2026-07-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Håller med. Vissa män kan bli rätt obehagliga när man avvisar dem. Man vet inte vilka. Så kvinnor lindar oftast in avvisanden i bomull pga det. Det som enligt mig funkar bäst är att säga att man och exet ska göra ett försök till. Nästan som att män respekterar att man tillhör en annan man mer än att man har en egen vilja.

Exakt... Många män ser kvinnor som ägodelar. En annan man respekterar de däremot.
Denna individ kommer att bli riktigt farlig, tror jag. Han kan uppenbarligen inte ta ett nej och kommer att ruva på hämnd.
Citera
2026-07-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sur och förnärmad vid ett avvisande är en sak.
Obehaglig och skrämmande vid ett avvisande är en annan sak.

Lägger det i lådan "saker om hur det är att vara kvinna som (vissa) män inte vill förstå".

Ja skillnaden mellan män och kvinnor är att män slipper vara rädda för sitt liv när han går hem med en okänd kvinna eller avvisar en kvinna.
Citera
2026-07-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja skillnaden mellan män och kvinnor är att män slipper vara rädda för sitt liv när han går hem med en okänd kvinna eller avvisar en kvinna.
Finns ju galna kvinnor också, fråga de som blivit rånade eller fått en galen stalker på halsen t.ex. Sen är man ju inte tvungen att följa okända hem.
Citera
2026-07-29, 18:04
Medlem
Varför hänger ens vettiga människor på den typen av appar? Inte bara riskabelt, hur stor är chansen att hitta någon allt stämmer med och känslor uppstår dessutom? Folk har träffats naturligt historiskt, om inte annat så på krogen. Blir ju uppenbart snabbt om det finns intresse från båda håll, inte samma problem att dra sig ur.
Citera
2026-07-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Finns ju galna kvinnor också, fråga de som blivit rånade eller fått en galen stalker på halsen t.ex. Sen är man ju inte tvungen att följa okända hem.
Ja det finns galna kvinnor och snälla män. Jag försökte mest skildra skillnaden mellan hur män och kvinnor förhåller sig till varandra.
Citera
2026-07-29, 18:46
Medlem
Citat:

Har du hört talas om kaninkokerskor?
Citera
2026-07-29, 18:49
Medlem
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Att restaurangnotan delades på två tyder starkt på en svensk individ.

Ja, att hon inte gruppvåldtogs eller våldtogs på toaletten innebär bara en sak att GM var inte utländsk.
Citera
2026-07-29, 18:52
Medlem
Citat:

Dagens problem för vissa kvinnor; Hur ska man kunna knulla med en massa slumpmässiga män utan man riskerar gå hem med okända män som kan vara farliga.
Citera
2026-07-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Precis. "Hur ska jag kunna ha ett normalt sexliv när så många män mördar så många kvinnor?". En mycket bra fråga faktiskt. Det är ganska pinsamt kan jag känna, som man. Vi behöver bättra oss.

Nä "vi" behöver inte bättra oss. Jag har inte ansvar för att det finns dårar och kvinnor utan omdöme.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-29 kl. 19:29.
Citera
2026-07-29, 19:34
Medlem
Morgonribbas avatar
Varför skulle han bry sig om en skittjej som frågar om hans pengar?

Bara dumpa, klippa och gå vidare -- det är de sämsta kvinnorna som finns.

Det är felet: vissa unga killar blir som förbytta, gör vad som helst för lite f-t-t-a inklusive att nedvärdera sig själv till att umgås med skräpmänniskor - helt bedrövligt.
Citera
2026-07-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä "vi" behöver inte bättra oss. Jag har inte ansvar för att det finns dårar och kvinnor utan omdöme.

Du behöver nog bättra dig, eftersom du bara utgick ifrån, utan bevis, att kvinnan som den här tråden handlar om har haft ett vilt sexliv. Det vet du ingenting om.

Just den här tjejen visade prov på ett ganska gott omdöme när hon blockade mannen som visade sig vara en mordgalning. Eller menar du att en tjej som går på en enda dejt med en kille därefter är förpliktigad att fortsätta dejta honom, alldeles oavsett om hon tyckte att han verkade obehaglig?

Och menar du att om hon blockar honom, så får hon skylla sig själv om han straffar henne (eventuellt mördar henne)? För hon har inte rätt att säga nej till honom?
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-07-29 kl. 20:57.
Citera
2026-07-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo

Ja det finns galna kvinnor men få kvinnor som tar till våld eller hotar att döda mannen. Till skillnad från kvinnor, som riskerar att bli misshandlade eller mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in