Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
Mina argument emot snipan är sakliga och grundade i fakta och gällande lagar och regler. Att du inte klarar av att acceptera det är ditt problem, inte mitt!
Men då ska vi se hur trovärdig du själv är, och då är nedanstående enbart ett urval av de hån du riktat endast emot mig personligen, du har bland annat kallat mig:
Och samt kanske men, nej, det kanske inte är jag som är problemet när det kommer till att håna. Det är troll som du som inte tål att bli bemött på samma vis som du själv bemöter andra. Din dumma korkade svamlande tragiska åsna till troll, för att använda dina egna ord.
Till skillnad från dig så framför jag sakliga och välgrundade argument med referenser till mina uttalanden om att snipan är minst lika skyldig som skeppet. Du sprider bara en massa skitsnack, lögner och förutfattade meningar helt utan grund. Min trovärdighet är ljusår över din som försvunnit i avgrunden för länge sedan.
Snipan har brutit emot regel 5 precis som skeppet har. Varför är du för ryggradslös för att erkänna detta? Snipans kapten har brustit i regel 2 genom att inte förse ett litet barn med flytväst under rådande förhållanden. Att ge sig ut på sjön på det viset under de förhållandena är helt enkelt inte gott sjömanskap.
Vad gäller skeppets kapten så är han redan misstänkt och häktat för vållande till annans död. Finns ingen anledning för mig att sitta här och slå in öppna dörrar bara för att en dum korkad svamlande tragisk åsna till troll som du inte kan acceptera att snipans kapten är lika skyldig, men inte ens misstänkt för att vi råkar ha en inkompetent, åklagare i fallet. Vem vet, kanske korrupt.
Oj - men sedär ett svar. Det var värst.
Synd att det mesta är svammel dock och inte besvarar de sakliga och objektiva frågor jag försökt ställa, samt innehåller direkta fel och påhopp i vanlig ordning. Möjligen pga brist på läsförståelse, vilket man inte ska förakta, men med din typ av härskarteknik gentemot andra kan man förvänta sig att du både läser och förstår innehållet i det du svarar på.
För det första blir du kallad det du kallat alla andra i tråden.
Du började mycket tidigt med påhopp om att alla som inte höll med dig var både troll och dumma i huvudet. Det ifrågasattes med samma mynt. Det är inte svårare än så.
För det det andra, ang läsförståelse som du själv ifrågasatt om jag saknar:
Citat:
Snipan har brutit emot regel 5 precis som skeppet har. Varför är du för ryggradslös för att erkänna detta?
Det är inte utan att man undrar om du öht läst inlägget du svarar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Att envist hävda "båda" har brutit mot regel 5, tja - vilket sannolikt är rätt, tar ju inte bort faktumet att andra regler existerar.
Varför debatterar du inte dem?
Det framgår med all önskvärd tydlighet att jag "erkänner" det. Det är erkänt sedan flera tusen inlägg tillbaka, av precis hur många som helst här, men det var ju passande att det återigen nämndes i ett inlägg du faktiskt citerar, och ifrågasätter detsamma.
Så det kan vi med det sagt lämna.
Övriga uppenbara och/eller eventuella regelbrott är i allra högsta grad relevant att diskutera, för båda parter. Givet att man inte har en agenda och t ex tror att åklagaren är korrupt. Då förstår jag att man gör allt i sin makt för att lägga så mycket skuld på parten som inte är föremål för åtal, just nu. Lägg märke till just nu.
Du är givetvis inte så korkad att du tror åklagaren lagt allt på regel 5, men det är där man kan hitta att snipan sannolikt begått samma eller liknande fel. Därför viktas det på det.
Men det finns flertalet andra regler som både jag och flera andra har ifrågasatt hos Misje V, inkl gott Sjömanskap, frågor riktade till dig, men som du helt enkelt inte väljer att svara på.
Det går, som sagt, inte att ta seriöst.
Men inbillar man sig att åklagaren är korrupt inser jag att det är en debatt som inte går att ta.