2026-07-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Varför skulle han bry sig om en skittjej som frågar om hans pengar?

Bara dumpa, klippa och gå vidare -- det är de sämsta kvinnorna som finns.

Det är felet: vissa unga killar blir som förbytta, gör vad som helst för lite f-t-t-a inklusive att nedvärdera sig själv till att umgås med skräpmänniskor - helt bedrövligt.

Var det därför hon blockade honom? För att han inte hade tillräckligt mycket pengar?

Om det var därför hon blockade honom, så hade hon faktiskt rätt att göra det. Kvinnor, liksom män, har rätt att bestämma över sina egna liv. Jag tycker visserligen att det var dumt av henne att blocka honom om det bara handlade om pengar - men ärligt talat, det gjorde det ju inte. För han var ju beredd att mörda henne när hon inte gjorde som han ville!

Och hur många killar känner ni som har planerat att mörda tjejen som har dumpat dem? Det gör förskräckligt ont att bli dumpad, men nästan inga killar mördar tjejen som har nobbat dem för det.

Unga killar är bättre än så!
Citera
2026-07-29, 21:41
Medlem
Venators avatar
Jag gissar att tjejen är klok och sund språkpolis och blockade honom för att han använde uttrycket "ta självmord".
Citera
2026-07-29, 21:52
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/planen-efter-misslyckade--dejten-morda-henne/

Någon som vet något mer?

Han åtalas i alla fall vid Stockholms tingsrätt för förberedelse till mord.

Jag gissar på en etnisk svensk som vanligt
Citera
2026-07-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Var det därför hon blockade honom? För att han inte hade tillräckligt mycket pengar?

Om det var därför hon blockade honom, så hade hon faktiskt rätt att göra det. Kvinnor, liksom män, har rätt att bestämma över sina egna liv. Jag tycker visserligen att det var dumt av henne att blocka honom om det bara handlade om pengar - men ärligt talat, det gjorde det ju inte. För han var ju beredd att mörda henne när hon inte gjorde som han ville!

Och hur många killar känner ni som har planerat att mörda tjejen som har dumpat dem? Det gör förskräckligt ont att bli dumpad, men nästan inga killar mördar tjejen som har nobbat dem för det.

Unga killar är bättre än så!
Hon får väl blocka hur hon vill det bestämmer hon själv. Har själv blockat kvinnor som har varit jobbiga och inte fattat ett nej. Jag misstänker att hon inte kände sig bekväm med honom och skickade halva notan för hon inte vill ha något mer med honom att göra och det verkar vad jag förstått av det jag läst som hon kände rätt. Han kunde ju inte ta ett nej eftersom han ville mörda henne för att hon nobbar honom. Vem fan tänker ens på att göra det?
Citera
2026-07-29, 21:59
Moderator
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Varför skulle han bry sig om en skittjej som frågar om hans pengar?

Bara dumpa, klippa och gå vidare -- det är de sämsta kvinnorna som finns.

Det är felet: vissa unga killar blir som förbytta, gör vad som helst för lite f-t-t-a inklusive att nedvärdera sig själv till att umgås med skräpmänniskor - helt bedrövligt.
Oj, vad olika tolkningar man kan göra. Jag tolkade det som hon menade att oavsett vad hon frågade om styrde han samtalet tillbaka på pengar (och troligen ville framställa sig själv som rik och framgångsrik) men inte hade mycket annat att komma med eller kunde delta i en diskussion som flöt naturligt om olika ämnen.
Också skrämmande att det tjejen gör är att blocka honom efter en dejt, det killen gjorde var att planera att mörda henne, och du framställer henne som en ”skittjej”, ”de sämsta kvinnorna som finns” och ”skräpmänniska”.
Citera
2026-07-29, 22:32
Medlem
Grabb-5s avatar
Åh jösses knepigare än så här blir det inte. Vette fan om det här med att gå på en dejt med främlingar det är verkligen inte min sak. Efter det som hände i deras fall så blir det väl solklart att hellre slingra sig ur dejtingvärlden. Grabben är inte skapad för dejter inte med hans inskränkta förhållningssätt och fientlighet!
Citera
2026-07-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Lite mer exotisk kultur? Det är ju vanligt i skitländerna att kasta syra i ansiktet på kvinnor när de säger nej. Såg en video häromdagen där en kille och hans kompis brandbombade en tjejs bostad som hade sagt till nej till dejt.

Detta är väl inte alls "vanligt" pga att en tjej säger nej?
Citera
2026-07-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du behöver nog bättra dig, eftersom du bara utgick ifrån, utan bevis, att kvinnan som den här tråden handlar om har haft ett vilt sexliv. Det vet du ingenting om.

Just den här tjejen visade prov på ett ganska gott omdöme när hon blockade mannen som visade sig vara en mordgalning. Eller menar du att en tjej som går på en enda dejt med en kille därefter är förpliktigad att fortsätta dejta honom, alldeles oavsett om hon tyckte att han verkade obehaglig?

Och menar du att om hon blockar honom, så får hon skylla sig själv om han straffar henne (eventuellt mördar henne)? För hon har inte rätt att säga nej till honom?

Jag förde en diskussion med en person här i tråden som hävdade att det var ett problem att kvinnor av slumpen kunde gå hem med farliga personer som de inte kände. Hur det var med fallet i trådstarten vet jag ingenting om men även män kan träffa på tokiga och våldsamma personer av slumpen och det är svårt att skydda sig själv helt mot sådana situationer.
Citera
2026-07-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkurtan
Aldrig att detta skulle vara typiskt svenskt beteende. Att detta kommer visa sig vara en solbränd är jag övertygad om!

Det är väl ingen som påstått att detta är ett "typiskt svenskt" beteende?
Det är ett helt sjukt beteende, oavsett etnicitet. Det är inte ens ett "typiskt babbebeteende". (Där hade det varit mer typiskt med t ex syra eller balkong, men majoriteten av alla babblar sysslar inte med det heller)
Citera
2026-07-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Gen z aktiviteter. Dom är helt uppslukade i Tiktok och får för sig att man ska vara "sigma" och massa andra påhittade identiteter istället för att ta allt med ro och vara sig själva. Tragisk, destruktiv & degenererad generation.

Det är verkligen sorgligt att se men vad för chans fick de egentligen? Födda in i sociala medier i en tid då radikalfeminism är mainstream. Andrew Tate är bara ett symptom, inte orsaken.
Citera
2026-07-30, 05:33
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag gissar att tjejen är klok och sund språkpolis och blockade honom för att han använde uttrycket "ta självmord".
exakt så, det var det viktiga i sammanhanget. Hur fan kan man ens säga något sådant?
Citera
2026-07-30, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Detta reagerar jag på.
En lycksökare? Eller en tjej från en annan kultur där pengar är viktigt?
Står väl ingenstans att frågorna handlade om pengar!
Det står ju klart och tydligt att det var SVAREN som handlade om pengar. Asså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in