2026-07-28, 16:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det kan jag inte, eftersom jag håller med om att 'woke' är ett luddigt begrepp. Vi behöver inte definiera det på samma sätt. Sen kan jag väl hålla med om att flera om dom saker du tog upp inte är attraktiva - men jag skulle ändå inte kalla till exempel 'färga håret' för att vara woke.

Konstiga, onaturliga hårfärger och en färgning som gjorts på ett oprofessionellt sätt, brukar dock sammanfalla med WOKE-åsikter, på samma sätt som skrot i ansiktet och fetma tidigt i livet. Det är typiskt för vänsterpack - de tror att man utmanar etablissemanget när man ser ut så, i själva verket skämmer de bara ut sig själva och sin rörelse. Människor med konservativa och nationalistiska åsikter, förstör inte sitt utseende på det viset. Men så klart kan de färga håret i en naturlig hårnyans, t.ex. för att dölja gråa hår - DET är något annat!
Citera
2026-07-28, 16:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Konstiga, onaturliga hårfärger och en färgning som gjorts på ett oprofessionellt sätt, brukar dock sammanfalla med WOKE-åsikter, på samma sätt som skrot i ansiktet och fetma tidigt i livet. Det är typiskt för vänsterpack - de tror att man utmanar etablissemanget när man ser ut så, i själva verket skämmer de bara ut sig själva och sin rörelse. Människor med konservativa och nationalistiska åsikter, förstör inte sitt utseende på det viset. Men så klart kan de färga håret i en naturlig hårnyans, t.ex. för att dölja gråa hår - DET är något annat!
Om det är woke att inte döma en bok efter omslaget utan det faktiska innehållet, så är jag väl woke då.
Citera
2026-07-28, 16:50
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om det är woke att inte döma en bok efter omslaget utan det faktiska innehållet, så är jag väl woke då.

I min erfarenhet säger omslaget nästan alltid MYCKET om innehållet... (Observera att jag talar om sådana utseendemässiga företeelser som personen själv kan välja nu, inte medfödda missbildningar eller skador efter olycksfall.)
Citera
2026-07-28, 17:37
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har hört att det finns vissa saker som kvinnor finner avtändande hos en kille.

Det kan bland annat vara att man fiser, rapar och framstår som aldeles smutsig.
Det är lika äckligt om en kvinna beter sig på samma vis. Den stora skillnaden är att många män har inbillat sig att det är manligt att dra av en brakskit och rapa bland andra människor.
Citat:
Borde inte Woke vara ett ick också? Det riktas oftast till män, men båda dom två könen kan vara få för sig av vara Woke.

Woke är lite av ett löst begrepp, men det handlar mycket om att vara vänster. Färga håret, protestera, neka viss typ av fakta, konsumera lågprisprodukter som framställs i reklam som ekovänliga, acceptans av övervikt, hormonbehandling, vill byta kön, bråkig osv.

Vad tycker ni?
Jag tycker Woke är ett ick och bara beta-män/kvinnor kan vara Woke.

Woke är lika motbjudande som när osäkra män delar upp det manliga könet i alfa och beta.
Citera
2026-07-28, 19:45
Medlem
jjujjus avatar
Trodde jag visste vad woke var fram tills jag läste den här tråden.

Nu har jag ingen aning vad woke innebär, TS beskrev en rabiat feminist med blått hår som är lesbisk.
Citera
2026-07-28, 20:30
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tycker Woke är ett ick och bara beta-män/kvinnor kan vara Woke.

Självklart är det avtändande att vara fjompig, vare sig det gäller att man är religiös eller woke (så att man tvunget måste ha Rainbow Flag överallt exempelvis).

Biologiskt sett tänder nästan ingen kvinna på fjompiga män. Men överjaget får dem (om de är vänster) att luras till att bli ihop med en. Men sådana förhållanden slutar bara med gräl, som är så typiskt för vänstermänniskors förhållanden.
Citera
2026-07-28, 22:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Begreppen "woke" och "ick" är något jag har svårt för, såå 2020 - ...
Citera
2026-07-28, 22:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du kommer helt klart få svårt att hitta en livskamrat såvida du inte söker en stenhård man 😁

Har mitt på det torra.
Citera
2026-07-28, 22:28
Medlem
Roidberts avatar
För mig är det viktigaste att kvinnan är undergiven. Hennes åsikter i sig är ganska ointressanta. Jag väljer hellre en kvinna som är socialdemokrat för att hennes pappa är det, än en kvinna som har precis samma politiska åsikter som mig själv om hon har kommit fram till dessa åsikter på egen hand. För mycket självständigt tänkande hos kvinnor är avtändande enligt mig.
Citera
2026-07-28, 22:39
Medlem
jessewn372s avatar
Ja definitivt. Står ofta för en omogenhet och en onyanserad världsbild som inte är attraktivt alls. Dessutom, paradoxalt nog, är wokemänniskan ofta väldigt dömande som person.
Citera
2026-07-28, 23:33
Medlem
Man får ju ta fram de vackra egenskaperna ju längre relationen fortskrider. 😅

Det är så fint att höra en fin tjej lägga en liten prutt. 🤗
Citera
2026-07-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Begreppen "woke" och "ick" är något jag har svårt för, såå 2020 - ...

Samma här. Båda orden ger mig lite kräkkänsla i munnen. Alltså verkligen själva orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in