- islamister som vill djävlas med väst i ren allmänhet.
- klimataktivister som vill skapa panik så deras tokiga idéer och ideologi får mer uppmärksamhet.
Du har nog rätt det mesta, islamister som vill skapa kaos hos de otrogna är väl en teori god som någon annan men jag tror även en hel del vanliga människor i frankrike är oerhört frustrerade över situationen i landet och kanske nu tar chansen och djävlas med staten/sina medmänniskor.